اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکنولوژی

چند سالی می شود که استاندارد بی سیم 802.11ac وارد بازار شده و توانسته سرعت دستگاه های بی سیم را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. روی این استاندارد فناوری ها و تکنیک های زیادی پیاده سازی شده تا سرعت، کیفیت، امنیت و کارایی بی سیم بهتر شود. محصولات بی سیم جدید از فرکانس و پهنای باند بهتری سود می برند؛ برخی محدودیت های استاندارد 802.11n را ندارند؛ پوشش دهی آن ها بیشتر شده و استفاده از فناوری هایی مانند مش وای فای را امکان پذیر کردند.

اما استاندارد 802.11ac نیز نتوانسته رؤیاهای کاربران و شرکت ها را برآورده کند. استاندارد جدید و آینده نزدیک بی سیم نمی خواهد دگرگونی بزرگی در محصولات شبکه ایجاد کند و مثلا روی یک فرکانس جدید کار کند(مانند 802.11ad) یا نیاز به تغییر تمامی سطوح فناوری داشته باشد.

استاندارد 802.11ax می خواهد سرعت و پهنای باند بیشتری فراهم کند و مدیریت بهتری روی شبکه بی سیم و دستگاه های متصل به وای فای اعمال کند. فناوری 5G درراه است؛ اینترنت اشیا رشد روزافزونی دارد و تا چند سال آینده چندین میلیارد دستگاه به اینترنت و شبکه ها متصل می شوند؛ باندهای فرکانسی گذشته در حال اشباع شدن هستند و مشکلاتی مانند تداخل و ازدحام منتظر شبکه های بی سیم است.

ولی خوشبختانه استاندارد بعدی محصولات وای فای به نام استاندارد بی سیم ax به تصویب رسیده است و تراشه های آن در سال 2017 رونمایی شدند تا اولین محصولات مبتنی بر آن در سال 2018 وارد بازار شوند. البته واضح است که برای بهره مندی از مزایای این استاندارد لازم است که دستگاه گیرنده (Client) و دیگر دستگاه های تحت شبکه، ازلحاظ سخت افزاری منطبق بر این استاندارد باشند.

بسیاری از شرکت های تولیدکننده سخت افزار، نوید آن را داده اند که به زودی محصولاتی منطبق بر استاندارد بی سیم ax به بازار عرضه خواهند کرد. آن ها همچنین دستگاه های 802.11ax را با استاندارد FCC که حاوی اطلاعات فنی بیشتری در مورد آن هاست، ثبت کرده اند.

امروزه بعضی از روترها و اکسس پوینت هایی که می شناسیم از عبارت AX6000 یا AX11000 به عنوان بخشی از نام خود استفاده کرده اند و یا در اطلاعات فنی خود آورده اند. این اعداد نمایانگر مجموع کل داده هایی است که دستگاه در تمام باندها ارسال می کند.

در استاندارد 802.11ax حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در باند 2.4GHz به 1148 مگابیت بر ثانیه می رسد. در باند 5GHz این نرخ می تواند تا حداکثر 4804 مگابیت بر ثانیه افزایش یابد.یک روتر یا اکسس پوینت AX6000 دارای یک باند 2.4GHz و یک باند 5GHz است. AX11000 بدان معناست که دستگاه دارای سه باند است، یک باند 2.4GHz و دوباند 5GHz.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>