اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت

تنظیم نبودن رگولاتوردینام

گرم شدن بیش از حد باتری موتورسیکلت می تواند بسیار خطرناک باشد. این حالت زمانی پیش می آید که رگولاتور دینام نتواند باتری را به درستی شارژ کند. در صورت تنظیم نبودن رگولاتور یا ارسال ولتاژ زیاد باتری داغ می کند.

تشخیص داغ شدن باتری

از علائم تشخیص داغ شدن باتری، پخش شدن بویی شبیه به تخم مرغ گندیده در فضاست. علاوه بر آن، باتری به هنگام داغ شدن متورم شده و بخار از آن خارج می شود.داغ شدن بیش از حد باتری می تواند منجر به خراب شدن آن شود. دقت کنید که در هوای گرم طول عمر باتری به نصف کاهش می یابد. علاوه بر آن، در هوای سرد نیز که موتور به سختی روشن می شود استارت زدن مداوم موجب خراب شدن باتری می شود.

علت سولفاته شدن باتری چیست ؟

تخلیه عمیق باتری بعد از روشن شدن، محکم نبودن باتری در محل نصب خود، نشستن گرد و خاک زیاد روی باتری از عوامل دخیل دیگر در خرابی باتری هستند. به خراب شدن باتری در اصطلاح سولفاته شدن می گویند. زمانی که بار در هنگام شارژ و دشارژ روی صفحات باتری ریزش پیدا کند، باتری شما سولفاته خواهد شد.

طریقه فیلرگیری موتورسیکلت

با نشستن سولفات سرب روی صفحات باتری، این صفحات سخت و چگال می شوند. بنابراین صفحات تحمل نگهداری شارژ را نخواهند داشت. بدین ترتیب باتری خراب شده و تبدیل به باتری فرسوده (باتری داغی) می شود.توجه کنید که اگر از باتری به مدت 6 ماه استفاده نکنید سولفاته می شود. در این صوورت باتری شما امکان شارژ را از دست خواهد داد.

خرید باتری موتورسیکلت

خرید اینترنتی انواع باتری موتورسیکلت در فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم جانبی موتورسیکلت جاویدانعلاوه بر آن، اگر شما کمتر از 20 دیقه در مسیر توقف کنید و دوباره به مسیر ادامه دهید ممکن است باتری سولفاته شود.

نشستن گرد و خاک روی باتری نیز باعث بسته شدن دریچه های آن شده و در نهایت باتری شما خراب می شود.در صورتی که متوجه شدید باتری شما داغ شده است بهترین کار خاموش کردن موتور است. صبر کنید تا تمامی قطعات موتور خنک شده و به حالت عادی برگردند، سپس به رانندگی ادامه دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>