اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آچار ترکمتر

تاپیک از سال 1991 با ایده و طراحی جالب و منحصر به فرد خود یکی از پیشگامان صنعت لوازم جانبی دوچرخه به شمار می رود. این برند تایوانی به دلیل تولید محصولاتی با مهندسی خاص و تنوع بسیار زیاد، همواره مورد توجه مشتاقان دوچرخه سواری بوده است.

گشتاور یا ترک"Torque"

گشتاور به هر گونه نیرو یا مجموعه ای از نیرو ها گفته می شود، که باعث ایجاد چرخش حول یک محور می گردد.

نحوه محاسبه گشتاور "Torque"

تصور شود یک نفر در حال بستن یک پیچ با استفاده از یک دسته بکس 1 متری باشد. اگر او از 10 کیلوگرم نیرو (10 kgf)برای بستن پیچ حول محورش استفاده کند، او گشتاوری معادل 10 کیلوگرم نیرو متر (10 kg.f.m) را حول محور پیچ اعمال کرده است.البته در سیستم استاندارد متریک (SI) نیرو با استفاده از واحد نیوتن سنجیده می شود. بنابر این با استفاده از این تبدیل که 1 کیلوگرم نیرو معادل 9.81 نیوتن می باشد، شخص گشتاوری معادل 98.1 یا حدودا 100 نیوتن در متر را اعمال کرده است.

ترکمتر ترکیب "ترک" به معنی گشتاور و واحد "متر" می باشد که به لحاظ فنی بی معنی است.در اینجا از متر به عنوان معیاری از سنجش استفاده شده است. مانند (Oil meter) و در زبان فارسی نیز به طور معمول واژه ترکمتر به جای آچارگشتاور و ترک رنچ(Torque wrench) مورد استفاده قرار می گیرد.
به هرجهت منظور از ترکمتر آن دسته از ابزارهای است، که برای کنترل و سنجش میزان گشتاور اعمالی بر پیچ ها یا مهره ها در هنگام باز کردن یا بستن آنها می باشد.آچار های ترک رنچ را می توان به چند دسته کلی تقسیم بندی کرد:

  • آچار ترک رنچ های دستی"Torque wrenches"
  • آچار ترک رنچ های هیدرولیک"Hydraulic Torque Wrenches"
  • آچار ترک رنچ های بادی یا پنوماتیک"Pneumatic Torque wrenches"
  • آچار ترک رنچ های برقی"Electric Torque Wrenched"

ترکمتر دیجتال یا گشتاور سنج دیجیتال به آن دسته از آچار های سنجش گشتاور می گویند که گشتاور اعمالی بر محور را به صورت دیجتال به نمایش می گذارند. این دسته از ترکمتر ها مناسب برای تست کنترل کیفت بوده بسیار حساس و دقیق با دقت 1 % می باشند.اصولا ترکمتر های دیجتال غیر از برند های معتبر به علت حساسیت کار قابل اعتماد نیستند.

آچار ترکمتر دیجیتالی تاپیک با بازه 4 تا 80 نانومتر و چهار واحد اندازه گیری(Nm/kg cm/in. lb/ ft. lb) و وزن 430g می تواند انتخابی مناسب برای استفاده کنندگان باشد.تعداد آلن ها از شماره 3 تا 10 میلی متر است. نمایشگر LCD، به سهولت و کیفیت کار کمک می کند و هم باعث می شود که اشتباهی در چرخاندن پیچ به وجود نیاید. همچنین از شکستن لوازم و قطعات دوچرخه جلوگیری می کند که این موضوع به دلیل گران بودن قطعات و لوازم، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

استفاده از پیچ های ستاره ای در این محصول که برای کارهای حساس و مخصوصا دیسک های ترمز با 16MM یا 18 MM و 203MM در تایرها با T25 انجام پذیر است. این آچار دارای سر جغجغه ای می باشد و کیف محافظ جهت حمل آسان دارد. و همچنین جنس آن از فولاد سخت و پلیمر مهندسی شده درجه 1 می باشد.

سری بوکس از 8 تا 15 در مکانیک و پنوماتیک مورده استفاده قرار می گیرد. جنس این آچار از آلومینیوم می باشد و حدود 48 ساعت بازدهی باتری دارد.دارای دو نوع هشدار از طریق بوق است: اولی رسیدن به گشتاوری که شما برای دستگاه تعیین می کنید و دومی مربوط به بیش از حد سفت شدن پیچ می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>