اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکنولوژی

وقتی روی یک هارد جدید اقدام به نصب ویندوز می کنید، برنامه ی نصب کننده به دیسک شما به عنوان مجموعه ای از فضاها که به چیزی اختصاص داده نشده است نگاه می کند. شما باید اقدام به ایجاد بخشی کنید که سیستم بداند از کدام قسمت هاردتان می تواند استفاده کند. به این بخش پارتیشن Partition گفته می شود. وقتی شما پارتیشنی را با یک فایل سیستمی فرمت می کنید به واسطه ی آن قابل استفاده می شود و نام Volume به خود می گیرد.

ممکن است نصب استاندارد ویندوز با یک پارتیشن هم انجام شود و همه فایل ها را در خود جای بدهد. در این صورت فایل های ویندوز، اطلاعات شخصی شما، برنامه های نصب شده و فایل های دیگر در همان یک پارتیشن ذخیره می شوند.اگر کامپیوترتان را تازه خریداری کرده باشید ممکن است یک پارتیشن ثانویه کوچک باهدف بازیابی اطلاعات داشته باشد. این پارتیشن از پارتیشن اصلی جداست تا اگر نصب ویندوزتان خراب شود هنوز بتوانید به وسیله ی پارتیشن پشتیبان آن را به حالت اول بازگردانید.

نکات مثبت پارتیشن بندی کردن هارد درایو

1.راحتی نصب دوباره

جدا نگاه داشتن فایل های سیستمی ویندوز از اطلاعات شخصیتان، انجام عملیات روی ویندوز را ساده تر می کند.به عنوان مثال نصب دوباره ی ویندوز وقتی که قبلاً روی یک پارتیشن به صورت جداگانه نصب شده است، زیاد کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پارتیشن ویندوز را فرمت کنید و دوباره ویندوز را نصب کنید. در این صورت برنامه های نصبی و فایل هایتان سر جای خود باقی می مانند.شما همچنین می توانید پارتیشن ویندوز خود را clone کنید تا از تنظیمات ویندوزتان کپی بگیرید و بعداً در صورت لزوم به آن بازگردید.

2.بک آپ ساده تر

بک آپ گرفتن از اطلاعات امری ضروری است. بااینکه گذاشتن فایل ها در یک پارتیشن جداگانه بک آپ به حساب نمی آید ولی می تواند طرح بک آپ شمارا ساده تر کند.درست مثل نصب ویندوز، شما می توانید کل پارتیشن را clone کنید تا یک کپی دقیقی از اطلاعاتش داشته باشید. مسیر ساده تر این است که به برنامه ی بک آپ خود دستور دهید از تمام درایوتان محافظت کند تا اینکه یک فولدر یا فایل را به طور مشخص هدف قرار دهد.

3.بهبود بالقوه ی امنیت

پارتیشن بندی درایوتان به شما کمک می کند تا اطلاعاتتان را در مقابل حمله ی بدافزارها ایمن نگاه دارید. اگر بدافزاری روی پارتیشن ویندوزتان جا بگیرد، شانس کمتری برای صدمه زدن به اطلاعات شخصیتان در دیوارک های دیگر دارد. در این مورد شما می توانید با نصب دوباره ی ویندوز مشکل را حل کنید.البته، این موضوع بستگی به نوع حمله دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم در وهله ی اول خود را در مقابل بدافزارها ایمن نگاه دارید.

4. سازمان دهی بهتر

شاید شما فردی باشید که علاقه دارد هر چیزی را در جای مشخصی قرار بدهید. پارتیشن بندی کردن این شانس را به شما می دهد اطلاعاتتان را به شیوه ی راحت تری تقسیم بندی کنید. شاید بخواهید یک پارتیشن را به بازی و برنامه ها و پارتیشن دیگر را به اسناد، موسیقی و فایل های مشابه اختصاص دهید.اگر فکر می کنید ساماندهی که در یک پارتیشن دارید برایتان کافی نیست، می توانید با افزایش پارتیشن ها اطلاعات خود را سرراست تر کنید.

5.چندین سیستم اجرایی نصب کنید

به هیچ عنوان نمی توانم از ذهنم سیستم رویاییمو بیرون کنم. اینکه یه کامپیوتر رو میزی داشته باشم که پارتیشنی داشته باشد که تمام فایل های ویندوز ها داخلش باشد.در بالا راجع به جدا کردن فایل های ویندوز و اطلاعات شخصی صحبت کردیم؛ اما این تنها دلیلی نیست که ما را مجبور کند هاردمان را پارتیشن بندی کنیم. شما می توانید با اضافه کردن یک پارتیشن به درایوتان یک سیستم اجرایی دیگر مثل ویندوز روی آن نصب کنید.شاید بخواهید که در کنار ویندوز از لینوکس هم بهره ببرید. می توانید بدون اینکه به ویندوزتان کاری داشته باشید یک پارتیشن جدید برای لینوکس بسازید.با این روش شما می توانید برای برنامه هایی که با ورژن قدیمی سازگاری دارند ورژن قدیمی ویندوز را نصب کنید.

استفاده از فایل های سیستمی گوناگون

یکی دیگر از استفاده های داشتن چند پلت فرم برای پارتیشن بندی، کار با چندین فایل سیستمی است. نیازی نیست با درایو اینترنال خود چنین کاری انجام دهید. بااین وجود استفاده از فایل های سیستمی مختلف در درایوهای اکسترنال، درصورتی که از چند OS روی بهره می برید، هوشمندانه به نظر می رسد.به عنوان مثال شما ممکن است یک هارد درایو 1 ترابایتی اکسترنال را به چندین پارتیشن تقسیم کنید. اگر یکی از آن ها را FAT32 و یا exFAT کنید با ویندوز سازگار هستند و اگر دیگری را به Mac Os Extended تغییر دهید پارتیشن موردبحث با مک به خوبی کار خواهد کرد. این موضوع به شما اجازه می دهد تا در راستای نیازهایتان بهترین استفاده را از فضای موجود کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>