اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طناب بانجی

طناب بانجی (که به آن طناب شوک نیز می گویند) طناب الاستیکی است که از یک یا چند رشته الاستیک و یک هسته تشکیل شده است و معمولاً در یک غلاف نخی یا پلی پروپیلن بافته شده پوشانده شده. غلاف به تنهایی به صورت الاستیک کشیده نمی شود، اما رشته های آن به صورت مارپیچ به دور هسته بافته می شود به طوری که یک کشش طولی باعث می شود هسته را فشرده کند، فشرده سازی الاستیک، هسته را به امتداد طولی غلاف منتقل کند.

بانجی های مخصوص، مانند برخی که در بانجی جامپینگ استفاده می شوند، ممکن است کاملاً از رشته های الاستیک ساخته شوند.قبل از جنگ جهانی اول طناب های بانجی برای ایجاد تعلیق سبک در زیر هواپیماها استفاده می شدند و هنوز هم در بسیاری از هواپیماهای کوچک که وزن آنها بسیار کم است، استفاده می شوند.

طناب های بانجی همچنین در چتربازی برای کمک به باز کردن ظرف چتر نجات به سبک قدیمی پس از کشیدن سیم استفاده می شود.امروزه از سیم های بانجی اغلب برای ایمن سازی اشیا بدون گره زدن استفاده می شود. سیم های بانجی ارزان قیمت، با قلاب های فلزی یا پلاستیکی در هر انتها، به عنوان یک طناب پر مصرف به بازار عرضه می شود.

نمونه طناب های بانجی به عنوان باربند در پشت وانت ها و یا سقف ماشین ها استفاده می شود که در دوانتهای آن دو قلاب تعبیه شده.امروزه از این نوع طناب در سیرک ها برای انجام حرکات اکروباتیک روی طناب استفاده می شود. بسیاری از نقاط مرتع دنیا، تفرحی ویژه ای بنام بانجی جامپینگ را با همین نوع طناب راه اندازی کرده اند. این طناب خاصیت کشسانی تا دوبرابر طول خود را دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>