اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آتش نشانی


انواع جعبه های فایرباکس آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی با توجه به نوع تجهیزات به کار رفته داخل آنها به دو نوع جعبه آتش نشانی با شلنگ هوزریل و جعبه با شلنگ برزنتی تقسیم می شوند.جعبه هوزریل (Hose reel) به شلنگ هوزریل با قطر 3/4 اینچ مجهز است. در این نوع جعبه ها می بایست همیشه آب در وسط قرقره جریان داشته باشد. بنابراین آبرسانی به شلنگ از طریق مکانیزم برنجی هرز گرد در وسط قرقره انجام می شود. این جعبه ها معمولاً در ساختمان ها با مساحت کم، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

جعبه های آتش نشانی با شلنگ برزنتی که اصطلاحاً به آنها Fire Box می گویند، دارای شلنگ از جنس نخ پرلون به قطر 1^ یا 2 اینچ هستند. این شلنگ ها فقط به دور قرقره پیچیده می شوند. سپس با استفاده از اتصالات ویژه به شیر زاویه ای موجود در جعبه فایرباکس متصل می شوند. این جعبه ها در مکانهایی که نیازمند سیستم اطفای حریق قوی هستند، استفاده می شوند.

ساخت جعبه های آتش نشانی

در مرحله اول ورقهای آهن به واحد برش منتقل می شوند تا پس از طی مراحل کنترل کیفیت و اخذ مجوز QC کارخانه، وارد خط تولید شوند. در این واحد ورق ها با توجه به ابعاد درخواستی مشتری برای جعبه ها، برش خورده و برای سهولت خم شدن، عملیات زاویه گذاری بر روی آنها انجام می شود. (زاویه گذاری یا گوشه زنی میزان جوشکاری روی جعبه را به حداقل میرساند، لذا کیفیت نهایی جعبه آتشنشانی بالا میرود.)

ورق های برش خورده وارد مرحله پانچ می شوند. در این مرحله کلیه مراحل پانچ من جمله: پانچ محل قفل، محل قرارگیری کلید یدک، هواکش و ورودی لوله ها بر روی آنها انجام می شود.مرحله آخر ورود به واحد رنگ آمیزی است. در این واحد جعبه ها درون وانهای مخصوص چربی زدایی و فسفات قرار می گیرند و پس از خشک شدن کامل آماده رنگ آمیزی می شوند. جعبه ها پس از ورود به اتاق رنگ و پوشش دهی کامل درون کوره قرار می گیرند، که به مدت 30 دقیقه در دمای 250 درجه سانتیگراد گرم و پس از آن آماده نصب اتصالات شده و بسته بندی می شوند.

مهم ترین نکات در انتخاب جعبه آتش نشانی

اولویت اصلی در انتخاب جعبه آتش نشانی توجه به ضخامت ورق جعبه است. ضخامت ورق جعبه ها می بایست حداقل 1.5 میلیمتر باشد، تا از هر گونه انحراف و پیچیدگی جعبه جلوگیری شود. ولی جعبه های موجود در بازار معمولاً با ضخامت 0.7 و یا 0.8 میلیمتر و به تعداد محدود با ضخامت 1 میلیمتر ساخته می شوند.

گزینه بعدی در انتخاب جعبه آتش نشانی با کیفیت توجه به نحوه جوشکاری جعبه است. هر چقدر میزان جوشکاری روی جعبه کمتر و دقیق تر باشد، کیفیت جعبه بالاتر میرود. لازم به ذکر است که در اغلب جعبه های آتش نشانی موجود در بازار تولیدکنندگان از خال جوش روی جعبه استفاده می کنند و با چرخاندن لبه های جعبه روی جوش ها، این احساس به خریدار منتقل می شود که همه جعبه ها جوش داده شده اند.
گزینه سوم در انتخاب جعبه مناسب که بسیار مهم است، نوع تجهیزات و اتصالات مورد استفاده در جعبه ها است.

استفاده از قفل و لولای مرغوب در ساخت جعبه های آتش نشانی در میزان کیفیت جعبه تأثیرگذار است و زیبایی خاصی به جعبه می دهد. ولی اغلب تولیدکنندگان جعبه های آتش نشانی از قفل و لولای مخصوص لوازم چوبی مانند لولاهای متری و یا مدل 888 استفاده می کنند، این قفل نه تنها از زیبایی جعبه می کاهد بلکه از نظر استاندارد نیز مورد تایید نیست.

قرقره مورد استفاده در جعبه های آتش نشانی نیز در انتخاب جعبه های آتشنشانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بلبرینگ قرقره، چرخش قرقره را داخل جعبه راحت و آسان می کند. وجود بلبرینگ قرقره علاوه بر اینکه باعث چرخش فوق العاده قرقره می شود، میزان مقاومت استاتیکی قرقره را نیز بالا میبرد و باعث افزایش طول عمر جعبه می شود. علاوه بر اینها در جعبه ها با شیلنگ هوزریل که قرقره دارند، به هرزگرد برنجی مجهز هستند. این هرز گرد به صورت تراشکاری شده بر روی قرقره شیلنگ هوزریل نصب می شوند.

در نهایت آخرین مرحله در انتخاب جعبه آتش نشانی نوع رنگ آمیزی جعبه است. به دلیل اینکه جعبه های آتش نشانی همواره در معرض شرایط جوی و رطوبت هستند بهتر است برای رنگ آمیزی از پوشش های رنگ الکترواستاتیک که در شرایط جوی مقاومت بالایی دارند استفاده شود. ولی متأسفانه اکثر تولیدکنندگان از رنگهای روغنی بی کیفیت برای رنگ آمیزی جعبه ها استفاده می کنند، که نیازمند مهارت کافی و توجه کارفرمایان به این موضوع است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>