اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

دوچرخه

تنه یا فریم دوچرخه ( Frame): بخشی از دوچرخه است که کلیه لوازم به آن بسته شده و طراحی خاصی برای هر رشته دارد. از انواع مختلفی از آلیاژهای مختلف نیز ساخته شده است. تنه دوچرخه از قسمتهای مختلفی تشکیل شده که به شرح زیر است:

پیشانی دوچرخه ( Head Tube):قسمتی از تنه دوچرخه است که برای نگه داشتن دوشاخ چرخ جلو و کاسه دو شاخ تعبیه شده است.دیگر قسمت های دوچرخه شامل پیشانی دوچرخه (Head Tube)، لوله بالایی تنه دوچرخه (Top Tube)، لوله زیرین تنه دوچرخه (Down Tube)، لوله نگهدارنده زین دوچرخه روی تنه دوچرخه (Seat Tube)، قسمت زیر زنجیر دوچرخه روی فریم دوچرخه ( Chain Stay) است.

تقویت ( Gusset): محل اتصال پیشانی دوچرخه با لوله زیرین دوچرخه به دلیل اینکه ضربات بیشتری به آن نقطه وارد می شود باید تقویت گردد.

کاسه دو شاخ دوچرخه (headSet): دوشاخ دوچرخه یا همان کمک فنرجلو را به تنه متصل می کند.

فرمان دوچرخه ( Handlebars): برای انتقال نیرو از چرخ جلو به دستها و از دستها به چرخ جلو بکار می رود. فرمان دوچرخه در دو نوع فرمان قوس دار (Riser Bar) و فرمان صاف (Flat Bar) وجود دارد.

شاخ گاوی دوچرخه ( Bar End): به دو سر فرمان بسته شده و برای داشتن وضعیت های متفاوت در دوچرخه سواری ایجاد شده است. این قطعه دوچرخه در رشته های سربالای و مسافتهای طولانی کاربرد دارد.

کرپی فرمان دوچرخه ( Stem): نگهدارنده میله فرمان و انتقال دهنده نیرو بین فرمان و دو شاخ است که مانند دو ضلع یک زاویه قرار گرفته است. در دوچرخه های کورسی این زاویه کمتر از 90 درجه (حاده) و در دوچرخه های کوهستان بیشتر از 90 درجه (منفرجه) است.

سیم ( Cable): جهت انتقال نیرو در سیستم ترمز و تعویض دنده دوچرخه کاربرد دارد.

روکش سیم ( Brake Line): جهت محافظت از سیم برای عدم برخورد با تنه دوچرخه یا دیگر جاهای لازم بر روی تنه استفاده می گردد.

کتی ترمز دوچرخه ( Brake Lever): کتی ترمز روی فرمان دوچرخه قرار گرفته و نیرو را از دستها به گیره ترمز انتقال می دهد.

سیستم دنده دوچرخه (Drivetrain):این تجهیزات شامل سر دنده، شانژمان، طبق عوض کن، خودرو، طبق قامه و زنجیر می باشد.

دنده عوض کن یا سردنده (Shifter): جابجا کننده زنجیر روی سینی طبق ها و خودروهای دوچرخه است.

شانژمان (Derailleur Rear): دنده عوض کن خودرو های دوچرخه بوده و دارای دو قرقره (Pulley) می باشد.

طبق عوض کن (Derailleur Front): وظیفه طبق عوض کن، تعویض طبق درگیر است.

طبق قامه ( Crankset): طبق ها یا سینی ها واسطه انتقال نیرو از قامه راست به زنجیر هستند.

قامه (Crankarm): قامه چپ برای انتقال نیرو از پنجه رکاب چپ دوچرخه به میل توپی تنه به کار می رود و از قامه راست برای انتقال نیرو از میل توپی و قامه راست به طبق های دوچرخه استفاده می شود.

قامه کش ( Cotterless Crank Extractor): وسیله ای برای جداکردن قامه از میل توپی تنه است.

پدال (Pedals): به قامه های دوچرخه بسته شده و محل قرار گیری پا برای رکاب زدن است و در انواع ساده (Platform Pedals) و قفل شو می باشد.

پنچه لوک یا فیکس (Cripples Crank): پنجه رکاب و پای دوچرخه سوار را با هم متصل ( فیکس) می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>