اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق گالوانیزه گرم با روش غوطه وری گرم از 150 سال قبل تاکنون یک تجارت موفق در دنیا است. دلیل این کار، حفاظت ورق های فولادی در برابر خوردگی و فرسایش است.

ورق_گالوانیزه_گرم

سه روش رسوب گذاری ورق های فولادی وجود دارد که عبارتند از غوطه وری گرم، گالوانیزه کردن الکتریکی و پاشش حرارتی.

تولید ورق گالوانیزه با روش گالوانیزه گرم یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین راه ها برای بالا بردن استقامت ورق های فولادی در مقابل خوردگی و فرسایش می باشد. 

فرآیند گالوانیزه گرم پیوسته:
یکی از متداول ترین و پر کاربرد ترین روش برای بالا بردن استقامت ورق های فولادی، فرایند تولید ورق گالوانیزه با روش غوطه وری گرم می باشد که ورق را در برابر خوردگی محافظت می کند.

در این روش با یک لایه آلیاژ روی، سطح ورق را می پوشانند. ورق را در یک حمام روی با درجه 450 درجه سانتی گراد غوطه ور می کنند.

در صنعت، دو روش برای فرایند پیوسته گالوانیزه رایج است که در ادامه با این دو روش آشنا میشویم.

فرایند سندزیمیر (sz):
در این روش، پیش از غوطه ور شدن ورق، در خط تولید عملیات حرارتی آنیل صورت می گیرد. میزان غلظت آلومینیوم موجود در حمام 0.1 تا 0.3 درصد است.

و ورق را با پوشش آلومینیوم می پوشانند. این روش برای تولید ورق گالوانیزه به صورت پیوسته کاربرد دارد که ورق های فولادی به صورت پیوسته جوش میخورد و سپس پوشش آلومینیوم سطح آن ها را میپوشاند که بسیار سریع است.

در این روش ابتد باید ورق را از هر گونه چربی و براده های آهن پاک کرد و سپس عملیات پوشش دهی انجام می شود.

فرایند کوک نورتمون (CN):
در این روش ورق فولادی آنیل شده را در حمام با غلظت آلومینیوم کمتر از 0.1 درصد میبرند و در آن غوطه ور می کنند.

خط تولید ورق گالوانیزه گرم در فولاد مبارکه اصفهان:
محصولات گالوانیزه یکی از پرکاربرد ترین محصولات مصرفی در صنعایع مختلف است. دلیل استفاده ی گسترده ی این محصول همانطور که گفته شد، مقاومت بالا در برابر خوردگی و عمر طولانی محصول است.

ورق گالوانیزه کاربرد بالایی دارد که از جمله این کاربرد ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تولید قطعات خوردو (بدنه، اجزای داخلی):

  • تولد لوازم خانگی(یخچال، ماشین لباس شویی، ماشین ظرف شویی، ماکروویو، کولر، گاز و غیره).
  • برای تعبیه ی سقف های فلزی، تابلوهای برق، تابلوی اعلانات، پانل ها، سینی کابل و غیره.
  • تولید مخازن بزرگ برای ذخیره آب.
  • و غیره.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات گالوانیزه در ایران است. در این مجتمع با تبدیل کلاف خام به کلاف گالوانیزه، در ناحیه نورد سرد محصولات گالوانیزه را تولید می کنند.

پروسه تولید ورق گالوانیزه با روش غوطه وری گرم یکی از رایج ترین روش ها برای محافظت از ورق های فولادی در برابر فرایش ورقو خوردگی می باشد.

ورق های گالوانیزه گرم را به روش غوطه وری در حمام مذاب به صورت پیوسته با آلیاژ روی غوطه ور می کنند. دو روش در این مجتمع برای غوطه وری ورق های گرم وجود دارد که روش فلاکس و روش کوره ای نام دارد.

در روش فلاکس، از کلاف های نورد سرد آنیل شده استفاده می کنند. ولی در روش کوره ای به دلیل حرارت بالا در خط تولید، از کلاف های نورد سرد بدون عملیات آنیل استفاده می کنند.

قبل از انجام عملیات غوطه وری، ورق ها مستلزم به آماده سازی می باشد. که این آماده سازی شامل اکسید زدایی و چربی زدایی می باشد.

بعد از آماده سازی محصول، با روش فلاکس، سطح ورق را با غوطه ور کردن ورق فولادی در محلول اسید، اکسید زدایی می کنند.

سپس برای اکسید زدایی اکسید های باقی مانده و آلودگی های سطحی، ورق را با محلول روانساز آغشته می کنند. و نهایتا بعد از انجام این کارها، ورق ها را در حمام حاوی آلیاژ روی می گذارند.

یکی از روش ها برای افزایش استقامت ورق، غوطه ور کردن ورق گالوانیزه ی گرم در آلیاژ روی است. انجام این کار ورق های فولادی را در برابر خوردگی و فرسایش مقاوم میسازد.

ورق های گالوانیزه ی گرم در صنایع مختلفی مانند خودرو سازی، ساخت لوازم خانگی، ساخت ماشین آلات و غیره کاربرد بالایی دارد. از این که برای مطالعه ی این مقاله وقت گذاشتید نهایت تشکر را داریم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>