اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نبشی یک نوع پروفیل است که سطح آن مقطع می باشد. شامل دو ضلع عمود بر هم می باشد و در انواع ساختمان ها و سازه ها از نبشی استفاده می شود.

سفتی_نبشی

این محصول یکی از مهم ترین مصالح مورد نیاز ساختمان است و به شکل تکی یا مرکب مورد در انواع پروژه ها استفاده قرار می گیرد.

نبشی شکل L است و در نقشه های ساختمانی هم با حرف L نمایش داده می شود. وقتی بال ها مساوی باشند بعد از این حرف سایز بال نوشته می شود.

تنظیم ضخامت و سایز بعد از خط تولید:
به عنوان مثال L200 محصول دارای بال های مساوی 200 میلی متری است. در صورتی که بال ها نامساوی باشند به صورت L200*100 یعنی محصول شامل دو بال نامساوی 100 میلی متری و 200 میلی متری است. نبشی ها به دو دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • نبشی پرسی.
  • نبشی فابریک.
  • تفاوت نحوه تولید.

تفاوت اصلی نبشی پرسی و فابریک در خط تولید آن ها است.

نبشی پرسی به وسیله ی پرس یک ورق فولادی تولید می شود. طول ورق استفاده شده برای این محصول بین 6 تا 12 متر است و از وسط عرض خم می شود و شکل میپذیرد و کیفیت آن نسبتا کم است و به این روند تولید نورد سرد میگویند.

ماهیت اولیه اش از جنس ورق فولادی است و به پروسه تولید آن نورد سرد گفته می شود. دو مرحله پرسی و برشی در ساخت وجود دارد. شکل نهایی این محصول را دستگاهی به نام رول فرمینگ تعیین می کند.

اما نوع فابریک بر خلاف نوع پرسی که با عمل پرس شکل می گیرد، از همان ابتدای کار و تولید شکل دهی شده از فاز تولید خارج می شود. بر همین اساس می توان گفت تفاوت اصلی این دو محصول در نوع تولید آن ها است.

این محصولات در ظاهر نیز تفاوت هایی دارند برخی دارای بال مساوی و برخی بال های نامساوی دارند. نوع V شکل یعنی دو ضلع یکسان هستند و نوع L شکل یعنی یکی ضلع کوچک تر از ضلع دیگر است.

تفاوت کاربرد نبشی پرسی و فابریک:
از انواع نبشی ها در اتصالات تیرآهن و اتصالات ستون به صفحات در فونداسیون ها و ساخت و ساز خرپا، دکل سازی و ستون استفاده می شود.

از خط تولید تا خروجی نهایی:
نبشی فابریک مستفیما در خط تولید ساخته می شود و روند پرس کردن و شکل گیری انجام نمی شود و کیفیت ساخت بالایی دارد.

اما نبشی پرسی شامل فرایند پرس کردن، فشار و شکل دهی است و به شکل نبشی تغییر می یابد و دارای کیفیت نسبتا پایین تری است.

روش تولید تضمین کننده کیفیت:
برای انجام مراحل برش دستگاهی وجود دارد که شامل یک تابلو برق لمسی می باشد. به وسیله ی این تابلو لمسی می توان معیارهای مورد نظر برش از جمله سرعت و قدرت را تنظیم و کنترل کرد.

فاکتورهایی که در این دستگاه ها تنظیم می شوند مستقیما روی میزان کیفیت نهایی محصول تأثیر گذار هستند. حالا سوال اینجاست فاکتورهای تضمین کننده کیفیت محصول نهایی چیست؟

  • سرعت تولید محصول.
  • نوع روش تولید محصول.
  • قدرت موتور دستگاه برش.
  • تعداد دروازه ها.

نرمی و سفتی نبشی:
مورد دیگری که باید به آن در تفاوت نبشی توجه کرد، میزان نرمی و سفتی نبشی ها است. برای تشخیص میزان نرمی یا سفتی باید آن را از لحاظ شیمیایی آنالیز کرد.

چون کارخانه هایی که نبشی تولید می کند از یک مواد خام اولیه ی ثابتی استفاده نمی کنند. به همین دلیل است که باید برای تشخیص میزان نرمی و سفتی نبشی آن را آنالیز کرد.

تنظیم ضخامت و سایز بعد از خط تولید:
پیش از این در این مقاله در مورد تفاوت خط تولید نبشی پرسی و نبشی فابریک اشاره کردیم.

در روش نبشی پرسی ضخامت و سایز نبشی در دستگاه رول فرمتینگ تنظیم می شود و در نوع فابریک هم در همان خط تولید ضخامت و سایز را مشخص می کنند و تولید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>