اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

روتر

روتر در واقع هاب شبکه شماست! این جادوگر در پشت پرده، اطمینان حاصل می­کند که کامپیوترها، تبلت­ها، تلفن­های هوشمند، کنسول­های بازی و تلویزیون­های هوشمند می­توانند بدون مشکل به اینترنت و به یکدیگر وصل شوند. وقتی صحبت از روتر می شود، انتخاب­های بسیار زیادی با ویژگی­های بی نظیری وجود دارد. امری که می­تواند انتخاب بهترین گزینه را به یک چالش تبدیل نماید. این راهنمای خرید روتر بی سیم اطلاعات لازم و توصیه­ هایی سریع برای انتخاب بهترین روتر را در اختیار شما قرار می دهد.

در حالی که هنوز امکان خرید یک روتر سیمی وجود دارد، که نیاز به اتصال فیزیکی به دستگاه­های شما با یک کابل اترنت دارد، مدل­های Wi-Fi (بی سیم) ابزار انعطاف پذیرتری برای اتصال دستگاه­ها در دنیای بی سیم رو به رشد امروزی است. در اینجا به راهنمای خرید روتر بی سیم و بررسی دو ویژگی مهم در روترهای بی­سیم می­پردازیم: 1- محدوده پوشش­دهی بی­سیم 2- سرعت شبکه بی­سیم

محدوده پوشش دهی بی سیم

محدوده پوشش­دهی روتر بستگی به عوامل بسیاری دارد. از تعداد رادیوها و آنتن­ها، فرکانس­های قابل پشتیبانی گرفته تا رابط­های کاربری و بسیاری عوامل دیگر. نکته قابل توجه آن که: روترهایی با تکنولوژی بی سیم AC بهترین پوشش دهی را در دورترین نقاط فراهم می­کنند و در مرحله بعدی روترهای سری N قرار دارند. اگر می خواهید شبکه بی سیم قابل اعتمادی داشته باشید، شبکه بی سیم G را فراموش کرده و از روترهای سری AC لذت ببرید.

سرعت شبکه بی سیم

روتر ها از زمان عرضه به بازار تا امروز راهی طولانی را سپری کرده اند. روتر های سری AC، سه برابر سریعتر از روترهای سری N عمل می­کنند. و روترهای سری N، 14 برابر سریعتر از روترهای سری G هستند. اگر شما از برنامه هایی استفاده می­کنید که نیاز به ارتباط پایدار اینترنت دارند، مانند استریم ویدیوهای 4K و یا بازی های آنلاین، بیسیم سری AC عملکردی به مراتب بهتر نسبت به سری N و G در اختیار شما قرار می دهد.

اتصالات دو باند

هنگام خرید روتر، با روترهای تک باند و دوباند مواجه خواهید شد. روترهای تک باند تنها در فرکانس 2.4 گیگاهرتزی کار خواهند کرد. این پهنای باند برای گشت و گذار در اینترنت به خوبی پاسخگو است، اما برای برنامه هایی که نیاز به پهنای باند بالا دارند، مانند استریم ویدیو مناسب نیست.

روترهای دوباند اطلاعات را بر روی دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز ارسال می کنند و همین امر موجب کاهش تداخلات فرکانسی بین دستگاه ها می شود. با استفاده از روترهای دوباند می توانید، به صورت همزمان در باند 5 گیگاهرتزی به صورت آنلان فیلم ببینید و در باند 2.4هرتز به مرور اینترنت بپردازید. بهره مندی از دوباند به معنای تداخل کمتر و سرعت بیشتر است. تمام روترهای سری AC و برخی روترهای سری N قابلیت عملکرد دوگانه را ارائه می دهند.

