اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

مثلاً برای ساخت مقطع IPE دوبل روی یک سطح صاف دو تیرآهن را طوری باید قرار دهید که بال تیرآهن ها به سمت بالا قرار بگیرند.

نصب_اسکلت

سپس اول وسط و انتهای بال ها را به هم جوش داده و سپس ستون را برگردانده و وجه زیرین را به همین ترتیب جوش دهید. این کار از پیچیدگی ستون به خاطر حرارت جوشکاری جلوگیری می کند.

همچنین ممکن است نیاز باشد که با ورق های تقویتی برای بارهای بیشتر ستون ها را مقاوم سازی کنید. بعد از ساخت ستون های مورد نظر طبق نقشه اجرایی آن ها را در مکان دقیق خود قرار داده و جوشکاری آن را تکمیل می کنیم.

سپس باید زنگ زدایی و رنگ آمیزی ستون ها را انجام دهید تا کار ستون ها تکمیل شود.

ممکن است برای برخی از پروژه ها ستون ها در مکان پروژه آماده شوند و در بعضی از پروژه ها در کارگاه ساخته می شوند. این موضوع بیشتر به مکان پروژه و نظر کارفرما بستگی دارد.

اگر ستون ها دقیقاً به صفحه ستون به صورت عضوی واحد متصل نشود، باید قبل از نصب ستون ها محل دقیق نشیمن ستون با جوش دادن نبشی و ورق های سخت کننده روی کف ستون مشخص شوند تا ستون ها دقیقاً در محل طراحی شده قرار بگیرند.

بعد از قرارگیری نیز باید با استفاده از شاقول تراز ستون کنترل شده و بعد جوش را انجام دهیم. در غیر این صورت احتمال سقوط ستون با کوچک ترین باد وجود دارد.

نکته پایانی در نصب ستون ها این است که اگر ارتفاع ستون ها بیشتر از 12 متر بود و باید ارتفاع ستون های موجود را افزایش دهید، همه مراحل قبلی را دوباره برای اتصال ستون بعدی باید انجام دهید.

ساخت و نصب تیرها برای تکمیل نصب اسکلت فلزی:
بعد از ستون ها به سراغ ساخت و نصب تیرها می رویم. ساخت و نصب تیرها به طور مستقیم به نوع اتصال شامل جوشی، پیچی یا پرچی و همچنین گیردار بودن یا ساده بودن اتصالات بستگی دارد.

هنگام نصب تیرها باید به نکاتی مانند طول جوش، طول تیرها، رعایت رواداری های تیر، نوع جوش، بعد جوش، نوع پیچ های مورد نیاز، الکترود مورد نیاز برای جوش و … توجه کامل داشته باشید.

برای ساخت و نصب تیرها معمولاً یکی از چهار روش کشویی، اسپالیسی، مفصلی و فلنجی بسته به شرایط پروژه و نظر کارفرما یا پیمانکار انتخاب می شود.

ساده ترین روش در میان این چهار تا روش کشویی است که در نصب اسکلت فلزی کاربرد بیشتری دارد.

نصب بادبندها در اسکلت فلزی:
بادبندها وظیفه مهار نیروهای جانبی اضافی مانند نیروی باد و زلزله را به عهده دارند.

بنابراین یک نوع مصالح مقاوم سازی به شمار می آیند و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخور دارند و باید دقیقاً طبق نقشه اجرا شوند تا عملکرد صحیحی داشته باشند.

نصب بادبندها با توجه به نوع بادبند و اسکلت فلزی انجام می شود.

پروفیل های مشخص شده برای بادبندها باید دقیقاً در محل خود قرار گرفته و جوشکاری های لازم برای آن ها انجام شود.

معمولاً قطعات بادبندها بر اساس نوع آن بین ستون ها و تیرها جوش داده می شوند.

کنترل نهایی نصب اسکلت فلزی:
بعد از کامل شدن مراحل نصب اسکلت فلزی باید کنترل نهایی توسط پیمانکار و مهندسین ناظر انجام شود.

در این کنترل نکات زیادی مانند چک لیست های ساخت و نصب اسکلت فلزی، استانداردهای مورد نیاز برای نصب اسکلت فلزی، بررسی اندازه ها و محاسبات انجام شده باید در نظر گرفته شوند.

شاید به جرات بتوان گفت نصب اسکلت فلزی مهم ترین قسمت ساخت یک سازه بعد از فونداسیون آن می باشد.

در واقع هر نوع محاسبات انجام شده و احتمالات سنجیده شده توسط مهندس طراح در این اسکلت فلزی نهفته است.

بنابراین در صورتی که به درستی انجام شود یک ساختمان با ایمنی بالا و مهندسی شده خواهیم داشت اما در غیر این صورت اصلاً مشخص نیست این سازه چقدر دوام خواهد آورد و یا چه خسارات مالی و جانی را ایجاد می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>