اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روغن دوچرخه

بهترین روغن برای زنجیر دوچرخه: تمامی افرادی که دوچرخه سواری می کنند و دارای یک عدد دوچرخه معمولی یا حرقه ای هستند میبایستی این آگاهی را داشته باشند که چطور تمیز کردن دوچرخه خود را انجام دهند و بعد تا جایی که می توانند آن را روغنکاری کنند. اکثر افراد متاسفانه تنها هنری که دارند این است که دوچرخه خود را زیر شلنگ آب یا دستمال بگیرند و آن را بشویند که متاسفانه به قطعات دوچرخه اسیب وارد می شود. اما چاره چیست؟

بهترین راهکار برای اینکه بتوانید از دوچرخه خود مراقبت کنید این است که بعد از نظافت آن دست به کار شوید و ابتدا روغن مناسب زنجیر دوچرخه را تهیه کنید و سپس به جاهای مخصوص و مورد نیاز بزنید تا به خوبی آن قسمت ها چرب شود و موجب روانکاری قطعات اصلی شما شود. گفتنی است که شما نباید در حین استفاده از بهترین روغن برای زنجیر دوچخه خود زیاده روی کنید زیرا، موادی که یک روغن از آن تشکیل شده فراوری شده است و ممکن است استفاده بیش از ان به زنجیر و سیستم دوچرخه شما آسیب وارد کند.

استفاده از روغن مناسب زنجیر دوچرخه چه فایده ای دارد؟

افراد حرفه ای در حین رکابزنی فشار زیادی به زنجیر و سیستم محرکه دوچرخه وارد می کنند که این باعث می شود تا قطعات دچار فرسودگی شوند. اما اگر شما اگاه باشید می توانید تا بیش از 90 درصد جلوی این اتفاق ناگوار را بگیرید. یکی از راه هایی که افراد از زنجیر دوچرخه استفاده می کنند، این است که موجب می شود تا روانکاری بین اجزا به خوبی صورت گیرد و دچار فرسایش نشوند. از فواید روغن زنجیر دوچرخه این است که باعث می شود شامل موارد زیر است:

  • طول عمر زنجیر چرخ بیشتر شود
  • گردش منظم زنجیر چرخ حین حرکت
  • افزایش بهره وری حین رکابزنی در مسافتهای مختلف
  • کاهش هزینه خرید قطعات دوچرخه

چطور بهترین روانکار زنجیر دوچرخه را تشخیص و خریداری کنیم؟

امروزه در تمامی فروشگاه های دوچرخه مخصوصا دوچرخستان، محصولات و لوازم جانبی زیادی برای دوچرخه موجود است که بسته به نیاز فرد می شود انها را تهیه و خریداری کرد. یکی از این لوازم مهم، خرید بهترین روانکار زنجیر دوچرخه است. اما باید بدانید که تشخیص بهترین روغن برای زنجیر دوچرخه کار آسانی نیست و میبایستی چندین نکته و ترفند را حین خرید زنجیر دوچرخه بیاموزید تا روان کننده خوب و با کیفیت را تهیه و خریدری کنید.

شما قبل از خریداری یک روغن زنجیر چرخ مناسب و با کیفیت باید بدانید که این روغن را به قسمتهای: زنجیر چرخ، شاخک های ترمز اگر لقمه ای است، دسته ترمزها، سیم و کابل ها، شانژمان یا سیستم تعویض دنده و سیستم تعویض دنده در قسمت خورشید و پدال دوچرخه بزنید تا بهترین روانکاری را برای دوچرخه خود انجام داده باشید.

حال که نکات مهم را متوجه شدید باید یک روغن اصل و با کیفیت را تشخیص دهید. معمولا بهترین روغن برای زنجیر دوچرخه دارای رنگی شفاف یا نیمه تیره هستند که این نشان دهنده تسویه بودن و خالص بودن زنجیر است. از دیگر نشانه های یک روغن با کیفیت این است که نام و برند تولید کننده آن با کیفیت بر روی برچسب چاپ یا روی خود ظرف هک شده باشد و دارای بسته بندی مناسب باشد.

