اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از عوامل مهم در اجرای ساختمان به متودهای نوین، سرعت گسترده اجرا، سبک سازی و حذف مصالح و روش های قدیمی هزینه بر و وقت گیر است.

دال_عرشه

دو اصل بسیار مهم در تمام دنیا، که مورد توجه معماران و تولید کنندگان مصالح قرار گرفته است، سبک سازی و اجرای سریع ساختمان است. به حداقل رساندن وزن سازه و صنعتی سازی، بزرگ ترین اصل را در صنعت ساختمان سازی دارد.

یکی از قسمت های ساختمان که تأثیر بسزایی در سرعت ساختمان دارد، سقف سازه می باشد. اگر در اجرای سقف از روش های جدید استفاده شود، پروژه در دوره زمانی کوتاه و بسیار مناسب اجرا می گردد.

سقف عرشه فولادی یکی از روش های جدید اجرای سقف است که امروزه طرفداران زیادی در سطح کره زمین پیدا کرده است.

سقف عرشه فولادی، با استفاده از ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای آجدار تولید می شود.

وزن این سقف ها، نسبت به سایر سقف ها 30 تا 60 درصد کمتر هستند و سرعت اجرای سقف مرکب عرشه فولادی بسیار کم تر است. در این مقاله قصد داریم شما را با سقف های مرکب عرشه فولادی آشنا کنیم.

همه چیز در مورد سقف عرشه فولادی:
مدت زیادی از استفاده سقف های مرکب عرشه فولادی نمیگذرد اما در این مدت کم، پیشرفت زیادی در صنعت ساختمان سازی داشته است.

دلیل آن هم سرعت بالای اجرا و کاهش وزن ساختمان است. سقف های مرکب عرشه فولادی، تنها مخصوص ساختمان های اسکلت فلزی می باشد ولی در بعضی موارد، با رعایت برخی اصول، برای استفاده در سازه های بتنی هم قابل استفاده می شود. این سازه برای پروژه هایی که باید به سرعت استفاده شود، گزینه ی مناسبی است.

ویژگی های سقف های عرشه فولادی:
سرعت اجرا:
به دلیل سرعت بالای تولید عرشه و پوشش دهی سقف ها و قابلیت بتن ریزی چندین سقف به طور همزمان، در کوتاه ترین زمان ممکن، سقف عرشه فولادی اجرا می شود.

کنترل بارهای حین اجرا:
این ورق فولادی بدون نیاز به شمع بندی نیز قابلیت تحمل بارهای حین اجرا را داشته و به عنوان سکوی کار مورد استفاده قرار می گیرند.

مقاومت در برابر آتش سوزی:
آیین نامه های بسیار زیادی برای تعیین میزان مقاومت در برابر آتش سوزی سقف های عرشه فولادی وجود دارد که بر اساس آن ها می توان با توجه به حساسیت و کاربری سازه میزان مقاومت در برابر آتش را مشخص کرد.

مقاومت در برابر شرایط جوی:
سقف های عرشه فولادی با امکان کنترل میزان پوشش گالوانیزه روی ورق ها در تمامی شرایط آب و هوایی بدون افزایش قابل ملاحظه هزینه های اجرایی قابل استفاده می باشند.

زیبایی ظاهری:
با وجود این که سقف های عرشه فولادی اصولا المان های سازه ای هستند اما به دلیل پوشش گالوانیزه و داشتن فرم های مختلف از لحاظ بصری نیز جذاب بوده و با یک پوشش مناسب دارای دوام بالا، نگهداری آسان و زیبایی فوق العاده ای خواهند بود.

ویژگی های سقف های عرشه فولادی:
عرشه فولادی، ورقی از فولاد گالوانیزه با کارایی بالا است که در ساخت صفحات کف بتونی کامپوزیت استفاده می شود.

این ورق فولادی علاوه بر نقشی که به عنوان قالب بتن در طول ساخت دارد، همچنین به عنوان تقویت کننده اصلی در کشش برای آرماتور نیز استفاده می شود.

کامپوزیت عرشه فولادی برای استفاده در کف و سقف بسیار مناسب است، چرا که مقاومت بالایی نسبت به وزن اش دارد. از دیگر مزایای عرشه فولادی نیز می توان به کیفیت بالا، دوام مناسب در برابر آتش و رطوبت و همچنین مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

مقطع شناسنامه دار:
سقف های دال عرشه مرکب مثل دال های بتن آرمه عمل می کنند با این تفاوت که میزان اصطکاک میان ورق فولادی و بتن تنها به وسیله ی آزمایش قابل تعیین می باشد.

