اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوچرخه

بدنه، ستون فقرات هر دوچرخه است. ماده ای که از آن ساخته شده است، کیفیت پردازش آن، طیف وسیعی از تکنولوژی های کاربردی این ها همه به طور مستقیم بر ویژگی های در حال اجرا و عملکرد فریم و دوچرخه به طور کلی تأثیر می گذارد.

1-فولاد: دارای پایین ترین کیفیت است که برای ارزان ترین دوچرخه جاده استفاده می شود. دارای جنسی سنگین با ویژگی های عملیاتی ضعیف است. محصولات این مواد دارای قدرت نسبتا کم، وزن بیش از حد بالا، زنگ زدگی سریع هستند.

2-فولاد با شدت بالا: دارای انعطاف پذیری بالا است، اما همچنین با عملکرد و وزن نامطلوب مشخص می شود. قابهای ساخته شده از این مواد معمولا با کارایی وکیفیت بالا هستند و مزیت اصلی آنها یک قیمت پایین است.

3-قاب کرومو مولیبدن (کرومولی): تمام مزایای کلاس قبلی را دارد، اما با دوام تر، قابل اعتماد و سبک تر است.در فریم های با کیفیت بالا، بسیاری از تولید کنندگان از لوله های رینولدز، کلمبوس، تانگ و... استفاده می کنند که با کار با کیفیت بالا مشهور هستند. دوچرخه سواری با فریم های کروم مولیبدن با کلاس های بالا، نورد عالی در هر جاده ای دارد. همراه با یک کمک فنر خوب جلو، یک دوچرخه توریستی قابل اعتماد و راحت است که قادر به شرکت در مسابقه است. در سفرهای سطح بالا بسیار مهم است.

از جمله چنین قابهایی کمتر مستعد زنگ زدن هستند. آنها اغلب توسط دوچرخه سواران انتخاب می شوند.امروزه، مشکل بزرگ این است که یک قاب خوب کروم مولیبدن پیدا کنیم؛ واقعیت این است که اکثریت قریب به اتفاق، شرکت های تولید کننده تنها مدل های سطح پایین را تولید می کنند. در حال حاضر تنها مارین و چند مارک نخبه دیگر می توانند قاب های فولادی حرفه ای (کروم-مولیبدن - آلیاژ فولاد) داشته باشند.

4-قاب آلومینیوم: طیف وسیعی از آلیاژهای آلومینیوم و روش برای پردازش آنها وجود دارد (7000، 7005، 7005T6، 7009T6، 7010T6، 6061، 6061T6). یک دوچرخه با یک قاب آلومینیومی خوب فورا سرعت می گیرد، به خوبی صعود می کند و به شما امکان می دهد که جاده را "عالی" احساس کنید. چرخش به مراتب سخت تر از فریم کروم مولیبدن است، اما نوبت خود را سریعتر تحویل می دهد.

قاب آلومینیوم با کیفیت بالا امروزه اکثر تولید کنندگان پیشرو در جهان را تشکیل می دهد.دوچرخه با فریم های درجه بالا دارای پارامتر عالی برای اورکلاکینگ، دینامیک و کار بر روی صعود است. برای یک قاب ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم، شوک گیر خوب ضروری است.معایب اصلی در مقایسه با فریم های کروم مولیبدن، تکان خوردن بسیار است و لازم است از ترمزهای دوچرخه بیشتر استفاده کنید. گردشگران کلاسیک از فریم های این مواد به دلیل سختی و عدم امکان جوشکاری در این زمینه ناراضی هستند.

همچنین به نظر می رسد که آلومینیوم سرما زمستانی را تحمل نمی کند. تا به امروز، آلیاژهای آلومینیومی مواد اصلی مورد استفاده برای ساخت قاب هستند. تعداد زیادی از دوچرخه های مدرن، از ساده ترین تا حرفه ای ترین، دارای قاب های ساخته شده از آلیاژهای آلومینیوم هستند.معمولا از آلومینیوم خالص استفاده نمی شود، بلکه آلیاژ هایی که ساختارهای سخت افزاری دارند را اضافه می کنند. قاب به طور مستقیم از آلومینیوم، کاملا نرم و مناسب برای اسکی می باشد. به عنوان مثال از فلزاتی مانند روی، منگنز، مس و منیزیم استفاده می کنند.

5-قاب تیتانیوم: معمولا در دوچرخه های حرفه ای استفاده می شود. قاب ساخته شده از تیتانیوم به خوبی در زمین های ناهموار کار می کند، به طور موثر لرزش را تحمل می کند و دارای ویژگی های عملکردی بالا است. در بسیاری از موارد، آن را به بهترین فریم، کرومو مولیبدن شبیه میدانند.همچنین توانایی شگفت انگیز یک قاب تیتانیوم از نظر سرعت در جاده، سیل، و غیره کاملا قابل توجه است. تیتانیوم از بادوام ترین مواد تشکیل شده و قاب آن، مانند کرومومولیبدن، می تواند چندین دهه بدون از دست دادن خواص کار کند. قیمت این فریم ها به طور قابل توجهی بالاست.

6-کربن (کامپوزیت): بسیار سبک هستند، وزن بهترین نمونه ها کمی بیش از 1.2 کیلوگرم است. به طور کلی، دوچرخه ها با فریم های کربنی بسیار سفت و سخت و کاملا مناسب رشته های مسابقه ای هستند. امروزه تقریبا تمام تولید کنندگان بزرگ دنیا با این مواد کار می کنند ولی این نوع قاب ها بیش از حد سفت و سخت هستند در نتیجه برای فواصل طولانی مناسب نیستند.

7-منیزیم:یکی از ساده ترین فریم ها محسوب می شوند. مزایای اصلی فریم های منیزیم وزن کم و توانایی جذب ارتعاشات است. دوچرخه با چنین قاب هایی برای فاصله های طولانی مناسب است. در هنگام رانندگی در زمین ناهموار، خستگی ایجاد نمی کند.

8-ترکیب آلومینیوم و کربن: قسمت هایی که کمتر در معرض ضربه قرار دارند را از کربن و باقی را از آلومینیوم میسازند در نتیجه علاوه بر استفاده از خاصیت سبکی کربن، از استحکام آلومینیوم نیز بهره مند می شوند. این نوع فریم ها معمولا جهت استفاده در شهر بکار میروند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>