نظافت زنجیر دوچرخه

قبل از تمیزکاری زنجیر دوچرخه باید به شما بگوییم که برای اینکار شما 2 تا راه دارید که بسته به زمان خودتان می توانید انتخاب کنید و زنجیر دوچرخه خود را نظافت کنید.

روش اول، نطافت سریع زنجیر چرخ

شما در این روش میبایستی که دوچرخه را برعکس بر روی زمین خوابانده و کاملا بر روی دوچرخه مسلط باشید. سپس یک دستمال زیر دوچرخه پهن کنید و با دستمال دیگر به زنجیرها را تمیز کنید. برای اینکار می توانید با یک دست دستمال را گرفته و با دست دیگر پدال را به سمت عقب بچرخانید. گفتنی است که این روش غبار و کثیفی های زیادی زنجیر را گرفته و شما می توانید روغن مناسب برای دوچرخه را استفاده کنید.

روش دوم، نظافت با لوازم بیشتر

شما در این روش میبایستی دوچرخه را به وسیله ای از سطح زمین بلند کنید و سپس با استفاده از فرچه یا مسواک ما بین زنجیرهارا شسشتو دهید و تمامی روغنهای مانده و کهنه آن را بیرون بکشید تا دچار اسیب دیدگی نشود. بعد از این کار تلاش کنید تا با فشار ملایم روی زنجیر ها آب و کف بپاشید تا دیگر اثری از روغن های کهنه نباشد و سپس بعد از خشک کردن زنجیر به سراغ روغنکاری آن بروید.

3 مورد از برترین روغن برای زنجیر دوچرخه را به همراه ویژگی بشناسید!

اکنون که در مورد بهترین زنجیر دوچرخه اطلاعات کافی را به دست آوردید، باید به سراغ آشنایی و خرید بهترین روغن زنجیر چرخ بروید. در ادامه در سایت دوچرخستان چند مورد از بهترین روغن زنجیر چرخ را معرفی کرده ایم.

روغن زنجیر دوچرخه بمو

روغن زنجیر bemo جزو روغنهایی می باشد که حتما باید در کیف ابزار خود با خود به همراه داشته باشید زیرا، دارای روانکاری دوبرابری است و گرد و غبار به زنجیر شما نمیچسبد و از زنگ زدگی زودهنگام زنجیر شما جلوگیری می کند. روغنهای زنجیر دوچرخه مارک بمو معمولا در بسته بندی های 80 میلی لیتری در بازار عرضه و به فروش می رسد.

روغن دوچرخه شیمانو

روغن زنجیر دوچرخه shimano که ساخت کشور ژاپن است و طرفداران زیادی دارد معمولا برای سیستم های دنده و زنجیر دوچرخه های برند شیمانو بکار میرود که باعث می شود عملکرد خوبی داشته باشد و افرادی دوچرخه سوار از نظر کیفیت خیالشان راحت باشد. روغن زنجیرهای شیمانو معمولا در بسته بندی های آلومینیومی قرار دارد تا مایع ان در معرض خطر نور و گرما افتاب نباشد و فایده خود را از دست ندهد.

روغن زنجیر دوچرخه لیکومولی

روغن زنجیر لیکومولی (liquid moly) که ساخت المان است باعث می شود تا در هوای گرم تابستان به خوبی روانکاری زنجیر دوچرخه شمارا نگه دارد و نیازی به گریس کاری نداشته باشید. تفاوتی که این روغن زنجیر با دیگر روغن ها دارد این است که دارای ترکیبات خاص است که دارای یک پوشش محافطتی است و از خوردگی زنجیر جلوگیری می کند. روغن زنجیر liquid moly در بسته های 100 میلی لیتری در فروشگاه های مجاز در سراسر کشور قابل دسترسی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سیوان عزیزی:
سلام خوبی این روغن چند است
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>