اتصالات سه باند

با استفاده از روترهای سه باند، به راحتی از مزایای داشتن یه باند 5 گیگاهرتزی بیشتر بهره مند شوید. می توان روترهای چندباند را مانند یک بزرگراه درنظر گرفت که با داشتن باند جدید، امکان ترافیک و تراکم ماشین ها (دستگاه ها) کاهش می یابد. بنابراین برای خانواده هایی که چندین نفر از اعضای خانواده، هر کدام دارای چندین دستگاه بی سیم هستند و نیاز به پهنای باند بالا دارند، علاوه بر آن تعدادی از دستگاه هوشمند منزل نیز به اینترنت وصل خواهند شد، پهنای باند بیشتر کمک می کند تا همگی از اتصالی با کیفیت بهتر بهره مند شوند. فناوری Tri-Band یک مفهوم نسبتا جدید است، اما اگر شما علاقه مند به روتر Tri-Band هستید، روتر AC5300 Ultra Wi-Fi دی-لینک از این تکنولوژی پشتیبانی می کند.

تکنولوژی MU-MIMO

تکنولوژی MU-MIMO یکی از جدیدترین ویژگی های WiFi است، که توسط روترهای پشتیبانی می شود. با توجه به سازگاری بیشتر و بیشتر دستگاه ها با این تکنولوژی، تفاوت قابل توجهی را در ارتباطات دستگاه های خود با روتر لمس خواهید کرد. MU-MIMO اجازه می دهد تا چندین دستگاه به صورت همزمان از پهنای باند بالا بهره مند شوند، توزیع و ارسال داده ها به صورت موثر تری انجام می شود و شبکه ای با سرعت بیشتر در اختیار شما قرار می دهد. می توانید ویدیوها را با سرعت بیشتری استریم کنید، فایل های با حجم بالا را سریعتر جا به جا کنید و از بازی های آنلاین با کمتری تاخیر لذت ببرید.

سیگنال های بی سیم و تکنولوژی Beamforming

در روترهای معمولی بی سیم، سیگنال های بی سیم با استفاده از چندین آنتن و تکنولوژی ورودی و خروجی چندگانه (MIMO)، ارسال می شوند.MIMO اجازه می دهد، برای انتقال سریعتر اطلاعات، چندین بسته اطلاعاتی از چندین آنتن به صورت همزمان ارسال شوند. سیگنال های بی سیم به شکل یک دونات با مرکزیت روتر، در محدوده مورد پوشش پخش می شوند.

در ورترهای پیشرفته تر تکنولوژی Beamforming، اضافه شده است که موجب می شود روترها عملکرد و پوشش دهی بهتری داشته باشند. روترهای Beamforming به جای انتشار امواج بی سیم، دستگاه های موجود در شبکه را شناسایی و ردیابی می کنند، و سیگنال های بی سیم را به صورت مستقیم برای آنها ارسال می کنند. در نتیجه سیگنالی بسیار قوی تر، مخصوصا برای دستگاه های قابل حمل فراهم می شود.

کیفیت خدمات (QoS)

روترهایی با قابلیت کنترل ترافیک (QoS)، نوع ترافیک شبکه را آنالیز کرده ( گشت و گذار در اینترنت، بازی های آنلاین، اسکایپ و غیره) و تصمیم می گیرد ترافیک کدام نرم افزار در اولویت بالاتری قرار دارد. این امر موجب می شود بازی های آنلاین را با کیفیت بسیار بهتری تجربه کنید.

پورت شبکه گیگابیتی

پورت های شبکه در دو سرعت در دسترس هستند:Fast Ethernet با حداکثر سرعت 100مگابیت بر ثانیه و Gigabit Ethernet با حداکثر سرعت 1000 مگابیت برثانیه.اگر شما بیشترین سرعت را در شبکه های کابلی می خواهید، شما به دنبال پورت های شبکه گیگابیتی هستید.

قابلیت ارتقا

لپتاپ، تلفن های هوشمند، تبلت، کنسول های بازی و تلویزیون های هوشمند، همه دوست داشتنی هستند!!! به کمک یک روتر می توانید همه دستگاه های خود را به اینترنت متصل نمایید. پیشنهاد دی-لینک AC1200 Wi-Fi Router DIR-822 است.

دستگاه چندمنظوره

دوست دارید مانند گذشته در کنار خانواده از تماشای یک فیلم خوب لذت ببرید، با داشتن یک روتر می توانید از تماشای آنلاین فیلم با کیفیت HD بدون وقفه و تاخیر لذت ببرید. پیشنهاد دی-لینک DIR-879 AC1900 EXO است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>