اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آتش نشانی


چه عواملی باعث آتش سوزی خودرو می شود؟

اتصالی در سیستم الکتریکی خودرو می تواند باعث بروز حوادث بسیار ناگواری شود و شما برای پیشگیری از این مشکلات بهتر است که باتری و سیستم برقی خودرو خود را بررسی کنید و از سلامت آن ها اطمینان پیدا کنید. لخت شدن یک سیم یا بهم ریختن عملکرد باتری می تواند باعث بروز اتفاقات ناگواری شود.

نشست سیستم سوخت رسانی

می توان گفت که شایع ترین دلیل آتش سوزی خودرو نشت سوخت است. نشت سوخت در ماشین شما می تواند به دلیل تصادف یا فرسایش لوله ها و شیلنگ هایی باشد که وظیفه انتقال سوخت را بر عهده دارند. ولی به هر دلیل اگر سوخت نشت کرده در خودرو شما روی قسمت های داغ بریزد و یا در تماس با یک جرقه کوچک باشد، خودرو شما دچار آتش سوزی خواهد شد و در یک لحظه خودرو شما تبدیل به یک بمب می شود!

برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است که به صورت مداوم قسمت هایی که وظیفه انتقال و نگهداری سوخت را دارند از نظر سلامت فنی بررسی شوند.معمولا به جز سوخت های معمول مانند بنزین، گاز و گازوئیل؛ در خودرو مایعات اشتعال زای دیگری هم وجود دارد که در صورتی که این مایعات نشت داشته باشند و به قسمت های داغ خودرو شما برسند شما دچار آتش سوزی می شود.

کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو چیست؟

برای انتخاب یک کپسول آتش نشانی مناسب برای خودرو ابتدا باید بررسی کنیم که آتش سوزی هایی که در خودرو شما رخ می دهد در کدام یک از دسته بندی های حریق قرار می گیرند و بعد از آن کپسول آتش نشانی مناسب برای این شرایط را انتخاب کنیم. در ادامه انواع کلاس های آتش سوزی که در خودرو اتفاق می افتد را برای شما نام می بریم:

آتش سوزی نوع A

  • این نوع آتش سوزی مربوط به سوختن جامدات مانند پارچه، لاستیک، چوب و... می شود.

آتش سوزی نوع B

  • این نوع آتش سوزی در اثر مایعات قابل اشتعال مانند گازوئیل، بنزین، روغن موجود در خودرو است.

آتش سوزی نوع C

  • آتش سوزی قسمت های الکتریکی مانند سیم کشی خودرو

کپسول آتش نشانی که بتواند همزمان با سه نوع حریق بالا مقابله کند، کپسول آتش نشانی پودر و گاز است که به آنها ABC نیز می گویند. فقط نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که بعد از اطفاء حریق به وسیله این کپسول های آتش نشانی ممکن است که قسمت های مختلف خودرو شما دچار خوردگی شود و بهتر است که مواد خاموش کننده را پاک کنید یا بشویید.

اندازه مناسب کپسول آتش نشانی خودرو

انواع کپسول های آتش نشانی از نظر وزن تنوع بالایی دارند، کپسول آتش نشانی ایده آل برای خودرو، کپسول آتش نشانی پودر و گاز 1 یا 2 کیلوگرمی است. این کپسول های آتش نشانی علاوه بر این که فضای کمتری اشعال می کنند، سبک تر هستند و در زمان حادثه می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. زمان تخلیه کپسول آتش نشانی پودر و گاز 1 کیلوگرمی حدود 6 ثانیه است و کپسول 2 کیلوگرمی به صورت متوسط در 10 ثانیه تخلیه می شود.البته به یاد داشته باشید که برای انتخاب کپسول مناسب باید فضایی که درون خودرو در اختیار دارید را مد نظر قرار دهید.

محل مناسب برای نصب کپسول آتش نشانی در خودرو

کپسول آتش نشانی را باید در محل قرار دهید که دسترسی به آن ساده باشد و بتوانید در شرایط اضطراری سریعا از آن استفاده کنید. بهترین گزینه برای این کار زیر صندلی شاگرد است، چون هم راننده و هم سرنشین به آن دسترسی مستقیم دارند و می توانند از آن استفاده کنند.در شرایطی که امکان قرار دادن آن در قسمت های داخل خودرو را ندارید می توانید آن را در صندوق عقب قرار دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>