اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

اجبار در نصب جعبه آتش نشانی در ساختمان، سازمان آتش نشانی در بخشنامه ای ضوابط و قوانینی را مطرح نموده که با توجه به ضوابط منتشر شده، مشخص می شود کدامین ساختمان ها ملزم به نصب جعبه های فایرباکس آتش نشانی هستند.

در این مطلب ما به زبان ساده تر و به صورت مختصر به تشریح شرایط اجبار در نصب جعبه آتش نشانی در ساختمان می پردازیم. لازم به ذکر است نظر کارشناس آتش نشانی در خصوص اجباری بودن استفاده از جعبه های آتش نشانی در اولویت قرار دارد.در چه شرایطی استفاده از جعبه های آتش نشانی در ساختمان اجباری می شود؟

در زیر به تعدادی از مهم ترین موارد بخشنامه مربوط به نصب جعبه های فایرباکس آتش نشانی در ساختمان می پردازیم. در صورتی که ساختمان شما جزء موارد زیر برای استفاده از جعبه های فایر باکس نبود، نیازی به استفاده از جعبه آتش نشانی ندارید.

در ساختمان هایی با زیر بنای 140 مترمربع که دارای 3 طبقه تک واحدی هستند، اجباری به لوله کشی آب آتش نشانی و نصب فایرباکس نمی باشد.ساختمان هایی با زیر بنای 230-140 متر که دارای 5-3 طبقه هستند، در هر یک طبقه در میان (همکف، دوم، چهارم) نیاز به نصب جعبه های آتش نشانی دارند. در این شرایط در ساختمان باید لوله کشی مخصوص آتش نشانی با لوله های به قطر 1.5 اینچ انجام شود.

ساختمان های با زیر بنای بالای 230 متر که دارای 5-3 طبقه هستند، در هر طبقه نیاز به یک جعبه آتش نشانی دارند و لوله کشی ساختمان می بایست با لوله های 2-1 اینچی مخصوص آتش نشانی برای آبرسانی سیستم های آتش نشانی استفاده شود.ساختمان هایی که دارای ارتفاع بیش از 5 طبقه هستند صرف نظر از متراژ زیر بنا، ملزم به نصب فایر باکس در تمامی طبقات با سایز لوله هایی که کارشناس آتشنشانی اعلام می کند، هستند.

لوله اصلی آتش نشانی و یا به عبارتی دیگر لوله رایزر که از بالاترین تا پایین ترین نقطه ساختمان امتداد می یابد باید حداقل تا 10 دقیقه (تا زمان رسیدن نیروهای عملیاتی) بتواند در زمان آتش سوزی حریق را کنترل نماید. برای کنترل حریق در این مدت زمان نیاز به تأمین فشار 23 اتمسفری از سر نازل آتش نشانی دارد.

در مواردی که ساختمان نیاز به جعبه آتش نشانی دارد، می توانید از شیرآلات و کوپلینگ 1 اینچی و از شیلنگ برزنتی برای موارد ضروری استفاده کنید. نمونه های دیگر شیلنگ، شلنگ هوزریل با شیر سه حالته است. تا در مواقع اضطراری آمادگی لازم را برای مقابله با حریق داشته باشید.

جهت نصب جعبه های فایر در سالن های بزرگ مانند سالن های اجتماعات، واحدهای تجاری، انبارها، سوله ها و... باید این کار زیر نظر کارشناس آتش نشانی انجام شود و جعبه ها در فاصله 30 متری از یکدیگر نصب شوند.برای این جعبه های آتش نشانی در همچین مکان هایی که تمامی افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند، بهتر است از شیلنگ هوزریل استفاده شود. برای لوله کشی نیز همزمان از شیرها، شیلنگ ها و کوپلینگ های مخصوص برزنتی استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>