اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از مهم ترین محصولات پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی، ورق است. ورق ها انواع متنوعی دارد که بسته به نوع و کاربرد خود در مناطق مستعد استفاده می شود.

برش_ورق

هر کدام از ورق ها خواص خود را دارد، برخی ضد زنگ هستند و در مناطق مرطوب و بارش زا استفاده می شود.برخی جنبه ی زیبایی دارد لذا برای پوشش سقف کارایی دارد.

دسته ی دیگر از ورق در صنعت به عنوان مواد اولیه در ساخت پروفیل و لوله مورد استفاده قرار می گیرد. برای تولید این محصولات از دو روش نورد گرم و نورد گرم استفاده می شود.

محصولات تولید شده با روش نورد گرم، ورق سیاه نام دارد. و محصولات تولید شده به روش نورد سرد، ورق روغنی نامیده می شود.

ورق برشی به روش نورد گرم تولید می شود. ماده ی اولیه برای تولید این نوع ورق، تختال نام دارد که تختال فولادی را با حرارت بالا نورد می کنند.

حرارت وارد شده به محصول باعث می شود تا از ضخامت مواد کم کند و به عرض آن بیافزاید. اصولا محصول تولیدی تا رسیدن به ضخامت های 1.6 الی 1.8 در پروسه عملیاتی قرار دارد.

حرارت وارده بسیار بالا و شیوه تولیدی در نهایت منجر به مات شدن سطح ورق های تولیدی می شود که در فاز پایانی به صورت کلاف هایی فولادی بسته بندی می شوند.

این دسته از ورق ها تجهیزات برشی را تغذیه نموده و در ابعاد دلخواه بریده می شوند. بر همین ورق برشی نام دارند.

کاربرد انواع ورق برشی:
ورق های برشی به دلیل استحکام و مقاومت بالا در محصولات فولادی کاربرد بالایی دارد از جمله این کاربرد ها می توان به استفاده در صنعت، ساخت و ساز، ساخت مخزن های بزرگ و تانکر، خودروسازی، کشتی سازی، لوازم خانگی و غیره اشاره کرد.

محصولات پایه ورق برشی چیست؟
اصولا ورق های سیاه مدل های ST 37 و ورق سیاه ST 52 به دلیل ویژگی های خاص همچون مقاومت بالا، کیفیت مطلوب و وزن سبک به عنوان یک ماده اولیه در نظر گرفته شده است.

به واسطه دستگاه های برش مخصوصی چون گیوتین یا پلاسما در اندازه های دلخواه بنابر سفارش خریدار یا سیاست تولید کننده برش داده می شوند.

این محصول برش خورده ورق برشی ساختمانی نام دارد که جایگاه اصلی آن در ساخت و ساز می باشد.

ابعاد استاندارد ورق برشی:
ورق هایی که به صورت رولی به عنوان محصول اولیه، دستگاه های برش را تغذیه می کنند باعث می شود محدودیت های طولی برداشته شده و برش کار قادر باشد ورق را در اندازه دلخواه خود برش زند اصولا ورق های کلاف پیچ شده در چهار اندازه زیر در دسترس است:

  • ورق هایی با اندازه 100 سانتی متر.
  • ورق های 152 سانتی متری.
  • ورق های 150 و 200 سانتی.

تجهیزات و دستگاه هایی که برای تولید ورق استفاده می شود عبارتند از:

  • دستگاه برش گیوتین.
  • هوابرش.
  • برش پلاسما.

دستگاه های CNC:
برای برش های مخصوص صنعت عمران از دستگاه های گیوتین استفاده می شود زیرا میزان خطای آنها پایینتر است و دقت بالایی دارد. بیشتر ورق های نازک و با ظرافت به وسیله ی گیوتین برش میخورد.

دستگاه هوابرش برای برش ورق با ضخامت بالا کاربرد دارند که با اکسیژن و گاز تغذیه می شود. روش های CNC و پلاسما هزینه بالاتری دارند و از طرفی پروسه برش ورق با این تجهیزات زمان بیشتری نیاز دارد زیرا دققت فوق العاده ای دارد.

قیمت برش ورق فولادی:
قیمت برش ورق فولادی بسیار متفاوت است و وابسته به محصول اولیه و دستگاه مورد استفاده برای برش است. اصولا قیمت ورق برشی که با تجهیزات CNC تولید شده بالاتر از شیوه های پلاسمایی می باشد.

قیمت برش ورق فولادی چگونه محاسیه می شود؟
قیمت برش ورق فولادی بسیار متفاوت است و وابسته به محصول اولیه و دستگاه مورد استفاده برای برش است. اصولا قیمت ورق برشی که با تجهیزات CNC تولید شده بالاتر از شیوه های پلاسمایی می باشد.

محصولات پایه ورق برشی چیست:
اصولا ورق های سیاه مدل های ST 37 و ورق سیاه ST 52 به دلیل ویژگی های خاص همچون مقاومت بالا، کیفیت مطلوب و وزن سبک به عنوان یک ماده اولیه در نظر گرفته شده و به واسطه دستگاه های برش مخصوصی چون گیوتین یا پلاسما در اندازه های دلخواه بنابر سفارش خریدار یا سیاست تولید کننده برش داده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>