اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تابلو ترافیکی

تابلوهای انتظامی یا بازدارنده برای ممنوعیت و جلوگیری از انجام یک عمل توسط رانندگان انجام می شود. برخی از تابلوهای ترافیکی انتظامی مشخص کننده حداکثر سرعت مجاز، عدم ورود به مناطق ممنوع، دور زدن ممنوع، ایست، بوق زدن ممنوع، پارک کردن ممنوع و سبقت ممنوع هستند.

شکل کلی این تابلوها دایره ای شکل، با پس زمینه سفید، رنگ حاشیه قرمز رنگ و علائم و متن های نوشته شده بر روی آن ها مشکی رنگ است. تابلوهای ترافیکی ایست و رعایت حق تقدم نیز در این دسته جای دارند که از لحاظ شکلی با سایر تابلوهای ترافیکی این دسته متفاوت بوده و به ترتیب به شکل های هشت ضلعی و مثلث هستند.

تابلوهای اخطاری

این تابلوهای ترافیکی، وجود خطری در جاده و مسیر را به راننده گوشزد می کند. تابلوهای ترافیکی که در این دسته قرار می گیرند شامل عبور حیوانات وحشی، عبور حیوانات اهلی، عبور کودکان، عبور دوچرخه سواران، عبور عابر پیاده، گذرگاه عابر پیاده، جاده دو طرفه است، شانه خطرناک، برآمدگی، دست انداز، جاده باریک می شود، پل متحرک، راه از چپ یا راست باریک می شود، خطر پرتاب و ریزش سنگ، راه لغزنده، شیب سربالایی، شیب سرازیری، پیچ های پی در پی و پیچ به راست و چپ هستند.

اغلب تابلوهای ترافیکی اخطاری مثلثی شکل هستند. علائم و نوشته های مربوط به اخطار به رنگ مشکی بر روی آن ها نوشته شده است. مثلث ها دارای حاشیه ای به رنگ خطر، قرمز رنگ، هستند. تنها یک استثنا در این زمینه وجود دارد و آن تابلوی ترافیکی اخطاری "کارگران مشغول کار هستند" است که برخلاف سایر تابلوهای این دسته، دارای پس زمینه زرد رنگ است.

تابلوی اخباری یا اطلاعاتی

تابلوهای اخباری یا اطلاعاتی شامل اخبار و اطلاعات و پیشنهاداتی برای رانندگان است. تابلوهای هدایت مسیر، تابلوهای نمایش محل پارکینگ و پمپ بنزین در این دسته جای می گیرند. تابلوهای این دسته عموما به شکل مربع و مستطیل بوده، رنگ پس زمینه آبی و سبز داشته و متن و علائم با رنگ سفید یا مشکی بر روی این تابلوها قرار گرفته اند.

تابلوی ترافیکی متمم

تابلوهای ترافیکی این دسته در کنار سایر تابلوهای ترافیکی قرار گرفته و اطلاعات بیشتری را به رانندگان نمایش می دهد. تابلوی ترافیکی متمم را نمی توان به تنهایی در محل نصب کرد؛ چرا که معنا و مفهومی ندارد.به عنوان مثال ممکن است یک تابلوی ترافیکی متمم در کنار یک تابلوی ترافیکی اخطاری "خطر" قرار گرفته و طول مسیری که دارای خطر است را مشخص کند.به عنوان یک مثال دیگر می توان به این مورد اشاره کرد که یک تابلوی ترافیکی متمم در کنار یک تابلوی توقف ممنوع قرار گرفته و حاوی اطلاعاتی مانند "ساعت 10 تا 18 به جز برای بارگیری" باشد که نشان دهنده استثنای مربوط به تابلوی ترافیکی کنار خود است.

تابلوی ترافیکی راهنمای مسیر و اسامی معابر

تابلوهای راهنمای مسیر از ترافیک های طولانی و تصادفات جلوگیری کرده و منجر به رسیدن به مقصد در کمترین زمان ممکن می شود. اغلب تابلوهای راهنمای مسیر به دیوار وصل می شوند. تابلوهای ترافیکی راهنمای مسیر قهوه ای، سبز و آبی رنگ هستند. این تابلوها برای نمایش مکان های مسجد، پارک، کوچه و یا معابر استفاده می شود. این تابلوهای راهنمای مسیر و اسامی معابر ظاهر زیبا و منظمی به شهر و جاده ها داده و مکان ها را دسته بندی می کند. همچنین اگر شخص غریبه ای به دنبال یک آدرس باشد، با استفاده از تابلوهای راهنمای مسیر و اسامی معابر به سادگی می تواند در کمترین زمان ممکن آدرس مورد نظر خود را بیابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>