اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش نشانی

از زمان پیدا شدن آتش همیشه این کشف با اسان همراه بوده است و فایده های بسیار زیادی برای انسان داشته است، اما از طرفی خطرات زیادی با آتش سوزی همراه بود و زمانی که آتش سوزی از کنترل شما خارج شود ممکن است خسارت های جانی و مالی زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

به همین دلیل امروزه در هر محلی که خطر بروز آتش سوزی باشد، وسایل، تجهیزات و سیستم اطفا حریق پیش بینی شده است تا بتوان در شرایط اضطراری با آتش سوزی مقابله کرد.یکی از کارآمد ترین تجهیزاتی که امروزه در ساختمان ها برای اطفاء حریق استفاده می شود جعبه آتش نشانی است که در این مطلب قصد داریم در خصوص نکات مهم زمان خرید جعبه آتش نشانی و انتخاب جعبه آتش نشانی صحبت کنیم. با گروه اطفاء حریق مزیانی همراه باشید.

جعبه های آتش نشانی به چند دسته تقسیم می شوند؟

جعبه های آتش نشانی را با وجه به موارد استفاده کاربرد هایی که دارند تقسیم بندی می کنند، به عنوان مثال یک جعبه اتش نشانی می تواند در یک ساختمان مسکونی استفاده شود و یا برای یک کارگاه صنعتی که وسایل سوختنی زیادی در آن موجود است نصب شود. جعبه های آتش نشانی در اولین مرحله و از نظر ساختار و کاربرد به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جعبه های آتش نشانی مخصوص نگهداری کپسول های آتش نشانی و یا به عبارتی جعبه آتش نشانی جا کپسولی
  • جعبه های آتش نشانی مجهز به قرقره شیلنگ آتش نشانی

انواع سیستم های آبرسانی جعبه آتش نشانی که مجهز به قرقره و شیلنگ هستند به دو دسته:

  • Hose-reel
  • Firebox

تقسیم می شوند که هر کدام از آنها را در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

جعبه آتش نشانی هوزریلی (hosereel)

این جعبه های آتش نشانی دارای شیلنگ پلاستیکی با قطر 4/3 اینچ هستند و آب رسانی به این شیلنگ ها از طریق یک سیستم برنجی هرز گرد که در وسط قرقره قرار دارد انجام می شود. استفاده از این نمونه شیلنگ آتش شانی در جعبه های آتش نشانی برای همه ممکن است و بیشترین استفاده از آنها در ساختمان های مسکونی و یا تجاری است که مساحت کمی دارند.

جعبه آتش نشانی با شیلنگ برزنتی

به این نوع جعبه های آتش نشانی Firebox هم می گویند و شیلنگ استفاده در آنها، شیلنگ برزنتی با قطر 1.5 اینچ یا 2 اینچ می باشد و جنس آنها از نخ پرلون است. نحوه قرار گیری این شیلنگ ها در جعبه آتش نشانی به این صورت است که فقط به دور قرقره پیچیده می شوند و به هیچ قسمتی اتصال ندارند و برای استفاده از آنها باید ابتدا به صورت کامل آن ها را باز کنید و سپس نازل شیلنگ آتش نشانی را به شیر مخصوص در جعبه آتش نشانی متصل کنید.

استفاده از این نمونه شیلنگ برای همه امکان پذیر نیست و باید فرد آموزش دیده از آن ها استفاده کند و بیشترین استفاده از آنها در مکان های عمومی و فضا هایی است که نیاز به یک سیستم اطفاء حریق قوی و کامل داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>