اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آتش نشانی


چطور یک جعبه آتش نشانی مناسب انتخاب کنیم؟

خب، الان که با انواع جعبه های آتش نشانی آشنا شدیم باید با هم این موضوع را بررسی کنیم که چطور یک جعبه آتش نشانی مناسب و درست خریداری کنیم. در ادامه مراحلی که باید برای خرید جعبه آتش نشانی انجام دهید را با هم بررسی می کنیم.

مرحله اول

در این مرحله شما ابتدا جنس جعبه آتش نشانی خود را بررسی می کنید و از جنس و ضخامت ورق های مورد استفاده در ساخت جعبه ها اطمینان حاصل می کنید. جعبه های آتش نشانی معمولا دارای ورق هایی با ضخامت 0.7 و 0.8 هستند و بعضی از آنها را با ورق های 1 میلیمتری می سازند. ولی شما باید بدانید که بهترین ضخامت برای ساخت جعبه آتش نشانی 1.5 میلیمتر است، چون وقتی از این نوع ورق استفاده شود احتمال پیچیدگی و از فرم خارج شدن جعبه آتش نشانی به طرز قابل توجهی پایین می آید.

مرحله دوم

در این مرحله شما باید جوشکاری های انجام شده را از نظر کیفیت بررسی کنید. به یاد داشته باشید که هر چقدر جوشکاری های انجام شده کمتر، دقیق تر و تمیز تر باشد، کیفیت نهایی جعبه آتش نشانی شما بیشتر خواهد بود. شما باید مراقب سازندگان جعبه آتش نشانی باشید که ورق های مورد نظر را با خال جوش به هم وصل می کنند و لبه های آن را بر می‌گردانند و همین باعث می شود که شما تصور کنید که این جعبه ها به صورت تمام جوش ساخته شده.

مرحله سوم

در این مرحله شما نوع تجهیزات و یراق آلاتی را که در ساخت جعبه آتش نشانی استفاده شده است بررسی می کنید. منظور از یراق آلات قفل های استفاده شده، لولاهای در های جعبه است. این موارد علاوه بر این که بر روی زیبایی و ظاهر جعبه آتش نشانی شما تأثیر گذار خواهند بود، بر روی عملکرد جعبه در زمان های اضطراری نیز تأثیر بالایی دارد.

برخی از تولید کنندگان از قفل های مخصوص وسایل چوبی استفاده می کنند که این کار هم زیبایی و هم دوام و کیفیت کار را تحت تأثیر قرار می دهد و به این صورت باعث می شود که کیفیت کلی جعبه آتش نشانی شما کاهش پیدا کند. بهترین نمونه های قفل و لولا و به طور کلی یراق آلات نمونه های ترکیه ای با روکش های کرومی است که کیفیت و زیبایی را با هم به شما می بخشد و از طرفی در زمان استفاده از جعبه آتش نشانی هیچ مشکلی برای شما به وجود نمی آورد.

مرحله چهارم

در مرحله بعدی شما باید قرقره درون جعبه را بررسی کنید، بهترین نوع قرقره مورد استفاده در جعبه های آتش نشانی دو بلبرینگ دارند که این دو قطعه باعث می شوند که روند چرخش قرقره و به عبارت دیگر باز شدن شیلنگ آتش نشانی بسیار ساده تر و روان تر باشد و در زمان اطفاء حریق بتوانید سریع تر عمل کنید.

از طرفی روان بودن قرقره باعث می شود که فشار کمتری به قرقره و قسمت های وابسته به آن شود و هم موضوع عمر جعبه آتش نشانی شما را بالا می برد.همچنین در قرقره های موجود در جعبه های آتش نشانی Hose reel، یک قطعه هرزگرد برنجی مخصوص باید آب رسانی به شیلنگ را برعهده داشته باشد و کیفیت این قطعه نیز بسیار مهم می باشد.

مرحله پنجم

مرحله آخر برای انتخاب یک جعبه آتش نشانی این است که ظاهر مناسب و خوبی داشته باشد و به مرور زمان هم زیبایی خود را از دست ندهد، چون جعبه های آتش نشانی در معرض دید خودتان و یا سایر افرادی هستند که در ساختمان مورد نظرتان رفت و آمد می کنند و ظاهر بد یک قسمت می تواند روی دید کلی آنها تأثیر بگذارد.

بهترین نوع پوششی که برای جعبه های آتش نشانی موجود است، پوشش های الکترواستاتیکی هستند که مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط جوی دارند و از آنجایی که جعبه های اتش نشانی در معرض رطوبت هستند این موضوع بسیار مهم می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>