اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

استاندارد نصب کپسول آتش نشانی، محل صحیح نصب کپسول آتش نشانی (جای کپسول آتش نشانی) یکی از عوامل مهمی است که نقش به سزایی در عملیات دقیق اطفاء حریق دارد و در موفقیت ما در خاموش کردن آتش می تواند تأثیرگذار باشد.

محل نصب کپسول آتش نشانی در ساختمان از نکات مهمی است که باید به آن توجه زیادی شود تا در مواقع اضطراری به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. نکاتی نیز وجود دارد که برای نصب خاموش کننده در محل مناسب باید به آن توجه شود، در زیر به تشریح آنها می پردازیم.با رعایت نکات زیر در نصب کپسول های آتش نشانی احتمال موفقیت ما در خاموش کردن حریق بیشتر می شود.

کپسول آتش نشانی در معرض دید سایرین و در مجاورت درب های ورود و خروج ساختمان قرار گیرد.با توجه به استاندارد NFPA خاموش کننده هایی که دارای وزن کمتر از 18 کیلوگرم هستند، بایستی به گونه ای بر روی دیوار نصب شوند که حداکثر سر خاموش کننده در فاصله 1.5 متری از سطح زمین قرار گیرد. و خاموش کننده هایی که دارای وزن بیشتر از 18 کیلوگرم هستند، سر خاموش کننده حداکثر در فاصله ی 1 متری از سطح زمین قرار گیرد.

کپسول باید توسط بست های مخصوص بر روی دیوار نصب شود.کپسول در مکانی نصب شود که در معرض خطر و آسیب فیزیکی نباشد.خاموش کننده ها در محلی نصب شوند که از مواد مخاطره آمیز به دور باشند.در فضاهای بزرگ و اتاق ها که حذف همه موانع دیداری امکان پذیر نیست از علائم راهنمایی مناسب برای نشان دادن مکان خاموش کننده استفاده شود.

کپسول از انبار مواد و یا قرار گرفتن تجهیزات در مقابل آن در امان باشد.سیلندر کپسول آتش نشانی نباید در فضای باز و در معرض نور خورشید و یا باران و برف قرار گیرد.خاموش کننده ها باید در مکان به صورت یکنواخت توزیع شوند و در دسترس همگان قرار گیرند.دستور استفاده از کپسول آتش نشانی بر روی خاموش کننده درج شود.شارژ کپسول به طور مرتب و به موقع سرویس شود.

در هر طبقه از ساختمان حداقل یک خاموش کننده نصب شود.در ساختمان های مسکونی و اداری به ازای هر دو واحد یک خاموش کننده 6 کیلوگرمی نصب شود و بیشترین فاصله از خاموش کننده تا دورترین نقطه واحد از 23 متر بیشتر نشود.در پارکینگ ها حداقل 2 خاموش کننده 6 کیلوگرمی به گونه ای نصب شود که فاصله از دورترین نقطه پارکینگ تا خاموش کننده بیشتر از 15 متر نشود.

در ساختمان های تجاری به ازای هر واحد کمتر از 100 مترمربع 1 خاموش کننده 6 کیلویی و در واحدهای 100 مترمربع و بالاتر حداقل 2 خاموش کننده 6 کیلویی به گونه ای که فاصله از دورترین نقطه واحد تا کپسول از 15 متر بیشتر نشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>