اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلاه دوچرخه

وزن عاملی است که همیشه مورد توجه دوچرخه سواران بوده است. مخصوصا در طوقه ها، طبق قامه و پدال های دوچرخه که به دلیل حرکت چرخشی خود اثری برخلاف اثر گرانش دارند. کلاه ایمنی نیز در افزایش وزن دوچرخه تأثیر بسزایی می گذارد.به طور معمول وزن کلاه های دوچرخه سواری بین 220 گرم همانند مدل (Catlike-Mixino) تا 500 گرم (ابتدایی ترین کلاه ها) متغیر می باشد. مواد تشکیل دهنده ی کلاه ایمنی (پلیمرها، آرامید، کولار و...) بر سبکی و یا سنگینی کلاه تأثیرگذار هستند.

پلیمرهای پلاستیکی با چگالی کم امکان به وجود آوردن کلاه هایی سبک با تکنولوژی پیشرفته را فراهم می کنند. فراتر از موضوعات اولیه، بر سر گذاشتن کلاه تأثیرات مستقیمی بر بدن دوچرخه سوار دارد. وزن کلاه نیروی اضافه ای بر جمجمه دوچرخه سوار وارد می کند و باعث می شود فشاری که گردن تحمل می کند افزایش یابد. به همین دلیل، یک کلاه ایمنی با شرایط نامناسب باعث می شود گردن دوچرخه سوار درد بگیرد.

در مواردی دیده شده است که بر اثر تنظیم غیر صحیح کلاه روی سر، وزن کلاه بر روی قسمت پشتی سر افزایش یافته و باعث خدشه در کارکرد صحیح عصب هایی شود که در این منطقه حساس وجود دارند. از طرف دیگر اگر دوچرخه سواری کلاه خود را جلوتر از حد معمول بر سر بگذارد، فاصله مرکز کلاه با محور عمودی گردن افزایش می یابد و تأثیر وزن کلاه بر گردن به صورت مستقیم افزایش می یابد.

علاوه بر این اگر قسمت جلویی کلاه دید دوچرخه سوار را بگیرد دوچرخه سوار برای جبران آن مجبور می شود حالت کشیده تری به گردن خود بدهد. این ها نکاتی هستند که تمام دوچرخه سواران باید هنگام استفاده از کلاه ایمنی آنها را لحاظ کنند.

به خاطر وزن زیاد کلاه های غیر استاندارد و یا اذیت شدن دوچرخه سوار هنگامی که کلاه بر سر دارد، اکثر دوچرخه سواران استفاده از کلاه ایمنی طفره می روند اما با استفاده از کلاه ایمنی که استاندارد های لازم را داشته باشد این مشکلات بر طرف شده و دوچرخه سواران می توانند با امنیت کامل به ورزش مورد علاقه شان بپردازند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>