اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوچرخه

در این مقاله قصد داریم تا در کنار معرفی انواع مدل دوچرخه، شما را با بهترین خودرو دوچرخه نیز آشنا کنیم. مصر باستان، یکی از اولین تولیدکنندگان دوچرخه در دنیا بود، اما نسخه اولیه ی دوچرخه های امروزی در سال 1839 توسط "پاتریک ملک میلان" طراحی و تولید شد، در ادامه تکامل این روند، یک شرکت انگلیسی که چرخ خیاطی تولید می کرد، توانست دوچرخه را به شکل انبوه به تولید برساند.

واردات دوچرخه در ایران تا سال 1338 ادامه پیدا کرد و با استقبال خوبی همراه شد، در همان زمان به منظور کاهش هزینه ها، یک شرکت تولید دوچرخه واقع در کرج تشکیل شد و با واردات قطعات دوچرخه به تولید دوچرخه پرداخت. اما پس از این سرگذشتی که دوچرخه ها از سر گذرانده اند، چطور می توانیم بهترین خودرو دوچرخه را انتخاب و خریداری کنیم؟در خرید بهترین خودرو دوچرخه 4 نکته اصلی مدنظر است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

فریم دوچرخه

اساسی ترین و مهم ترین بخش هر دوچرخه، فریم آن است، فریم دوچرخه فاصله ی میان قطعات را از هم، به منظور افزایش راندمان دوچرخه مشخص می کند. طراحی فریم، رابطه مستقیمی با تفاوت در سبک سواری دوچرخه دارد، لذا اگر دوچرخه خریداری کنید باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه برای شما مطرح می کنیم. از ویژگی های یک فریم خوب، وزن بسیار کم و مقاومت بسیار بالا به همراه آیرودینامیک بالا است، در دوچرخه کوهستانی فریم دوچرخه باید کشیده تر و زوایای فریم باز باشد و در دوچرخه سرعتی فریم باید جمع تر و زوایای آن کوچک تر باشد.

قطعات دوچرخه

قدم دوم در خرید بهترین خودرو دوچرخه، انتخاب قطعات با کیفیت است، به عنوان مثال انتخاب یک آچار خودرو دوچرخه بی کیفیت سبب کاهش کارکرد دوچرخه خواهد شد ولی اگر همین آچار خودرو دوچرخه با دقت انتخاب شود راندمان سواری را بالا می برد.در بخش سیستم دنده تأثیر چندانی در راندمان سواری ندارد، در عوض طبق قامه و خودرو تأثیر بسزایی در افزایش راندمان سواری دارد.

برای دوچرخه سواری در مسیرهای شهری تعداد 2 الی 3 طبق قامه و تعداد 7 الی 9 خودرو لازم است، همچنین برای دوچرخه سواری در کوهستان تعداد 1 الی 3 طبق قامه و 7 عدد خودرو مناسب است. برای انتخاب دوچرخه دومنظوره انتخاب دوچرخه با تعداد طبق قامه 2 الی 3 تا و تعداد خودرو های 7 تا به بالا قابل قبول است.

تفاوت اصلی در تعداد دندانه های طبق قامه و خودرو است، هرچه تعداد دندانه های خودرو بیشتر باشد دوچرخه برای کوهستان مناسب تر است؛ از طرفی هرچه تعداد دندانه طبق قامه بیشتر باشد دوچرخه برای دستیابی به سرعت های بالاتر طراحی شده است، به طور مثال هنگام خرید خودرو دوچرخه 8 سرعته شیمانو می توانید این ویژگی را درک کنید. همچنین جهت داشتن یک سواری شهری کافی است ترمز های ویبریک استفاده نمایید و نیازی به استفاده از ترمز های دیسکی ندارید، در مسیرهای کوهستانی، داشتن ترمز های هیدرولیک برای دوچرخه واجب است.

سایز مناسب دوچرخه

دوچرخه برحسب اندازه تایر به دوچرخه 12، 16، 20، 24، 26، 27٫5، 28 و دوچرخه 29 تقسیم بندی می گردد. اما در خرید بهترین دوچرخه، سایز مناسب شما بر اساس اندازه تایر تعیین نمی شود؛ بلکه سایز تایر سبک و نوع دوچرخه را تعیین می کند. باید توجه کرد که هر برند معمولاً، تقسیم بندی فریم های مخصوص به خود را مطابق مقیاس موردنظر خود انجام می دهد.

هزینه خرید بهترین خودرو دوچرخه

یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید هر محصول به خصوص در خرید بهترین خودرو دوچرخه باید به آن توجه داشت، هزینه و قیمت دوچرخه است. مطمئناً هنگام تصمیم گیری برای خرید دوچرخه، ارزان قیمت بودن ملاک درستی در تشخیص جنس با کیفیت نخواهد بود. با اینکه تفاوت قیمت بین دوچرخه برند و دوچرخه غیر برند زیاد است، اما کیفیت دوچرخه برند و غیر برند با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

انواع بهترین خودرو دوچرخه

در این بخش قصد داریم تا ویژگی انواع خودرو دوچرخه را به شما معرفی کنیم و شما را هنگام خرید دوچرخه راهنمایی کنیم، تا بهترین خودرو دوچرخه را مطابق با سلیقه و نیاز خود تهیه کنید. از انواع مختلف دوچرخه می توان به دوچرخه کورسی، دوچرخه شهری، دوچرخه کوهستان، دوچرخه هیبرید دومنظوره، دوچرخه برقی، دوچرخه بانوان، دوچرخه کودک و دوچرخه BMX اشاره کرد.

دوچرخه های (BMX)

از این دوچرخه در حرکات نمایشی استفاده می شود. اندازه دوچرخه های BMX کوچک است و طوقه های کوچکی دارند، در مقابل دارای پره های بسیار مقاومی هستند و لاستیک آنها عاج دار بوده و مقاومت بالایی دارد، همچنین این خودرو دوچرخه تک سرعته بوده و فاقد دنده است.

دوچرخه شهری

دوچرخه های شهری از قدیمی ترین سبک های دوچرخه هستند که با پیشرفت تکنولوژی در ظاهر این دوچرخه ها تغییراتی شکل گرفت. این خودرو دوچرخه تک سرعته است و دنده ندارد و یا در پشت سواری آن، دنده اتوماتیک قرار گرفته است. از این دوچرخه برای تردد داخل شهری استفاده می شود.

خرید خودرو دوچرخه 8 سرعته شیمانو

اگر به دنبال خرید بهترین خودرو دوچرخه هستید، پیشنهاد ما به شما خرید خودرو دوچرخه 8 سرعته شیمانو است. این دوچرخه به دلیل ساخته شدن از استیل مقاوم بسیار با کیفیت و مستحکم است. همچنین از ویژگی های آن می توان به تحمل شدت فشار بالا اشاره نمود. تعداد دندانه های آن معمولاً حدود 11 تا 32 عدد است و گزینه خوبی برای خرید محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>