اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوستر پمپ

ظرفیت بوستر پمپ بستگی به میزان لوازم اطفاء حریق مورد استفاده شده در ساختمان دارد. در هر سیستم آتش نشانی، دو پمپ یکی به عنوان پمپ اصلی و دیگری به عنوان پمپ پشتیبان یا رزرو توسط کلکتورهایی به صورت موازی برای افزایش هد به مدار اضافه می شوند. از پمپ جوکی می توان برای تأمین فشار جزئی به دلیل نشت آب در شبکه لوله کشی در بوستر پمپ آتش نشانی استفاده کرد.

هر پمپ باید به تنهایی قادر به تأمین آب مورد نیاز سیستم اطفاء با کمترین مصرف انرژی و بالاترین راندمان باشد. در صورت بروز مشکل و خرابی برای یک پمپ، هیچ مشکلی در کار سیستم ایجاد نخواهد شد و پمپ دیگر قادر به تأمین آب مورد نیاز سیستم اطفا حریق خواهد بود. پمپ های جوکی دارای فشاری برابر با پمپ های اصلی هستند و دبی آنها کمتر از میزان دبی پمپ های اصلی لازم برای آبپاش است.طراحی و ساخت پمپ های تقویت کننده باید مطابق با استانداردهای NFPA20 باشد.

این قوانین برای نصب و راه اندازی پمپ های تقویت کننده، موتورهای محرکه، کنترلرها و اجزای کمکی آن مطرح می شود.در بوستر پمپ های آتش نشانی ایمنی و اندازه گیری فشارهای کل خروجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مطابق با این استاندارد، بوستر پمپ های آتش نشانی باید به صورت دوره ای سرویس شوند تا در اثر توقف طولانی مدت از قفل خود بخودی سیستم جلوگیری شود.بوستر پمپ های آتشنشانی اطفای حریق در ساختمان های S3 باید دارای تأییدیه آتش نشانی باشند.

اندازه مناسب بوستر پمپ آتش نشانی

یک بوستر پمپ آتش نشانی باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند آب کافی (جریان و فشار) را برای حداکثر جریان مورد نیاز برای هر آبپاش با یک سیستم سیلابی و همچنین منبع اضافی (شیلنگ آتش نشانی) برای نیازهای اطفاء حریق را تأمین نماید.اجزاء بوستر پمپ ها:

  • پمپ
  • کلکتور ورودی و خروجی
  • شاسی مادر یا شاسی اصلی
  • اتصالات
  • تابلو برق
  • منبع دیافراگمی

برای اینکه پمپ ها بتوانند کارکرد درستی داشته باشند باید راه اندازی، مونتاژ و تنظیمات مربوط به plc به درستی انجام شود.

موارد استفاده از بوستر پمپ های آتش نشانی

  • ساختمان های مختلف مسکونی، برجها، مدارس، بیمارستان ها و...
  • مصارف کشاورزی
  • تأمین آب کارخانجات و صنایع

استاندارد NFPA20: استاندارد مربوط به پمپ های آتش نشانی می باشد. در استاندارد NFPA20 مواردی در خصوص نصب و عملکرد پمپ ها، کنترلرها، موتورهای محرکه و اجزاء کمکی بیان شده است.

پمپ اصلی: پمپ و یا پمپ هایی که تأمین میزان آب مصرفی و فشار مورد نیاز سیستم آبرسانی و آتش نشانی از وظایف آنهاست.

بوستر پمپ خانگی: نمونه ای از بوستر پمپ های آتش نشانی که به طیف گسترده ای از مصارف به فروش می رسد.

قیمت بوستر پمپ آتش نشانی: با توجه به نوع، انتخاب پمپ، اتصالات مورد نیاز و درخواست کارفرما قیمت بوستر پمپ آتش نشانی تعیین و ارائه می شود.در زمان سفارش و خرید پمپ های آتش نشانی مورد نیاز خود دقت کنید و هنگام مقایسه قیمت بوستر پمپ های آتش نشانی حتماً به نوع بدنه، توان و قدرت الکتروپمپ ها، کیفیت و اصالت مدار فرمان، کیفیت مونتاژ پمپ ها، کلکتور و... توجه لازم را به عمل آورید.

نحوه محاسبه بوستر پمپ آتش نشانی: روش محاسبه بستگی به طرح صورت گرفته و بررسی نقشه های موجود دارد. همچنین صرف و صلاح کارفرما نیز در تمامی جوانب در نظر گرفته می شود.محاسبه پمپ آتش نشانی: توسط مهندسین مجرب و آموزش دیده انجام می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>