اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق ها یکی از اصلی ترین و مهم ترین مواد اولیه برای تولید مقاطع فولادی در صنایع مختلف مانند صنعت ساختمان سازی، خودرو سازی، ساخت لوازم خانگی و غیره است.

انوع_ورق_صنعتی

ورق صنعتی همان گونه که از اسمش پیداست، در صنعت کاربرد دارد و استفاده می شود. در این مقاله ما قصد داریم شما را با ورق صنعتی و انواع آن آشنا کنیم. 

ورق صنعتی همانند ورق فولادی است و در ساختمان سازی و صنعت کاربرد بالایی دارد. ورق صنعتی، یکی از با کیفیت ترین نوع ورق است و از برش اسلب و تختال تولید می شود.

روش های ساخت ورق صنعتی:
ورق های صنعتی به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شود. که ورق های سر نورد سرد، بر طبق آلیاژ ST12، ST13 و ST14تقسیم می شود.

نورد سرد ورق صنعتی:
ورق نورد سرد یا همان ورق روغنی به علت آلیاژهای موجود در آن، انعطاف پذیری بالا و خوبی دارد. مقدار کربنی که در این نوع فولاد وجود دارد، بسیار کم است.

به همین علت از این نوع ورق برای ساخت لوازم خانگی و خودرو سازی کاربرد گسترده ای می شود. در فرایند نورد سرد صنعتی، ورق را تا جایی که می شود، نازک می کنند.

کاهش ضخامت تا جایی ادامه پیدا می کند تا برای تولید لوازم خانگی مناسب باشد. عموما برای عملیات نورد کاری، ورق گاوانیزه یا ورق روغنی را به چند قفسه سلسله ای ارسال می کنند.

هر قفسه نورد دارای یک چارچوب فولادی است که درون آن یاتاقان غلتک ها قرار گرفته می شود. و نیروهای وارد شده را تحمل می کند.

برای پایین آوردن نیروی وارد شده، ورق ها را به منظور کاهش ضخامت و دقت در نورد سرد، از قفسه چهار غلتکی عبور می دهند.

درون این قفس ها غلتک های پشتیبان به همراه غلتک های اصلی وجود دارد. غلتک هایی که مستقیما با ورق تماس دارد، قطر کمتری دارد و غلتک های پشتیبان، قطر بیشتری دارد.

ویژگی های ورق صنعتی نورد سرد:

  • قابلیت و توانایی رنگ کاری.
  • صاف بودن و صیقلی بودن سطح ورق.
  • خمش و برش مناسب.
  • ابعاد محدود ورق گرم.

انواع ورق صنعتی نورد سرد:
انواع ورق صنعتی نورد سرد، بر طبق آلیاژهای موجود در فولاد، به دسته های زیر تقسیم می شود.

  • ورق روغنی: این نوع ورق مقاومت بالای در برابر رنگ کاری دارد.
  • ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه از ورق سرد تولید می شود و طی فرایند گالوانیزاسیون پوشش دهی می شود که به این نوع ورق ورق روی ندود هم میگویند. این عمل باعث می شود ورق در برابرخوردگی مقاومت بیشتری داشته باشد.
  • ورق گالوانیزه رنگی: پایه ی ورق رنگی گالوانیزه، ورق گالوانیزه می باشد. رنگ زدن روی ورق گالوانیزه علاوه بر زیبایی مقاومت ورق را هم در برابر خوردگی، فرسایش، رطوبت و غیره چند برابر می کند.

نورد گرم ورق صنعتی:
نورد گرم به فرایندی گفته می شود که در آن شمش فولادی را درون کوره میریزند و پس از خارج کردن آن از کوره، یک لایه پوسته اکسیدی روی آن پوشیده می شود.

و بعد وارد مرحله ی پوسته شویی می شود. پس از آن وارد مرحله نورد خشن می شود. و پس از آن بعد از چند بار عبور از غلتک به ابعاد مورد نظر دست پیدا می کند.

سپس به سمت قفسه های نورد نهایی ارسال می شود. ورق گرم به ورق سیاه هم معروف است.

انوع ورق صنعتی نورد گرم:
ورق سیاه انواع متفاوتی دارد که بر اساس آلیاژ، از ST32 تا ST52 تقسیم بندی می شود. که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود را دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>