اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دوچرخه


زنجیر دوچرخه KMC Z-99

زنجیرهای دوچرخه از چند جفت صفحات خارجی و داخلی از جنس فولاد ساخته شده اند که توسط پرچ هایی به یکدیگر متصل گشته اند. هر جفت صفحه داخلی توسط یک غلطک از یکدیگر جدا شده و استوانه (میخ) پرچ، خیلی محکم میان دو صفحه خارجی پرس شده است. این استوانه، آزادانه در محور صفحات داخلی و غلطک می چرخد.

همه زنجیرهای دوچرخه مدرن با استاندارد «گام نیم اینچی» ساخته شده اند، به این معنی که فاصله اسمی هر میخ پرچ با میخ پرچ بعدی، نیم اینچ است. دندانه های خودرو نیز برای پذیرش زنجیرهای دوچرخه، با همین استاندارد نیم اینچی تعبیه شده اند. با این حال، نکته مذکور به این معنی نیست که همه مدل های زنجیر از همه تولیدکنندگان با یکدیگر قابل تعویض هستند.دو نوع اصلی از زنجیرهای دوچرخه وجود دارد:

  • زنجیرهای تک سرعته
  • زنجیرهای دنده ای

1-زنجیرهای تک سرعته

زنجیر تک سرعته متداول، برای دوچرخه هایی با یک خودرو روی طبق قامه و خودروی دیگری روی چرخ، طراحی شده است. پهنای میخ پرچ در این زنجیرها به طور اسمی، یک هشتم اینچ یا 3.3 میلی متر است. زنجیرهای تک سرعته برای انتقال روی مجموعه خودروهای متعدّد در عقب دوچرخه های دنده ای طراحی نشده اند.

2- زنجیرهای دنده ای

زنجیر دوچرخه های دنده ای برای حرکت از یک خودرو به خودرو دیگر طراحی شده اند و در استانداردهای طراحی متفاوتی عرضه می شوند. در هنگام انتخاب یک زنجیر، اولین نکته ای که باید به آن توجّه کرد، تعداد خودروهای عقبی دوچرخه است. مجموعه خودروهای عقبی با 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11 و 12 خودرو ساخته شده اند. با افزایش تعداد خودروهای توپی چرخ عقب، فاصله میان خودروها کاهش می یابد؛ درنتیجه، با افزایش تعداد خودروهای عقب، زنجیرها باید باریک تر شوند.

زنجیرهای دنده ای، «زنجیر سه سی ودوم اینچی» نامیده می شوند. البته اندازه گیری مذکور واقعی نیست زیرا ممکن است زنجیرهای دنده ای مدرن اندازه متفاوتی داشته باشند.دوچرخه هایی که دنده های آنها در داخل توپی چرخه عقب تعبیه شده اند، زنجیر آنها همچنان یک زنجیر تک سرعته نامیده می شود. این زنجیرها با نام زنجیر یک هشتم اینچی نیز شناخته می شوند. طول میخ پرچ در زنجیرهای یک هشتم اینچی تقریباً 9 میلی متر است.

علاوه بر کارکرد زنجیر روی خودروهای عقب و شانژمان، زنجیر باید با طبق های قامه جلو نیز سازگار باشد. طبق های قامه نیز برای سرعت های گوناگونی طراحی شده اند تا شاخصی را برای استفاده از زنجیری با پهنای مناسب ارائه کنند. فاصله میان طبق های قامه جلویی برای یک سیستم زنجیر 8 یا 9 سرعته، نسبتاً عریض خواهد بود. استفاده از زنجیر باریک 10 یا 11 سرعته ممکن است به گیر کردن بین دو طبق قامه در طول فرآیند تعویض دنده ها منتهی شود.

تولیدکنندگان سیستم دنده، زنجیرهای خود را برای کار با طبق، خودروهای عقب و سردنده ها به شکل یک سیستم طراحی می کنند. زنجیرها، شکل صفحه جانبی، اندازه ها و ارتفاع های گوناگونی دارند.KMC یکی از شرکت های تایوانی بزرگ تولید زنجیر در همه رده های خودرو از 7-8-9-10-11 تایی می باشد. زنجیر KMC Z-99 از زنجیرهای فوق العاده این برند می باشد که 9 تایی است، به این معنا که باید خودرو عقب دوچرخه حتما 9 تایی باشد. می توان از شانژمان های 9 تایی دیگر، استفاده کرد. این زنجیر برای رشته BMX مناسب است و برای دوچرخه های تاشو نیز استفاده می شود.

قفل زنجیرهایی که بسته می شوند معمولا می توانند کشویی و یا پینی باشند. قفل زنجیرهای کشویی به راحتی جا می افتد و در دوچرخه های رده بالا بکار می روند ولی برای بستن قفل زنجیر پینی حتما به آچار زنجیر نیاز است که پین داخل زنجیر جا بیافتد.جنس زنجیر می تواند از استیل و تیتانیوم نیترات باشد. در زنجیرهای رده بالا از وانادیوم نیز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>