اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکنولوژی

به قابلیت هوشمند برای انتخاب فرکانس کاری 5GHz در شبکه وای فای band steering (بند استیرینگ)می گویند. این ویژگی با منطق زیر کار می کند:در برخی شبکه های بی سیم وای فای، اکسس پوینت ها به صورت همزمان هر دو فرکانس 2.4Ghz و 5GHz را ساپورت می کنند ( dual band).بعضی از کلاینت ها به صورت همزمان هر دو فرکانس 2.4Ghz و 5GHz را ساپورت می کند.در این شبکه بی سیم یا خود اکسس پوینت ها یا اکسس پوینت کنترولر حاضر در شبکه به صورت هوشمند dual band کلاینت ها را تشخیص می دهند.کنترولر موجود در شبکه وای فای (WiFi) به سیستم دستور می دهد با فرکانس 5GHz کلاینت ارتباط برقرار کند.

مزایای band steering

شبکه های وای فای (WiFi) روی یکی از دو فرکانس کاری 2.4 و 5 گیگاهرتز کار می کنند. درجدول زیر به مقایسه مزایا و معایب این دو فرکانس کاری می پردازیم:تنها مزیت 2.4Ghz قدرت نفوذ بالاتر این باند فرکانس می باشد زیرا هرچه فرکانس پایین تر باشد قدرت نفوذ بیشتری دارد.بلوتوث، تلفن های بی سیم داخل منزل یا اداره، ماکروفر آشپزخانه و کنترولر تلویزیون روی فرکانس 2.4Ghz کار می کنند، روی فرکانسی 2.4 تداخل کانال و نویز زیاد است از این رو فرکانس 5GHz مزیت بیشتری نسبت به 2.4 دارد.

تعداد کانالهای موجود و non overlap channel در 2.4Ghz بسیار کمتر از بازه 5GHz است و این امر منجر به تداخل بیشتر توسط خود اکسس پوینت های موجود در شبکه وای فای ما می شود (self interference) بنابر این فرکانس 5GHz تداخل کانال کمتری دارد.در فرکانس 2.4Ghz نهایتا تا استاندارد سری n در اختیار ما خواهد بود که هر streem آن 150Mbps سرعت دارد در صورتیکه در فرکانس 5GHz استاندارد AC موجود می باشد و تا سرعت 433Mbps را پشتیبانی می کند از این رو در فرکانس 5GHz سرعت بالاتر است.

با حضور band steering در شبکه کاربرانی که فرکانس 5GHz را ساپورت می کنند از اتصالی با سرعت و کیفیت بالاتر برخورد دار می شوند و همچنین بار ترافیکی 2.4GHz خلوت می شود که این برای استفاده تجهیزاتی مانند voip که اکثرا 2.4GHz را پشتیبانی می کنند مطلوب خواهد شد.

نحوه کار کردن بند استیرینگ

زمانی که در اولین اتصال یک کاربر dual band به باند فرکانس 5Ghz متصل شود، به لیست دستگاه های با قابلیت پشتیبانی از 5Ghz افزوده می شود.اگر کاربری که در لیست دستگاه های 5Ghz شناسایی شده در خواست فعالیت در باند فرکانس 2.4Ghz را داشته باشد، به درخواستش پاسخ داده نمی شود.

جهت پاسخگویی به مشتریانی که تمایل به فعالیت در باند 2.4Ghz هستند در صورتیکه در طی 10 ثانیه، 8 درخواست داشته باشند به منظور پوشش کاربر به وی اجازه اتصال به 2.4Ghz داده می شود. این مورد بیشتر زمانی اتفاق می افتد که فرکانس 5Ghz کلاینت از کار افتاده یا آسیب دیده باشد.

این ویژگی به صورت پیش فرض در اکسس پوینت یا اکسس پوینت کنترلر ها غیر فعال است و باید در تنظیمات دستگاه ها فعال شود. از جمله تجهیزاتی که دارای این ویژگی هستند می توان به اکسس پوینت ها و اکسس پوینت کنترولر برند آیپیکام (IP-COM) اشاره نمود که جهت سولوشن های وای فای در مراکز تجاری، هتل ها، دانشگاه ها، خوابگاه ها، سازمان ها و …. قابل استفاده هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>