اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق گالوانیزه طرح ذوزنقه یکی از محبوب ترین انواع فرم دهی به ورق می باشد.تولید این ورق ها در ابعاد مختلف با توجه به نوع کاربرد و به درخواست مشتری انجام می شود.

گالوانیزه_ذوزنقه

برای تولید ورق ذوزنقه ای از ورق های گالوانیزه که دارای عرض 100 تا 125 سانتی متر است استفاده شده و زمان تولید این محصول بین 2 تا 48 ساعت می باشد.

برای تولید ورق ذوزنقه ای از ورق گالوانیزه که دارای عرض 125 سانتی متر است استفاده می شود همچنین عرض تقریبی این محصول 108 سانتی متر و عرض مفید آن بر روی کار 88 سانتی متر می باشد.

مهم ترین کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه، استفاده از آن برای ساخت سقف های شیروانی، سوله های صنعتی و ورزشی، ویلاها و غیره می باشد.

همچنین از این محصول می توان به عنوان حصار دور زمین یا ساختمان استفاده کرد.

نوع جدید کاربرد ورق گالوانیزه طرح ذوزنقه، استفاده از آن برای ساخت و ساز داخل ساختمان می باشد.

به عنوان مثال از این محصول در ساخت سقف ساختمان به جای تیرچه سفال همچنین به عنوان ساندویچ پانل سقفی استفاده می شود.

ویژگی ورق های ذوزنقه ای:
ورق های ذوزنقه ای شامل ویژگی های خاصی است که باعث شده نسبت به محصولات دیگر متفاوت باشد. این ویژگی های خاص شامل موارد زیر می باشد.

  • ورق های ذوزنقه ای ظاهر زیبایی داشته در مقابل دارای قیمت مناسبی نیز می باشد.
  • نصب ورق های ذوزنقه ای سریع و آسان انجام می گیرد.
  • ورق های ذوزنقه ای وزن سبکی داشته همچنین در برابر زلزله و رطوبت دارای مقاومت و ایمنی بالایی می باشد.
  • ورق های ذوزنقه ای دارای یکپارچگی بوده و شکستگی در آن رخ نمی دهد.

چگونگی تعیین قیمت ورق گالوانیزه ذوزنقه:

  • قیمت گذاری این محصول با توجه به رنگ های مختلف آن متفاوت می باشد.
  • قیمت نوع ذوزنقه با نوع های سینوسی و شادولاین یکسان می باشد.

تفاوت قیمت های این محصول براساس رنگ، به موجودی آن رنگ در بازار همچنین واردات بیشتر آن بستگی دارد و قیمت ورق به نسبت کاهش می یابد.

به طور کل قیمت گذاری این محصول براساس اضافه شدن اجرت خم و برش به قیمت ورق محاسبه می شود.

بررسی فرآیند شکل دهی به ورق:
برای انجام عملیات شکل دهی ورق، ورق فولادی مسطح دچار تغییر شکل پلاستیکی شده و به شکل نهایی تبدیل می شود.

برای تولید محصولات فولادی به شکل های پیچیده برای رسیدن به شکل نهایی به چندین فرآیند نیاز می باشد.

بیشترین فرآیندهای شکل دهی مورد استفاده در صنعت شامل خمش، کشیدگی و کشش عمیق می باشد.

ورق های فولادی گالوانیزه گرم در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته همچنین در صنعت دارای کاربرد وسیعی می باشد.

طی عملیات شکل دهی، ورق های فولادی گالوانیزه دچار تغییر شکل زیادی می شوند به همین علت انعطاف پذیری پوشش بر انعطاف پذیری زیر لایه ویژگی مهمی می باشد.

بنابراین اگر روی زیر لایه فولادی از یک نوع آلیاژ ترد استفاده شود باعث کاهش شکل پذیری ورق می شود.

ویژگی های مکانیکی ورق:
یکی از آزمایش های ساده ای که از طریق آن می توان به صورت مستقیم یا غیر مستقیم، خواص مکانیکی ورق را به دست آورد استفاده از آزمایش کشش تک محوری می باشد.

برخی از خواص مکانیکی ورق شامل موارد زیر می باشد:

  • استحکام کششی.
  • استحکام تسلیم.
  • ازدیاد طول کل و یکنواخت.
  • ازدیاد طول نقطه مستقیم.
  • ضریب حساسیت به نرخ کرنش.

تست ارزیابی شکل پذیری در فرآیندهای خمشی:
از دو نوع آزمایش مختلف خمش برای فرآیند شکل دهی می توان استفاده کرد.

  • آزمایش خمش ساده.
  • آزمایش خمش اتساعی.

در ادامه به شرح مختصر درباره هریک میپردازیم.

آزمایش خمش ساده:
ورق نازک در این روش به همراه قالب خم بین دو گیره، محکم بسته شده سپس از یک چکش چوبی استفاده می شود تا ورق بر روی قالب خمیده شود.

اگر این خمش تا 180 درجه ادامه پیدا کند و هیچ شکستگی یا ترکی بر روی آن مشاهده نشود این آزمایش مجددا با یک قالب خم با شعاع کوچک تر تکرار می شود.

زاویه خم قالب بسته به میزان شکل پذیری فلز متغیر می باشد.

آزمایش خمش اتساعی:
برای ورق های نازک می توانیم از آزمایش ساده استفاده کنیم و در صورتی که ضخامت شعاع خمش بزرگ تر از 15 باشد تنها می توان از آزمایش اتساعی استفاده کرد.

در فرآیند آزمایش اتساعی، تسمه ای از ورق مورد نظر در دو قسمت قالب نگه داشته می شود. پس از آن، این تسمه با استفاده از یک پانچ کشیده می شود.

پانچ دارای یک نوک به شکل مخروط است. در هنگام انجام این آزمایش یک حالت کرنش صفحه ای به وجود می آید.

مقداری که پانچ از لحظه تماس با تسمه تا پیدایش اولین ترک یا پارگی جابه جا می شود را به عنوان معیار خم پذیری انتخاب می کنند.

انتخاب این شرایط باید به گونه ای باشد که پارگی در زیر پانچ به وجود آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>