اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوچرخه

شیمانو شرکت چندملیتی ژاپنی سازندهٔ تجهیزات دوچرخه، روئینگ و قرقرهٔ ماهی گیری است. همچنین تا سال 2005 سازندهٔ ابزار گلف و تا سال 2008 سازندهٔ دندهٔ اسنوبرد بود. مقر شیمانو در ساکای ژاپن است و 43 شرکت تابعه دارد. کارخانه های اصلی شیمانو در چین، مالزی و سنگاپور قرار دارند.فروش محصولات شیمانو 50٪ بازار جهانی تجهیزات دوچرخه سواری را شامل می شود. محصولات آن شامل تجهیزات پیشران، ترمز، چرخ، پدال، طبق عوض کن، شانژمان و... برای دوچرخه های جاده، کوهستان و هایبرید است.

شرکت ایتالیایی کامپانیولو و شرکت آمریکایی اس رم رقیبان اصلی شیمانو در بازار دوچرخه هستند. با افزایش ناگهانی فروش دوچرخه در ایالات متحده در دههٔ 1970 که نیاز آن بیش از ظرفیت تولید کنندگان اروپایی بود، شیمانو و یک تولید کنندهٔ ژاپنی دیگر به نام سان تور به سرعت وارد شدند تا ظرفیت خالی را پر کنند. سان تور روی بازیافت دستگاه های موجود تمرکز کرد؛ در حالی که شیمانو توجه خود را معطوف به بازاندیشی سیستم های اولیه کرد و نوآوری هایی مانند تعویض دندهٔ پوزیترون و هرزگرد جلو را برای محصولات کم قیمت ارائه کرد.

در دههٔ 1980 نوآوری های فناورانه و هزینهٔ کمتر محصولات شیمانو باعث شد که سازندگان سنتی اروپایی تجهیزات بخش بزرگی از بازار خود را از دست دهند. در این دوره، برخلاف روش بازاریابی ارائهٔ نوآوری ها در زمینهٔ محصولات گران قیمت و اعتماد به تقاضای مشتری برای تقلید از پیشگامان، همراه با صرفه جویی برای آوردن آن ها به بازار انبوه، شیمانو و سان تور فناوری های تازه ای را در پایین ترین سطح قیمتی بازار دوچرخه معرفی کردند. این فناوری ها از تکنیک ها و مواد ارزان تر و غالباً سنگین تر و کم دوام تر بهره می بردند و هنگامی به سوی بازار سطح بالا حرکت می کردند که خود را در سطح پایین تثبیت کرده باشند.

در دورهٔ 1980 تا 1983، شیمانو سه بسته با فناوری ای ایکس ارائه کرد. ویژگی های این قطعات، سبک آیرودینامیکی، ترمزهای کشش مرکزی، دستهٔ ترمز با سیم پنهان و پدال های ارگونومیک بود. با سلطهٔ شیمانو بر بازار در دههٔ 1990 به سرعت منتقدان احساس کردند شیمانو با نیت انحصاری در حال تبدیل به حاکم بازار است. این نگاه بر پایهٔ این واقعیت بود که شیمانو متمایل به سرهم کردن همهٔ قطعات خود با یکدیگر بود. در نتیجه، هرگاه یکی از قطعات شیمانو مورد استفاده قرار می گرفت، باید همهٔ قطعات دوچرخه نیز محصولات شیمانو می بودند تا با آن قطعه سازگار باشند. رقیبان اصلی شیمانو یعنی کامپانیولو و اس رم نیز طراحی های اختصاصی داشتند تا فرصت اختلاط و تطبیق قطعات را محدود کنند.

کمپانی شیمانو تولید کننده لوازم کورسی و کوهستان یک شرکت مادر تخصصی ژاپنی است که محصولاتش را به ترتیب کیفیت در ژاپن، مالزی، سنگاپور و چین تولید می کند.
لوازم کورسی به ترتیب رده بندی شامل:

  • DURA ACE
  • ULTEGRA
  • 105
  • TIAGRA
  • SORA

لوازم کوهستان هم به ترتیب رده بندی شامل:

  • XTR
  • DEORE XT
  • DEORE LX
  • SLX
  • DEORE
  • ALIVIO
  • ACERA
  • ALTUS
  • TOURNY
  • SIS

شیمانو متعهد به استفاده از فلزات در اجزای آن باقی مانده است. با توجه به بدن کامپوزیت کربن در سخت شامه آس پدال PD-9000 جدید، ما باید بگوییم که شیمانو یافت کربن یک جایگزین مناسب برای طرح آلیاژ طولانی شاغل آن است.قطعات شیمانو (Shimano) دارای کد تاریخ با دو حرف به شکل XX هستند. که X حرف بزرگ است. این کدها عمومی نیستند اما می توانند به برخی پرسش ها پاسخ دهند. یک حرف نشان دهنده ماه و حرف دیگر نشان دهنده سال است.

همه محصولات شیمانو از یک کد مشترک استفاده می کنند. بر روی برخی لوله های زین Dura-Ace کدها به صورت X-X مهر شده است در اینجا X یک حرف است. نماینده شیمانو (Shimano) معتقد است که این نوع کد گذاری معادل فرم معمول XX است. در بعضی موارد یک عدد به دنبال کدهای دو حرفی شیمانو وجود دارد.برای مثال: KD1 این عدد ممکن است نشان دهنده مکانی که تجهیزات ساخته شده اند باشد.

کدهای تاریخ مهر زده شده و یا حک شده به طوریکه از دیگر علامت های موجود به خوبی باز شناخته می شود. بسیار ساده است که کد تاریخ با شماره مدل الفبایی عددی اشتباه گرفته شود. کد بر روی لبه خارجی و یا مرکز میله ها و هاب در عقب قامه زیر نشانه گذاری در لوله زین و بر روی زنجیر چرخ قرار دارد. در قامه ممکن است حروف در فضای 3 میلیمتری و به صورت دایره ظاهر شوند.

در حداقل برخی از شانژمان های عقب کد تاریخ در وجه داخلی بخش بیرونی مهر می شود. در حداقل برخی از کاسه دو شاخ کد در قسمت زیرین دوشاخ مهر شده است و در زمان نصب کاملاً قابل مشاهده است.اولین حرف نشان دهنده سال و حرف دوم نشان دهنده ماه است. در اینجا A نشان دهنده ژانویه و L نشان دهنده دسامبر است. برای حرف اول A سال 1976 و ادامه حروف را به طور متوالی از این حرف ادامه دهید. K سال 1986 و Z سال 2001 است. سال 2002 دوباره با A شروع می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>