اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلاه دوچرخه

برخی از دوچرخه سواران حرفه ای در رشته های مختلف بدون کلاه ایمنی دوچرخه سواری کرده و یا حتی مسابقه می دهند و تجربه و جرات بالای خود را توجیهی برای این کار می دانند، ضمن احترام به تصمیم و باور این افراد این طرز فکر کاملاً اشتباه، غیر منطقی و ناامن می باشد. استفاده از کلاه شاید بهترین، و ساده ترین راه حل برای مقابله با حوادث جبران ناپذیری است که ممکن است هنگام دوچرخه سواری برای شما پیش بیاید، پس به فکر امنیت خود باشید.

پیشنهادات اولیه خرید کلاه

در نظر داشته باشید حتی زمین خوردن زمانیکه سرعت دوچرخه سوار کم است در مسیرهای متفاوت دوچرخه سواری، ممکن است موجب رسیدن آسیب شدید به مغز او شود.دقت کنید کلاهی که انتخاب کرده اید با میزان محافظت از مناطقی که برای شما مهم است و در ازای هزینه انجام شده، بیشترین تطابق را داشته باشد. بیشترین تطابق یعنی کلاه به درستی روی سرتان قرار بگیرد، همه قسمت های سر را بپوشاند، از گذاشتن کلاه روی سر احساس راحتی به شما دست بدهد نه اینکه فقط سبک باشد. کلاه ایمنی تحت هیچ شرایطی نباید حتی یک اینچ از روی سرتان جا به جا شود و به هیچ وجه نباید از روی سرتان بیفتد.

حتی اگر در سخت ترین مسیرها رکاب بزنید. اگر حاضرید برای سلامتیتان بیشتر وقت بگذاید لطفا به خواندن ادامه دهید.دوچرخه سواران حرفه ای و دقیق نیز ممکن است هر 4500 مایل یک بار به زمین بخورند یا تصادف کنند، % 75 مرگ و میرهای حوادث دوچرخه سواری ناشی از آسیب به ناحیه سر بوده است.

کلاه ایمنی چگونه عمل می کند و از چه موادی تشکیل شده است؟

کلاه ایمنی در واقع حداکثر شدت ضربات تیز را کاهش می دهد. این کار با استفاده از یک نوع فوم سفت که مانند ضربه گیر عمل می کند، ساخته می شود که در بیشتر کلاه ها این فوم پلی استرین منبسط معروف است، فومی EPS شده با قابلیت له شدن می باشد که به بسیار خوب عمل می کند ولی وقتی به آن EPS. سفید و خنک ضربه وارد می شود به حالت اولیه باز نمی گردد. یک فوم مشابه که نام دارد) پلی پروپیلن منبسط شده( پس از وارد شدن ضربه EPP به حالت اولیه باز می گردد ولی به ندرت از آن استفاده می شود.

پلی یورتان منبسط شده( است که ( EPU نوع دیگر فوم به نام دارای یک ساختار سلولی یکنواخت با قابلیت له شدن و البته بدون سنگین تر بوده و مراحل ساخت و تولید EPS بازگشت است که از آن نیز بسیار شوار می باشد. مابقی فوم ها یا پلاستیک های با قابلیت ضربه گیر بودن نیز وجود دارند که ادعای تضمین محافظت کلاه نیز برای احساس راحتی و تثبیت شدن سر داخل کلاه است و نه مقاومت در برابر حوادث اتفاق افتاده و ضربه های وارد شده ( کلاه ایمنی باید روی سر شما باقی بماند حتی وقتی شما طی یک حادثه بیشتر از یک بار با مانع برخورد می کنید)مانع می تواند اتومبیل، جاده و یا حتی درختان مسیر پر پیچ وخم باشد( پس به یک تسمه و سگک قوی نیاز دارد.

باید روی سر شما بنشیند و تا حد ممکن مناطق بیشتری از سر شمارا تحت پوشش قرار دهد. ولی قبل از همه کلاه ایمنی باید طوری تثبیت شده باشد که با بند بسته شده نتوانید با هیچ حرکتی) چرخاندن، هل دادن و عقب و جلو کردن سر( آن را از سر خود خارج کنید، اگر کلاه از سرتان خارج شد با استفاده از تثبیت کننده های عقب، بند یا تسمه زیرین آن را محکم کنید و یا آن کلاه را انتخاب نکنید.بند کلاه را سفت و البته در حالت راحت تنظیم کنید چون مهم ترین عامل نگه داشته شدن کلاه روی سرتان و محافظت از مغز و جمجمه شما به عهده آن است.

چه مدلی از کلاه ایمنی مورد نیاز ماست؟

از القاب و اصطلاحات برند ها برحضر باشید. شما یک لایه پلاستیکی مملو از فوم که عاری از هرگونه نقاط تیز و برجسته باشد روی سر خود نیاز دارید. شکستگی و از هم گسیختگی بیش از حد پوسته پلاستیکی حاکی از این است که فوم بسیار کمتری با سر شما در تماس است، به عبارت دیگر کلاه کیفیت مناسب را دارا نیست و این امر باعث متمرکز شدن نیرو بر یک نقطه می شود.کلاه های آیرودینامیک به طرز محسوسی سریعتر نیستند و در تصادفات، دم بیش از اندازه بلند این کلاه ها باعث از هم گسیختگی و جدا شدن دو قسمت ابتدایی و انتهایی کلاه از یکدیگر خواهد شد.

تسمه های نازک راحتی کمتری دارند. کلاه های تیره، سخت دیده می شوند. وقتی پشت کلاه بلند و سفت و خشک باشد در حوادث و زمین خوردن ها احتمال شکسته شدنش افزایش می یابد. اکثر کلاه و لایه نازکی از پوسته EPS های ایمنی دوچرخه سواری از فوم پلاستیکی ساخته شده اند، این لایه پلاستیکی کمک می کند تا کلاه روی سطح خشن به راحتی ایستادگی کرده و از حالت طبیعی خارج نشود تا از انجام حرکات سریع سر و گردن ناشی از ضربه جلوگیری کند. همچنین این پوسته قسمت فوم کلاه را پس از برخورد اولیه متراکم نگه می دارد. برخی از کلاه های ایمنی مرغوب به جای را داخل EPS اینکه بعدا روی فوم لایه پلاستیکی اضافه کنند فوم پوسته از قبل طراحی و آماده شده تزریق می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>