اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

سطل شن آتش نشانی یک ابزار ساده برای مبارزه با آتش سوزی های کوچک است. اگرچه تجهیزات مدرن اطفا حریق تا حد زیادی جایگزین این ابزار شده است، اما سطل های آتش نشانی تاکنون قابل استفاده بوده و همچنان روش ترجیحی برای مبارزه با آتش سوزی های کوچک در شرایط خاص محسوب می شود.

استفاده آسان و سریع ضمن برخورداری از هزینه ای مقرون به صرفه از جمله مزایای این ابزار کاربردی به شمار می رود.سطل آتش یکی از تجهیزات و ابزار های کاربردی در آتش نشانی بوده که از آن جهت رفع آتش سوزی های کوچک استفاده می شود.

همانطور که می دانید برای خاموش کردن آتش هایی که با بنزین مشتعل شده اند نباید از آب استفاده کرد. اگر این کار را خودتان با قوطی کوچکی که بنزین در آن ریخته اید امتحان کنید، می بینید که آتش شعله ورتر شده و فضای بیشتری را اشغال می کند.

برای اطفاء حریق مایعاتی مانند بنزین و نفت حتما باید از روشی استفاده کرد که اکسیژنی که برای آتش نیاز است را قطع کند و به اصطلاح از روش خفه کردن استفاده کرد. یکی از بهترین و سریع ترین ماده ها برای این نوع حریق ها استفاده از کف است در صورتی که موجود نباشد حتما باید از خاموش کننده های (کپسول آتش نشانی) پودری، حاوی کف و یا هیدروکربورهای هالوژنه استفاده نمود.

یک روش ساده تر و کاربردی تر جهت خاموش سازی سریع آتش، استفاده از سطل آتش حاوی شن و ماسه می باشد که در کسری از ثانیه آتش سوزی را رفع خواهد کرد. سطل آتش، سطلی پر از آب یا شن بوده که برای جلوگیری یا اطفا حریق مورد استفاده قرار می گیرد.

چه آتش هایی را نمی توان با آب خاموش کرد؟

هنگامی که آتش سوزی در اثر اتصال برق رخ داده باشد، آب نه تنها به خاموش شدن آتش کمکی نمی کند بلکه حتی ممکن است باعث سرایت آن به دیگر نقاط یا حتی برق گرفتگی افراد منجر شود. همانطور که میدانید، احتمال برق گرفتگی به دلیل رسانا بودن آب، از جمله خطرات موجود حین اطفای حریق می باشد. برای خاموش کردن چنین آتشی باید از شن و ماسه و گازهای دی اکسید کربن استفاده کنید زیرا با استفاده از این مواد تمام قسمت های سوخته شده پوشیده شده و از رسیدن اکسیژن جلوگیری می شود.

به علاوه آتش هایی که بر اثر مواد نفتی و یا بنزینی به وجود آمده اند نیز جزء همین دسته اند یعنی نباید آنها را با آب خاموش کرد زیرا خاموش کردن آن با آب نه تنها باعث خاموشی آن نمی شود بلکه آن را شعله ورتر کرده و بر حریق آن می افزاید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>