اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مرز پرویزخان

ترخیص کالا مرز پرویزخان:
ترخیص کالا مرز پرویزخان بازارچه مرزی پرویزخان: طبق آمار وزارت بازرگانی ایران فعلا نسبتاً 50 بازارچه مرزی در ایران موجود است که یک کدام از بازارچه های مرزی فعال کشور ایران بازارچه ( پرویزخان) در شهرستان قصرشیرین است. بازارچه مرزی (پرویزخان) شهرستان قصرشیرین در نقطه صفرمرزی قرار داشته و به جهت همسایگی با روستای مرزی پرویزخان در کشور عراق بدین اسم شناخته می گردد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه واقع شده و دارنده 183 کیلومتر مرز مشترک با عراق است. حدود 62 کیلومتر آن همسایه با استان سلیمانیه در شمال عراق است که به همین جهت تجارت اکثر این بازارچه با مردم این استان به ویژه با شهرهای کلار، سلیمانیه و همینطور موصل، خانقین و کرکوک، بیشتر می باشد. نزدیک بودن فرهنگ وتمدن دو ناحیه مرزی استان کرمانشاه و سلیمانیه عراق به دلیل همزبان بودن از مهم ترین عوامل رونق اقتصادی و تجاری این بازاچه مرزی است.

بازارچه مرزی پرویز و ترخیص کالا مرز پرویزخان یکی از قطب های اقتصادی میهن است که در سال 86تأسیس و فعال سازی شد که در اولِ احداث وسعت آن سه هکتار بود که در حین بازه ی فعلی به 30هکتار ارتقاء یافته و با برنامه هایی که مسوولان شهرستان در دست مبادرت دارا هستند در آتی وسعت بازارچه مرزی به 400هکتار ارتقا خواهد یافت.

به طور میانگین از این بازارچه که دارنده حجم مبادلات بازرگانی بالایی است دست کم روزمره 350کامیون حمل کالا به مملکت عراق صادر می شود.

از مزایای احداث این بازارچه می شود به ساخت مزیتهای نسبی در ساخت و فعالیت های بازرگانی در دو سوی مرز، تولید قضیه های واجب برای فروش و صادرات تولیدات ( بازارسازی و بازاریابی)، بازی نقش نقش مفید در تحکیم مناسبات مردمان دو سوی مرز و تولید شوق و اشتیاق در کشورهای همسایه جهت توسعه و گسترش مبادلات و بهبود ارتباط ها تجاری با جمهوری اسلامی ایران و بسط صادرات غیرنفتی استان های نیز جوار اشاره نمود.

تامین تراز مناسب اشتغال در بخشها محل استقرار بازارچه ها و گردآوری سرمایه های راکد و حیران و سوق دهی آن ها در جهت تجارت و بازرگانی , ارتقا امنیت حیطه , کاهش پروسه قاچاق کالا , پرورش و توسعه و گسترش اقتصادی بخش ها مرزی و تامین ما یحتاج حتمی مرزنشینان از سایر مزایای احداث بازارچه های مرزی می باشد.

بازارچه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین که در مسیر رویه ابریشم قرار داشته , نزدیکترین روش ارتباطی و مواصلاتی از روش عراق و سوریه به ارتفاع 900کیلومتر به کشورهای اروپایی می باشد و در طول کنونی که مرزو بوم عراق در موضوع زیر ساختها و کارخانجات و اقتصاد شرایط خیر ندارد، شایسته ترین مسیر برای سپرده گذاری درین سرزمین و کردستان عراق است که به نظر تشابهات زبانی و تمدن و رسوم با این ناحیه رابطه نزدیک و به حیث امنیت هم در یک امنیت نسبی به رمز برده و کمتر خطرها جانی و ضرر مالی برای تاجران و پیله وران در بر داراست.

گونه های کالاهای صادرشده از این بازارچه مرزی دربرگیرنده بیسکویت، نوشابه، آب معدنی، کیک، شیشه استکان، سرامیک، سیمان، سیب زمینی، گوجه خارجی، پیاز، هندوانه، خیار، کفش، کفش تابستانی پلاستیکی و کولر هست که علاوه براین روزمره مقادیری از کامیونهای سوختی هم از روش مرز پرویزخان به عراق تزانزیت می گردد. بازارچه مرزی پرویز فعلا به طور بی واسطه و غیرمستقیم موجبات اشتغالزایی بیشتراز سه هزار نفر را آماده نموده است.

عراق تحت عنوان مطرح ترین بازار کالاهای صادراتی کشور ایران شایسته ترین مجال را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان اهل ایران به وجود آورده است.

مرز پرویزخان که در مسیر روش ابریشم قراردارد , نزدیکترین شیوه ارتباطی و مواصلاتی از روش عراق و سوریه به ارتفاع 900 کیلومتر به کشورهای اروپایی است و در طول کنونی که عراق در قضیه زیرساخت ها و اقتصاد موقعیت خیر ندارد , شایسته ترین مسیر برای سپرده گذاری درین مرز و بوم و اقلیم کردستان است.

روزمره به صورت میانگین 800 کامیون کالا از روش مرز قانونی پرویزخان به مرزوبوم عراق صادر می گردد و این مرز نقش دوچندان مهمی در تامین بخش متعددی از کالاهایی که در اقلیم کردستان عراق مصرف می گردد، دارااست.

ضوابط دست و پاگیر گمرکی و ترخیص کالا مرز پرویزخان
تشریفات گمرکی، طولانی بودن و وقتگیر بودن فرآیندهای مرتبط با راه و روش های گمرکی , دپوی محموله ها در گمرک و خواب سرمایه، ارتقا مخارج گمرکی به واسطه عدم پدیرش سند مبدا و مدرک های گرفته شده از سمت وارد کننده، انجام پروسه طولانی و وقتگیر بودن پروسه شغل های آزمایشگاهی، نا هماهنگی ساعت کار گمرک 2 طرف اهل ایران و عراق، بروکراسی بالا و اتلاف زمان ترخیص و انباشت کالا به واسطه انجام عملیات مثال برداری در گمرک، ارتقاء هزینه ارائه سرویس ها گمرکی و در فیض ارتقاء ارزش تمام شده برای مصرف کننده از مهم ترین مشکلاتی است که در گمرک پرویزخان به چشم می خورد.

تولید و راه اندازی سامانه های الکترونیک می تواند نقش مضاعف مهمی در کاهش بروکراسی گمرکی و تسریع در پروسه صادرات و واردات کالا داشته باشد و با وجود مبادرت های نیکی که در این بخش انجام یافته ولی گشوده نیز نیاز به بسط و جای کار بیشتری داراست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>