اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


استفاده درست از باتری موتورسیکلت

اگر استفاده درست از موتورسیکلت را بلد نباشید ممکن است به باتری آن آسیب برسانید. عمر باتری در اثر دلایل متعددی می تواند کاهش یابد و کارایی لازم را برای شما نداشته باشد. توجه داشته باشید که مراقبت صحیح از هر یک از قطعات موتورسیکلت می تواند عمر مفید آن را افزایش دهد.

هرکدام از قطعات موتور باید به شیوه ای نگهداری شوند. برای محافظت از باتری باید به صورت مداوم اتصالات آن را چک کنید. اگر برق کافی به باتری نرسد، به خوبی شارژ نخواهد شد. استفاده از برق ضعیف برای شارژ باتری بسیار نامطلوب است و باعث آسیب به آن می شود.

در موتورسیکلت استاتر نقش شارژ باتری را برعهده دارد. زمانی که موتور روشن است استاتر با فرستادن جریان برق به باتری آن را شارژ می کند. در حقیقت استاتر با متصل شدن به بوبین موتور، باتری شما را شارژ می کند. بوبین موتور با چرخش انجین، برق تولید می کند. در نتیجه استاتر با متصل شدن به آن، باتری را شارژ می کند. با خراب شدن استاتر شارژ باتری می تواند به سرعت تخلیه شود.

علت خالی شدن باتری موتورسیکلت

سعی کنید زمانی که از موتور استفاده نمی کنید، باتری را از آن درآورید و در مکان مناسبی قرار دهید. زمانی که باتری در مدار باقی بماند و موتور شما خاموش باشد، ممکن است باتری شما فرسوده شود. با درآوردن باتری از داغ شدن آن جلوگیری می کنید.

در صورتی ممکن است باتری شما شارژ خالی کند و نتوانید موتور را روشن کنید. در چنین حالتی شما می توانید از شارژرهای اتوماتیک استفاده کنید. برخی از شارژرهای موتورسیکلت دائما در حال شارژ کردن باتری هستند و عمل آنها متوقف نمی شود. این می تواند از عوامل کاهش عمر باتری باشد.

استفاده از شارژهای اتوماتیک این مشکل را رفع خواهد کرد. شارژرهای اتوماتیک در صورت پرشدن باتری به صورت اتوماتیک فرآیند شارژ را متوقف می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>