اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رابیتس در واقع یک ورق شبکه ای فلزی می باشد که به آن در اشتباه راویز هم گفته می شود. در واقع می توان گفت که فرق راویز با رابیتس تنها در تلفظ آن ها می باشد.

رابیتس

ورق رابیتس ظاهری متفاوت از ورق ساده فلزی دارد و از چشمه هایی با اندازه های متفاوت برخوردار است.

این نوع ورق در اندازه های مختلفی به تولید می رسد. قیمت این محصول به تعداد ستون های آن وابسته می باشد.

پیداست که فرق راویز با رابیتس تنها در تلفظ عامیانه و اشتباه است. این ورق دارای ظاهری متفاوت با ورق ساده فلزی است و دارای چشمه هایی در اندازه های متفاوت است. در این مطلب قصد داریم در مورد کاربردهای این محصول مفید صحبت کنیم.

رابیتس مزایای زیادی دارد به همین علت در مصارف مختلفی قابل استفاده می باشد. همانطور که گفتیم این محصول از چشمه های زیادی برخوردار است.

ظاهر این چشمه ها مربعی، دایره ای و لوزی می باشد. در ایران چشمه های این محصول به شکل متوازی الاضلاع با دو زاویه تند و دو زاویه باز به تولید می رسند.

این چشمه ها توانایی زیادی در جذب انرژی و مستهلک کردن آن دارند، به همین دلیل بسیار متداول هستند. علاوه بر این، واریز مقاومت زیادی در برابر تغییر شکل مکانیکی دارد.

می توان گفت در واقع پس از نصب، راویز از مقاومت لازم برای جلوگیری از تغییر شکل برخوردار است.

معمولا سایز و زاویه های رابیتس بر چگونگی جذب انرژی و نحوه پخش آن در ورق اثر خواهد گذشت. اندازه زاویه های شبکه های آن استاندارد خاصی دارد.

در واقع زاویه های بزرگ تر مقاومت کمتری دارند، به دلیل اینکه فضای زیادی درون آن وجود خواهد داشت.

گرچه اگر این زاویه ها خیلی کوچک باشند نیز موجب کاهش مقاومت آن می شود. به همین دلیل لازم است تا زاویه مناسب آن رعایت شود.

مزیت های رابیتس:
چشمه های رابیتس به گونه ای می باشند، که اجازه جریان هوا و آب و نور را می دهد و همزمان یک مانع فیزیکی برای مواد بزرگ تر ایجاد می کند. این مزیت باعث می شود که از این محصول برای ساخت سقف استفاده شود.

از دیگر مزایای رابیتس می توان به لبه های بی حفاظ راویز کشش و انقباض بیشتری تحمل می کند. این امر موجب استفاده از این محصول در کت واک و یا پوشش زهکشی می شود.

نسبت به توری های دیگر، راویز با وزن برابر بسیار مقاوم تر می باشد. دلیل این مسئله را می توان سطح بیشتر آن نسبت به توری مرغی دانست.

راویز هیچ گاه به صورت کامل بریده نشده و دوباره متصل نمی گردد. همین امر موجب می شود که مقاومت خود را حفظ کند. این شبکه فلزی دارای مقاومت و دوام بالایی می باشد.

راویز می تواند بیشتر از یک ورق فلزی ساده مقاومت را تحمل کند و فشار وارده بر سطح خود را در سراسر ورق پخش نماید.

مصارف راویز یا رابیتس:
همانطور که پیش از این اشاره کردیم این نوع ورق مشبک دارای مزایای بسیاری می باشد، به همین دلیل از آن استفاده های زیادی در صنعت می شود.

عمده مصرف این ورق در صنعت ساخت و ساز می باشد. به طور کلی این ورق بیشتر برای گچ کاری سقف، سیمان کاری نما و نگهداری ملات به منظور سنگ کاری مصرف می شود.

برای استفاده از این محصول در ابتدا رابیتس توسط سیم رابیتس بندی به میلگرد متصل می شود و عملیات گچ کاری بر روی آن انجام می شود.

سایز مناسب چشمه های رابیتس علاوه بر امکان ورود هوا، آب و نور از ورود موارد دیگر جلوگیری می کند.

رابیتس در صنعت مجسمه سازی به خصوص پیکر تراشان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. توسط هنرمندان استفاده می شود.

مجسمه سازان از رابیتس برای فرم دادن سطوح سه بعدی پیچیده و منحنی های مرکب که در نهایت با گچ یا خاک رس و یا متریال دیگر پوشانده می شونداستفاده می کنند.

برای مثال در ایتالیا برای ساخت سطوح منحنی در مجسمه های معماری بزرگ خود ازاین محصول استفاده زیادی می شود.

دسته بندی انواع راویز:
راویز از طریق برش و جدا کردن یک ورق فلز ساخته و با جوشکاری یا بافت سیم به هم استفاده می شوند. این بافت سیم در انواع مختلفی برای جلوگیری از خوردگی رنگ و گالوانیزه انجام می گیرد.

رابیتس فلزی:
راویز فلزی گسترده، یک ورق نازک فلزی شکسته و گسترش یافته است.

این نوع سوراخ های الماس شکل را تولید می کند. این راویز از فلزی با دنده V شکل که آن را سخت تر می کند، طراحی شده است. این نوع فاصله بزرگ تر بین قاب های فریم ایجاد کند.

راویز با لبه خود محور:
این نوع یک ورق فلزی گسترش یافته است که برای جلوگیری از نفوذ در سطح جامد خم می شود.

راویز گوشه ای:
راویز گوشه ای نیز برای استفاده در گوشه دیوار ها استفاده می شود.

استاندارد ابعاد راویز:
راویز در ابعاد 60 *240 سانتی متر تولید و به فروش می رسند. مساحتی در حدود 1.44 متر دارند و پوششی به همین مساحت را به سقف ارائه می دهد.

با در نظر گرفتن قدرت تحمل آن، این مقدار معمولا 1.4 متر محاسبه می شود. با تقسیم کردن متراژ کاری بر این عدد، می توان تعداد موردنیاز را به دست آورد.

این کار از تحمیل هزینه اضافی به سازندگان جلوگیری می کند. این محصول با سیم یک ورق سیم مفتول و یا بافته شده، شبیه به پارچه است. ورق سیم به مصالح ساختمانی متصل شده است.

ما با تکیه بر پیشینه خود در تولید و فروش رابیتس، بهترین ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>