اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوچرخه

کمک فنر دوچرخه اساسا برای کنترل، کشش و راحتی بیش تر روی مسیرهای خاکی، سنگی و جاده های ناهموار ساخته می شود. کمک فنر یکی از فاکتورهایی است که روی لذت بخش بودن دوچرخه سواری موثر است.به طور کلی میزان بازی و تحرک بدنه دوچرخه به مسیر بستگی دارد هر که مسیر نا هموار تر باشد دوچرخه باید فنر های بهتری را دارا باشد تا در مسیر برای راننده مشکلی به وجود نیاورد و او نهایت لذت را از دوچرخه سواری ببرد.

دوچرخه با دو کمک فنر یا یک کمک فنر؟

اگر دوچرخه ای دارای کمک فنر باشد (دوچرخه های کوهستان) ممکن است یک یا دو کمک فنر داشته باشد که برای جذب ضربات از طریق فشرده شدن و مجددا به جای اول برگشتن عمل می کنند. دوچرخه های دو کمک برای مسیر های سنگی و تپه ای مناسب است اما دوچرخه های تک کمک برای مسیر های جاده ای و سطوح صاف مناسب است.در مورد چهار کمک ساز برتر دنیا که کل بازار کمک های دوچرخه کوهستان جهان قبضه این هاست بنویسم.

  •  Marzocchi
  •  Rock Shox
  •  Fox
  •  Manitou

البته کمک ساز های دیگه ایی هم هستند ولی هیچ کدوم از نظر کیفیت و تیراژ تولید و مقبولیت جهانی به پای این چهار تن نمی رسند. وگرنه شرکت هایی مثل:

  • X Fusion
  • White Bros
  •  Pace
  •  DT swiss
  •  RST
  • SR Suntour
  •  DNM

توضیحات کمک فنر جلو

تقریبا تمام دوچرخه های کوهستان و دوچرخه های هیبرید یا کامفورت و کودکان مجهز به کمک فنر جلو هستند. تفاوت ها:کمک فنرهای روی دوچرخه های کوهستان امکان تنظیمات دقیق دارند. تفاوت ها شامل نوع، میزان جابه جایی، سختی و متد جذب ضربه هستند.کمک فنر روی دوچرخه های هیبریدی و کودکان عملکرد ابتدایی را دارند و دارای تنظیمات کم یا بدون تنظیمات هستند.رایج ترین نوع کمک فنر جلو "دوشاخ" است که شامل دو ستون متصل به چرخ جلو و لوله جلوی فریم است. یک استثناء، طراحی تک ستون چپی کنندال است.

اجزاء کمک فنر دوچرخه

  • لوله هدایت کننده: دوشاخ را به فریم متصل می کند.
  • تاج: دو ستون را به هم متصل می کند.
  • ستون ها: هر یک به سمت داخل و خارج جابجا می شود؛ کار داخلی شامل چمبر هوا یا فنر، میله دمپر، روغن و سوپاپ ها است.
  • لغزنده ها یا پایین آورنده ها: هر یک به انتهای چرخ جلو و همچنین به ترمزها متصل هستند.
  • پایه های ترمز: برای ترمزهای معمولی، دیسکی یا هر دو.
  • شفت U شکل: برای نگه داشتن محور چرخ.

جابه جایی کمک فنر دوچرخه

به مقدار فاصله حرکت کمک فنر هنگام فشرده شدن کامل گفته می شود. از آنجاییکه کمک فنر جلو از بخش های لوله ای متحد المرکز ساخته شده است، مقدار جابه جایی کمک فنر برابر جابه جایی چرخ است.یک دوشاخ خوب بدون انعطاف جانبی که می تواند هدایت و کنترل دوچرخه را دچار مشکل کند، ضربه ها را جذب می کند. قطر لوله های ستون روی این نرمی جانبی اثرگذار است.

یک لوله باریک نسبت به یک لوله عریض در اثر نیروی یکسان انعطاف بیش تری دارد. در مقابل، لوله عریض سنگین تر است و برای جذب ضربات شدید تر ناشی از سرعت بالا در مسیرهای ناهموار و فرودهای پرشی، سخت تر است.سازندگان دوچرخه دوشاخ مناسب که قطر و سختی مناسب را با توجه به نوع دوچرخه انتخاب می کنند.دو متد رایج برای جذب ضربه توسط دو شاخ و سپس بازگشت به حالت عادی وجود دارد:

فنر سیم پیچ که سرعت فشردگی خطی، جذب ضربه استوار ارائه می کند. فنرهای سیم پیچی با سرعت های مقاومت مختلف و برای دوچرخه سواران متوسط عرضه می شوند. اگر فنر سیم پیچی دوچرخه شما برای استایل دوچرخه سواری و وزن شما خیلی سفت یا خیلی نرم است، لازم است با فنری نرم تر یا سفت تر جایگزین شود.

فنر هوایی (هوای تحت فشار در چمبر) دارای سرعت فشردگی تصاعدی هستند به این معنی که بخش اول جابه جایی نرم تر است و با اعمال فشردگی بیش تر سخت تر می شود. مزیت اصلی دوشاخ با فنر هوایی وزن کم تر است که به معنای نیاز به اعمال نیروی کم تر به هنگام پدال زدن و به خصوص هنگام صعود است.

کمک فنر عقب دوچرخه

کمک فنر عقب فقط در دوچرخه های کوهستان دو کمک فنر یافت می شود. این کمک فنر کمک می کند لاستیک در تماس با زمین قرار گیرد، کنترل دوچرخه سوار بیش تر و خستگی او کم تر شود.مثلث فریم عقب، که چرخ عقب را نگاه می دارد، دارای یک یا تعداد بیش تری نقطه محوری سات که اجازه می دهد چرخ در محدوده ای از حرکت جابجا شود. کمک فنر درون مثلث اصلی فریم قرار گرفته و یک انتهای آن به مثلق اصلی و انتهای دیگر آن به مثلث عقبی محوری متصل شده است.همانند کمک فنر جلو دوچرخه، کمک فنر عقب نیز در مشخصات جابه جایی، سیستم فنر و تنظیمات مختلف است.

  • جابه جایی حرکتی: مقداری که کمک فنر عقب فشرده می شود. این مقدار معمولا کوچک است: 1/5 تا 3 اینچ. کمک فنر در انتهای اهرم فریم است و چرخ عقب در امتداد اهرم است بنابراین جابه جایی واقعی جرخ بیش تر از آنچه توسط جابه جایی حرکتی نشان داده شده است خواهد بود.
  • جابه جایی چرخ: در مقایسه با جابه جایی جرکتی، جابه جایی واقعی چرخ مشابه آنچه روی چرخ جلو یافت می شود است (این مقدار وابسته به نوع دوچرخه است). در یک دوچرخه دو کمک فنره، جابه جایی چرخ های عقب و جلو یکسان خواهد بود.
  • سیستم فنر: فنر سیم پیچی یا هوایی است، همانند کمک فنر جلو. کمک فنرهای هوایی در دوچرخه های کراس کانتری و ترایال رایج هستند؛ کمک فنرهای سیم پریچی در دوچرخه های فریراید و دانهیل. دوچرخه های تمام کوهستان حد وسط هستند و ممکن است مجهز به یکی از این دو نوع باشند.
  • تنظیمات: مشابه کمک فنر جلو، گزینه های تنظیمات به مدل دوچرخه وابسته است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>