اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستکش ایمنی

نحوه انتخاب و استفاده از دستکش های ضد برش دست گرفتن یا لمس نمودن اجسام تیز و برنده می تواند خطراتی ناخواسته را به دنبال داشته باشد. خطراتی که؛ بریدگی ها، پارگی ها و قطع اعضای بدن را در بر دارند. دستکش های ضد برش می توانند کمک به کاهش جراحات دست و انگشتان در زمانی که کنترل های مدیریتی کافی نباشند، بنمایند.

استانداردهای اداره ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا ( OSHA) اگرچه استانداردی از طرف آن اداره که به طور مشخص در مورد دستکش های ضد برش وجود ندارد، اما 29 کد از قوانین ملی ( CFR) از کد 1910.132 تا کد 1910.138 در مورد حفاظت از دست ها اعمال می گردند. 1910.132: راهنمای نکات عمومی در رابطه با تجهیزات حفاظتی 1910.132 (a):

طرز کاربرد تجهیزات محافظتی شامل تجهیزات حفاظت فردی برای چشم ها، صورت، سر، اندام ها، البسه محافظتی، وسایل تنفسی، شیلد های محافظتی که در شرایط بهداشتی و قابل اطمینان تهیه، استفاده و نگهداری گردند و در هر مکانی ((که به دلیل خطرات فرآیند و یا محیط کار از قبیل؛ خطرات شیمیایی، اشعه ها و یا تحریک کننده های مکانیکی (نظیر: سایش، برش، پارگی، ارتعاش) به نحوی که بتوانند باعث جراحت یا نقص عملکردی هر یک از قسمت های بدن از راه جذب پوستی، تنفس و یا تماس فیزیکی باشند)) استفاده گردند.

الزامات عمومی. کارفرمایان کارکنانی را انتخاب کنند و یا به کارکنانی نیاز دارند که به صورت مناسب از تجهیزات محافظتی استفاده نمایند در مواقعی که دست های آنها در معرض خطراتی مانندجذب پوستی مواد خطرناک نظیر؛ بریدگی ها شدید و قطع اعضای بدن، ساییدگی ها، سوراخ شدگی، سوختگی های ناشی از تماس با مواد شیمیایی، سوختگی های ناشی از حرارت های بالا و زیان آفرین به طور شدیدی می باشند. 1910.138 (b): نحوه انتخاب دستکش. کارفرمایان انتخاب تجهیزات محافظتی دست را بر مب ارزیابی مشخصات عملکردی آن وسیله محفاظتی برای نوع فعالیتی که انجام می پذیرد شرایط حاکم بر فعالیت، مدت زمان استفاده از وسیله حفاظتی و خطراتی اعم از خطرات مشهود و بالقوه قرار دهند.

مشخصات، کاربردها و انتخاب دستکش های ضد برش دستکش های ضد برش برای محافظت از دست ها در برابر تماس مستقیم با لبه های تیز و برنده نظیر شیشه، فلز، سرامیک و … طراحی شده اند. ویژگی ضد برش بودن تابع ترکیبات مواد تشکیل دهنده و یا ضخامت دستکش می باشد. شما می توانید میزان محافظت در برابر بردیگی به وسیله روش های؛ افزایش وزن مواد و یا استفاده از مواد با عملکرد بالا نظیر Dyneema، Kevlar و یا توری فلزی و همچنین با استفاده از الیاف کامپوزیتی ساخته شده از ترکیبات گوناگونی از فولاد ضد زنگ، فایبرگلاس و یا الیاف سنتتیک و با عملکرد ضد برشی بالا، افزایش دهید.

ویژگی های عملکردی دستکش های ضد برش نه تنها از وزن مواد تشکیل دهنده بلکه از نوع روکش هایی بر سطح خارجی آن دستکش ها می باشند تأثیر می پذیرد. انواع سبکتر آنها چالاکی بیشتری را فراهم می آورند و در نتیجه خستگی دست کمتر می گردد. در صورتی که انواع سنگینتر عموماً محافظت در برابر برش و ساییدگی بیشتری را فراهم می آورند. دستکش های روکش دار چنگش بهتری (مخصوصاً بر روی سطوح لیز) دارند. هر چند که بعضی از دستکش های روکش دار برای بعضی از کاربری ها (مانند آماده سازی و طبخ) ممکن است مناسب نباشند.

استانداردهای صنعتی و سطوح حافظت در برابر برش انستیتوی استانداردهای ملی آمریکا/ اداره تجهیزات ایمنی بین المللی (ANSI/ISEA) در استاندارد 105- 2016 تحت عنوان " استاندارد ملی آمریکا برای محافظت از سر" سطوح عملکردی برای مقاومت در برابر برش، مقاومت در برابر سوراخ شدگی با اشیاء سخت، مقاومت در برابر سوراخ شدگی سوزنی زیر پوستی و مقاومت در برابر ساییدگی را تعیین نموده است.

استاندارد مذکور، راهنمای لازم را برای روش های آزمون و نیز معیارهای قبولی یا رد محصول را که بر اساس آنها می توانید تعیین نمایید چه محصولات محافظتی ممکن است به درد کار شما بخورند را فراهم نموده است. 105-2016، به عنوان چهارمین ویرایش این استاندارد که اولین بار در سال 1999 منتشر و در سال های 2005 و 2011 ویرایش گردیده می باشد.

تغییرات مهمی در رابطه تعیین رتبه بندی ضد میزان برش بودن محصولات در این ویرایش به وجود آمده است. در این ویرایش، روش ASTM F2992-15 به عنوان تنها روش آزمون به منظور سطح بندی انتخاب گردیده و تعداد رتبه بندی سطوح نسبت به ویرایش های قبل افزایش داشته است (سطوح جدیدی ما بین سطوح قدیمی به وجود آمده اند).

در ویرایش 105-2011، کلاسه بندی سطوح ضد برش بودن به وسیله روش ASTM F1790-97 یا ASTM F1790-05 و پس از آن، به وسیله حسابگر عملکردی ضد برشی استاندارد تازه تدوین شده ای محاسبه می گردید. استاندارد اروپایی EN 388 با عنوان " دستکش های محافظتی در برابر ریسک های مکانیکی" از دسته بندی های سطوح محافظت بریدگی دیگری استفاده نموده و منابع آن، 2 روش مختلف آزمون میزان برش بوده که در ویرایش 2016 آمده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>