اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

تجهیزات آتش نشانی امروزه دارای کاربردهای زیادی هستند و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که خطر آتش سوزی در شرایط مختلف وجود دارد به همین دلیل نیاز به استفاده از این تجهیزات بیشتر از گذشته احساس می شود. با وجود این که احتمالا بسیاری از افراد این تجهیزات را برای خود تهیه می کنند ولی افراد معمولا آگاهی چندانی در خصوص استفاده از این تجهیزات و به خصوص کپسول آتش نشانی را ندارند.

ما در این مطلب قصد داریم نکاتی بسیار مهم درباره استفاده از تجهیزات آتش نشانی را برای شما بیان کنیم که بدون شک مطالعه آن می تواند برای شما بسیار مفید باشد و اطلاعات شما را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. بنابراین با ما در این مطلب همراه باشید.

از کپسول درستی برای خاموش کردن آتش استفاده کنید

اولین نکته ای که در خصوص استفاده از تجهیزات آتش نشانی باید درباره آن اطلاع داشته باشید این است که کپسول درستی را برای خاموش کردن آتش استفاده کنید. کپسول های آتش نشانی که در تجهیزات آتش نشانی وجود دارند معمولا دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها دارای کاربردهای خاص خود می باشند.

کپسول های آب و گاز تحت فشار یکی از محبوب ترین انواع کپسول ها هستند که امروزه می توانید آنها را در بسیاری از مراکز مختلف با رنگ قرمز مشاهده کنید. دسته دوم از کپسول های آتش نشانی کپسول های پودر و گاز تحت فشار می باشند که این کپسول ها در رنگ آبی تولید می شوند. از جمله دیگر کپسول های آتش نشانی نیز می توان به کپسول های مشکی، زرد و سبز اشاره کرد که به ترتیب کپسول های گاز CO2، کپسول فوم و کپسول آتش نشانی بیوورسال هستند.

انتخاب روش درست برای خاموش کردن آتش

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که برای استفاده از تجهیزات آتش نشانی به آن دقت زیادی داشته باشید این است که روش درستی را برای خاموش کردن آتش انتخاب کنید. انتخاب روش درست به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی از تجهیزات خود استفاده کنید و نتیجه مناسبی را نیز دریافت کنید.

به عنوان مثال در برخی از مواقع شما باید اقدام به از بین بردن حرارت کنید، در برخی از موقعیت های دیگر بهترین روش این است که از رسیدن اکسیژن به آتش جلوگیری کنید و روش دیگر نیز از بین بردن عامل آتش سوزی است. شما در هر یک از روش ها باید از تجهیزات خاصی استفاده کنید. بنابراین قبل از انتخاب تجهیزات شما باید روش درستی را برای مقابله با آتش سوزی انتخاب کنید تا بتوانید از تجهیزات خود بهترین استفاده را ببرید.

کدام تجهیزات آتش نشانی برای آتش سوزی در اثر سوختن مواد خشک بهتر است؟

معمولا بهترین تجهیزاتی که می توانند در چنین شرایطی برای خاموش کردن آتش به شما کمک کنند خاموش کننده هایی هستند که در آنها از آب استفاده شده است. معمولا بیشتر کپسول های آتش نشانی به شکل ساخته شده اند که در آنها از آب استفاده شده است ولی با این حال ما در زمان انتخاب کپسول ها برای خاموش کردن آتش سوزی که در اثر سوختن مواد خشک به وجود آمده است حتما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید.

آتش سوزی مایعات را با کدام تجهیزات آتش نشانی خاموش کنیم؟

زمانی که آتش سوزی شما در اثر سوخت مایعات است یکی از روش هایی که می تواند برای کنترل کردن آتش مورد استفاده قرار گیرد استفاده از تجهیزات آتش نشانی خفه کردن آتش است. این تجهیزات آتش نشانی امروزه می توانند به طور گسترده ای به کار روند و دارای کاربردهای مختلفی هستند. امروزه کپسول های آتش نشانی مخصوصی برای خفه کردن آتش طراحی شده اند که می توانید از آنها برای این موقعیت ها استفاده کنید.

تجهیزات آتش نشانی را درست مصرف کنید

هرچه هم که تجهیزات آتش نشانی که استفاده می کنید خوب و با کیفیت باشند ولی شما به درستی از آنها استفاده نکنید نمی توانند کاربرد چندانی داشته باشند. استفاده از تجهیزات آتش نشانی دارای استانداردها و روش های خاصی است که شما باید به خوبی با این استانداردها آشنا شوید و آنها را بیاموزید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن کار کردن با آنها را بیاموزید و از آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال استفاده از هر یک از انواع کپسول های آتش نشانی روش های خود را دارا است و علاوه بر این شما برای استفاده از سایر تجهیزات مانند شیلنگ های آتش نشانی و یا لباس های آتش نشانی نیز باید تمامی روش های استفاده از آنها را بیاموزید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>