اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

از مشکلات مهم سیستم هوا-خنک می­توان به سروصدای زیاد آن اشاره کرد.این سروصدای زیاد به دلایل زیر اتفاق می­افتد:

اجزایی از قبیل رادیاتور، اتصالات، واتر پمپ و غیره که در کناره­های بلوک سیلندر سیستم آب-خنک وجود دارند در سیستم هوا-خنک حذف شده­اند. وجود این قطعات نقش قابل توجهی در کاهش صدای موتور سیستم آب-خنک دارند در واقع این اجزا همچون خفه­ کن هستند پس چون این قطعات در سیستم هوا-خنک وجود ندارند این سیستم سروصدای زیادی ایجاد می­کند.

چرخش فنی که مسئولیت هدایت هوای سرد به سمت سیلندرها را دارد صدای زیادی ایجاد می­کند.
در موتورهای آب-خنک داخل بلوک سیلندر حفره­ هایی وجود دارند. هنگام عبور آب از این حفره­ ها صدایی که از احتراق درون سیلندر ناشی می­شود دمپ می­شود حال این­که این حفره­ ها در سیستم هوا-خنک وجود ندارند و همین امر سبب ایجاد صدای بلند در این سیستم ­ها می­شود.

تفاوت سیستم هوا-خنک و آب-خنک

مهم­ترین تفاوتی این دو سیستم خنک کننده دارند در این است که در مکانیزم آب-خنک از آب و در سیستم هوا-خک برای خنک سازی از هوا استفاده می­شود به عبارتی تفاوت اصلی این دو سیستم در نوع خنک کننده­ است.میزان سفتی پیچ­ هایی که در موتورهای هوا-خنک به کار رفته است در مقایسه با موتورهای آب-خنک کم­تر است.

دلیل این امر آن است که در موتورهای هوا-خنک تغییرات دما به رغم موتورهای آب-خنک به یکباره انجام می­شود که این تغییر یکباره باعث می­شود اجزای متعدد موتور که جنس­های متفاوتی دارند به طور ناگهانی و متفاوت دچار انبساط شوند. چرا که ضریب انبساطی جنس­ های گوناگون، متفاوت می­باشد.

به همین دلیل است که طراحان انبساط­های مختلف جنس ­هایی که در موتور به کار می­روند را در نظر می­گیرند و گشتاور اعمالی برای پیچ­ها را مشخص می­کنند که باید گفت این مقدار تقریبا نصب گشتاوری است که بر پیچ­های موتورهای آب-خنک اعمال می­شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>