اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قلاب کارابین

قلاب کارابین حلقه ای فلزی است که قسمتی از آن باز می شود.کارابین در بسیاری از فعالیت ها که در آن نیاز به کاربرد طناب هست بکار می رود.در کوهنوردی، باغبانی، غارنوردی، قایقرانی، بالون، ساخت و ساز، کار با طناب صنعتی، تمیز کردن پنجره، و آکروباتیک از کارابین استفاده می شود.واژه «کارابین» از واژه آلمانی Karabinerhaken گرفته شده است.

کارابین های ورزشی معمولاً از آلیاژهای سبک آلومینیوم ساخته می شود. کارابین های صنعتی بیشتر فولادی است.کارابین در دو شکل عمومی D و گلابی و به صورت های ساده و پیچ دار ساخته می شود که هر کدام دارای کاربرد خاصی است. مقاومت کارابین (میزان وزنی که می تواند تحمل کند) بر روی بدنی آن نوشته شده است.

ویژه گی های قلاب کارابین

عمدتاً از فولاد و آلومینیوم ساخته می شوند. آنهایی که در ورزش استفاده می شوند وزن کمتری نسبت به قلاب هایی دارند که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. بر روی یکسری از کارابین ها عبارت برای صعود مناسب نیست درج شده است که کوهنوردان باید در هنگام خرید به آن توجه کنند.

در حالی که از دیدگاه اتیولوژیکی، هر پیوند اتصال فلزی با یک قلاب از نظر فنی کارابین است ولی استانداردهای بین المللی قلابی را قلاب کارابین می نامند که توانایی تحمل حداقل 20 کیلونیوتن بر متر داشته باشد.کارابین هایی که برای راه اندازی بالن مورد استفاده قرار میگرند باید حداقل توانایی تحمل حداقل 2.5 تن بار را داشته باشند.کارابین از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • بدنه اصلی
  • ضامن
  • فنر
  • پین
  • مهره و پیچ در کارابین های پیچ دار
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>