اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


ولتاژ عادی برای باتری موتورسیکلت چند است ؟

باتری از قطعات بسیار مهم موتورسیکلت می باشد که در صورت عدم رسیدگی ممکن است آسیب ببیند. سعی کنید مرتبا اتصالات باتری را چک کنید، اتصالات ضعیف باعث می شوند باتری به خوبی شارژ نشود. زمانی که موتورسیکلت روشن باشد، استاتور موتور باعث شارژ باتری خواهد شد.

اصلی ترین دلیل داغ شدن باتری چیست ؟

اگر باتری موتورسیکلت را به هنگام شارژ چک کنید، به طور معمول احساس خواهید کرد که باتری اندکی گرم شده است. این مسئله کاملا عادی است چرا که با اعمال جریان برق مقداری گرما تولید می شود. در بعضی مواقع ممکن است حس کنید باتری شما بیش از حد داغ شده است. در این صورت باید فورا موتورسیکلت را خاموش نمایید.

اصلی ترین دلیل داغ شدن باتری موتورسیکلت، معیوب بودن آن است. ممکن است تنظیم کننده ولتاژ در موتور شما درست کار نکند.در مواقعی ممکن است باتری شما شارژ خالی کند. در این صورت مجبور هستید از یک عامل خارجی برای شارژ باتری استفاده کنید. دقت کنید که اگر ولتاژ زیادی به باتری وارد کنید، احتمال داغ شدن باتری و حتی ترکیدن آن وجود دارد.

ولتاژ عادی برای باتری موتورسیکلت چند است ؟

مقدار ولتاژ عادی برای باتری موتورسیکلت در حدود 14.5 ولت است. اگر ولتاژ از این مقدار بالاتر رود باعث داغی باتری خواهد شد. برای بررسی ولتاژ باتری می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید.مولتی متر خود را روی 20 ولت تنظیم کنید.سیم قرمز مولتی متر را به پایانه مثبت و سیم سیاه را به پایانه منفی باتری متصل کنید.

در صورتی که موتور خاموش باشد باید از روی مولتی متر عدد 12.4 تا 12.6 ولت را مطالعه کنید. این ولتاژ در هنگام خاموش بودن موتور نشان از این دارد که باتری شما سالم است.سپس موتور را روشن کرده و دور موتور یا RPM را روی 3000 تنظیم کنید. در این صورت ولتاژ باتری باید به 13 الی 14.5 ولت افزایش یابد. در برخی موتورها این عدد به 14.8 ولت نیز می رسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
امیرحسین حشمتی :
قیمت باطری چنده
بهروزاینانلوچرخلو:
بسیار‌آلی
سید حسن سید آقایی :
سلام چجوری میشه سفارش داد ؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

اشکان جراحی:
سلام لطفا قیمت باتری رو بهم بگین ممنون خدانگهدار
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>