اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات ایمنی

کمربندهای ایمنی تمام بدن با توجه به نوع نیاز و مکان استفاده با یکدیگر متفاوت هستند.کمربند ایمنی تمام بدن وسیله ای است که در ارتفاعات جهت جلوگیری از سقوط شخص استفاده می شود این وسیله مجموعه ای از تسمه ها است که به یکدیگر متصل شده اند. با بستن کمربند خطر آسیب دیدگی در اثر سقوط به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

کمربند ایمنی کار در ارتفاع تمام بدن به کاربر اجازه می دهد که خود را به نقطه ای متصل کند بنابرین در صورت سقوط، فرد به زمین برخورد نمی کند. سقوط از ارتفاع از جمله مهم ترین دلایل صدمات شخصی در محل کار است بنابرین اطمینان از مجهز بودنفرد به تجهیزات ایمنی که آن ها را به صورت درست و اصولی استفاده می کند در هنگام کار در ارتفاع بسیار ضروری است.به خاطر بسپارید که کمربندها می توانند زندگی شما را نجات دهند پس اطمینان از وضعیت آن ها ضروری است.علائمی که قبل از استفاده از کمربند ایمنی باید به آن توجه کنید:

  • علائمی همانند تورفتگی، کشیدی، بریدگی، پارگی نشان می دهد که ساختار الیاف آن به خطر افتاده است.
  • اطمینان حاصل کنید که پرچ ها محکم هستند و قلاب ها خم نشده باشند.
  • علائم زنگ زدگی و کج خوردگی D-Ring ها رو بررسی کنید و مطمئن باشید حلقه ها آزادانه می چرخند.
  • حلقه های پلاستیکی نباید شکسته، ترک خورده و یا آسیب دیده باشند.
  • تسمه و طناب های آن را از نظر پارگی یا شل شدگی بندها به دقت بررسی کنید.
  • بعد از بازرسی برچسبی با تاریخ بررسی روی آن نصب کنید تا زمان چکاپ بعدی را بتئانید به درستی محاسبه کنید..

استانداردهای کمربند ایمنی

استاندارد EN361

در این استاندارد گفته شده است که کمربند ایمنی که شخص استفاده می کند باید دارای دو D-RING در جلوی سینه و بین دو کتف باشد. این D-RING باید از جنس آلومینیوم فورج و فولاد است علاوه بر آن نباید هیچ نقطه جوشی بر روی خود داشته باشد.

استاندارد EN358

این استاندارد مخصوص D-RING ها هست که در چپ و راست هارنس قرار دارند. جنس آن نیز همانند مورد قبلی از آلومینیوم فورج و فولاد می باشد که باید عاری از هرگونه شکستگی یا جوش باشند.

استاندارد EN813

این نوع استاندارد در تمام کمربندهای ایمنی تمام بدن یا کمربندهای ایمنی نیم تنه به کار می رود. همانند موارد قبلی در این نوع D-RING نیز، نباید هیچ گونه جوش یا شکستگی دیده شود. این D-Ring نزدیک ناحیه شکمی و در جلوی هارنس قرار دارد که از آن به عنوان ابزارهای فرود یاد می شود.

لنیارد

لنیاردها سیستم هایی هستند که برای جلوگیری از سقوط فرد عامل در ارتفاع ساخته شده اند. قسمتی از لنیارد به کمربند ایمنی شخص وصل می گردد و قسمت دیگر آن به طناب نجات متصل می شود. در این حالت فردی که از ارتفاع سقوط می کند با کمک لنیارد معلق می ماند. لنیاردها می توانند افراد مختلف با وزن های متفاوت را از خطر سقوط حفظ کنند. لنیاردها طناب های کوچک و منعطفی هستند که انرژی ناشی از سقوط را جذب می کنند در نتیجه ضربه کمتری به کمر شخص در هنگام سقوط وارد می شود.

به طور کلی لنیارد به دو دسته افقی و عمودی تقسیم می شود. لازم به ذکر است که برای استفاده درست و اصولی از لنیارد ها در هنگام کار در ارتفاع حتما باید دو نقطه اتصال داشته باشیدچرا که وقتی شخص قصد دارد از محلی به محل دیگر جابه جا شود باید در جهت مخالف حرکت خود نقطه اتصال دوم را نصب کند.اگر بخواهیم لنیاردها را بر طبق ساختار دسته بندی کنیم باید بگوییم که آن ها دارای دو دسته لنیارد تک شاخه و دو شاخه هستند.

بعضی افراد طول لنیارد را زیاد می کنند که این کاراز نظر ایمنی درست نیست. به صورت پیش فرض میزان سقوط یک متر و نیم است ولی اگر کاربر این میزان را افزایش دهد ممکن است به بخش های دیگر سازه برخورد کند و صدمه بیشتری ببینند.در لنیاردها از وسیله ای به نام شوک گیر نیز استفاده می گردد. شوک گیر باعث می شود که ضربه ناشی به کمر تا اندازه زیادی کاهش یابد.

وایرگرب

وسیله ای است که برای جلوگیری از سقوط به کار می رود. جنس آن از فولاد ضد زنگ است و برای توقف سقوط استفاده می شود. این گرب را می توان به هر نقطه ای متصل یا جدا نمود. این وسیله با همراهی کارابین به کاربر متصل می گردد تا ایمنی فرد را در حین کار در ارتفاع بیشتر کند. لازم به ذکر است که فرد عامل توسط وایرگرب می توان در طول لایف لاین به سمت بالا و پایین حرکت کند. وقتی که شخص از ارتفاع سقوط می کند وایرگرب روی سیم بکسل محکم شده و مانع سقوط وی می شود.

وایرگرب به همراه شک گیر

این گرب نیز به راحتی قابل اتصال و جدا شدن است که از جنس فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این گرب با کارابین مناسب به کاربر متصل می گردد.این گرب دارای شک گیر جذب کننده انرژی است که هنگامی که فرد از ارتفاع سقوط می کند نیروی وارد به آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. جالب است بدانید که توسط این وایرگرب می توانید در طول لایف لاین با دستان آزاد به سمت بالا و پایین حرکت کنید.این وسیله نیز همانند قبلی وقتی که شخص از ارتفاع سقوط می کند بر روی سیم بکسل محکم شده و مانع از سقوط ناگهانی فرد در ارتفاع می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>