همان گونه که در قسمت روند طراحی سقف دال عرشه مرکب ذکر شد، اول طراحی عملکرد میان ورق و بتن انجام می شود و پس از آن میزان اصطکاک میان ورق فولادی و بتن طبق آیین نامه های CSSBI، AISE، BS قابل محاسبه است.

کشورهای محدودی دارای سیستم های سخت افزاری و تجهیزات مناسب آزمایشگاهی برای آزمایش سقف های دال عرشه مرکب فولادی می باشد.

بنابراین انطباق مقاطع مورد استفاده با نمونه های آزمایش شده اهمیت زیادی خواهند داشت.

در کشور ما چنین مقاطعی به مقطع شناسنامه دار معروف هستند.

مشخصات مقاطع سقف:
چهار مقطع زیر که هرکدام دارای مشخصات فنی و ظاهری خاص خود می باشند و جزء مقاطع شناسنامه دار هستند در این شرکت تولید می شوند.

تولید عرشه:
ورق های عرشه فولادی از کویل ورق با عرض 1 الی 1٫5 متر به صورت cold form تولید می شود.

بدین صورت که ورق فولادی وارد دستگاه رول فرم شده و درمراحل مختلف برجستگی ها و خم های طراحی شده مرحله به مرحله به آن اضافه می شود و در پایان پس از خروج از دستگاه توسط گیوتین و یا اره برقی به طول های مورد نیاز بریده می گردد.

تولید فلاشینگ:
ورق های فلاشینگ قالب های پیرامونی و یا داخلی z، l و یا U شکلی هستند که از شیت ورق های فولادی دو متری به ضخامت حداقل 0٫5 میلی متر توسط دستگاه خم کن تولید می گردد.

بسته بندی:
ورق های عرشه فولادی مطابق نقشه های اجرایی در طول های تعیین شده بریده می شود، شماره گذاری شده و متناسب محل مصرف دسته بندی می شود تا در محل نصب با بیشترین نظم در محل خود اجرا شوند.

بارگیری و حمل:
ورق های دسته بندی شده با دقت زیاد و رعایت نکات ایمنی بارگیری می شوند تا از صدمه دیدن آن ها جلوگیری شود. همچنین اولویت بسته بندی و بارگیری براساس نقشه های اجرایی تعیین می شود.

اجزای تشکیل دهنده سقف دال عرشه:
از جمله اجزای تشکیل دهنده سقف های مرکب عرشه فولادی می توان به موارد ارائه شده در ادامه اشاره کرد:

  • ورق فولادی.
  • برشگیر با گل میخ.
  • بتن.
  • شبکه آرماتور یا الیاف پلی پروپیلن.
  • ژل.
  • میخ و پیچ خودکار.
  • قالب پیرامونی (فلاشینگ).

همه ی سقف های عرشه فولادی در یک چیز مشترک هستند. از 2 قسمت ورق فولادی و پوشش آن تشکیل شده است.

هر دو قسمت سقف شامل هسته فلزی و پوشش روی آن در شرایط سرویس دهی و طول عمر سقف های عرشه فولادی از اهمیت بالایی برخوردارند.

تنوع بسیار زیادی از مصالح فولادی و پوشش های آن وجود دارند که می توانند شرایط مناسبی را برای تولید و استفاده از سقف های عرشه فولادی در حالات گوناگون به وجود آورد.

انتخاب نوع پوشش ورق های فلزی در شرایط آب و هوایی گوناگون بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع سرامیک در عرشه فولادی:
مشخصات ابعادی سرامیک ها براساس میلی متر می باشد که مطابق استاندارد ISO 13918 تعریف شده است. برای شناسایی سرامیک علامت اختصاری UP در نظر گرفته می شود.

کابل جوش:
باید با ISO 5825 مطابقت داشته باشد و باید اندازه آن طوری باشد که حداکثر حرارت مجاز را تحمل کند.

سطح مقطع حداقل 70 میلی متر برای گل میخ تا قطر 20 میلی متر توصیه می شود و سطح مقطع 120 میلی متر برای گل میخ بزرگ تر توصیه می شود.

کابل و به طور خاص تمام نقاط اتصال باید به طور منظم برای بررسی آسیب خوردگی چکاپ می شود.

بسته به نوع منبع قدرت و طول کابل جوشکاری، سطح مقطع جوش کابل افزایش می یابد.

بسته به ابعاد گل میخ جریان جوشکاری بین حدود 300 و 3000 آمپر است.

برای جوشکاری گل میخ کشیده قوس الکتریکی با رول سرامیک یا گاز محافظ از فولاد آلیاژی، می توان جریان درست را تخمین زد که براساس معادلات به دست می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>