اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


جدا کردن باتری موتورسیکلت و شارژ آن
زمانی که باتری را از موتور جدا می کنید، بهتر است آن را دور از نور آفتاب نگهداری کنید. قرار گرفتن باتری در معرض نور آفتاب باعث بالا رفتن دمای آن و در مواردی باعث منفجر شدن آن می شود.برای جدا کردن باتری از موتور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در وهله اول سوئیچ را بگردانید تا در وضعیت خاموش قرار گیرد.
  • زین جلوی باتری به همراه باند آن را بردارید.
  • سیم های ترمینال را قطع کنید. دقت کنید که اول باید سیم منفی و سپس سیم مثبت را قطع کنید.
  • حال می توانید بدون نگرانی باتری را از محفظه خارج کنید.

ترمینال باتری یا سر باتری ممکن است دچار زنگ زدگی شده باشد یا پودر سفیدی اطراف آن را بگیرد. در این صورت باید آن را با آب گرم شستشو دهید. در صورت زنگ زدگی زیاد آن را جدا کرده و با ورق سمباده یا فرچه تمیز نمایید.طریقه جدا کردن باتری موتورسیکلتاگر قصد دارید به مدت طولانی از باتری موتور سیکلت استفاده نکنید، بهتر است آن را به طور کامل شارژ کنید. سپس، باتری را در محلی خنک و به دور از آفتاب قرار دهید.

اهمیت آب بندی موتورسیکلت

برای شارژ کردن باتری آن را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید. سپس شارژر مربوطه را به آن متصل نمایید.باتری موتورسیکلت گازهایی از خود متصاعد می کند. این گازها قابلیت انفجار را دارند. بنابراین هر گونه جرقه، سیگار و شعله را از محل نگهداری باتری دور کنید. اگر باتری شما آکبند است و هنوز استفاده نشده است، بازهم این گازها از آن متصاعد می شوند. پس در هر حال در نگهداری باتری دقت کنید.

برای شارژ باتری های نو حدود 8 تا 12 ساعت زمان لازم است. در این مدت ولتاژ باتری باید به 6.13 برسد.در صورت ضعیف بودن باتری های آکبند یا نشت الکترولیت آن به خارج بهتر است آن را به نمایندگی فنی ارجاع دهید. برای باتری های کارکرده نیاز است که سطح الکترولیت باتری کنترل شود و به آن آب مقطر اضافه گردد. برای باتری های نو نیازی به اضافه کردن آب مقطر نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>