اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


سیستم خنک سازی موتور سیکلت

در حالت کلی در تمامی وسایل نقلیه از قبیل موتور سیکلت­ ها، خودروهای سنگین و سواری از دو سیستم خنک سازی استفاده می­شود. این دو سیستم عبارتند از:

  • سیستم هوا-خنک.
  • سیستم­ های خنک سازی با مایعات(روغن و آب).

سیستم هوا-خنک

موتور سیکلت­ هایی که سیستم خنک سازی آن­ها از نوع سیستم هوا-خنک می­باشد به دو دسته زیر تقسیم می­شوند:

  • بوبین­ های خشک
  • بوبین­ های غوطه­ ور در روغن

موتور سیکلت­ های بوبین­های خشک

موتور سیکلت ­های بوبین خشک اغلب برای استفاده در سطح شهر به کار می­روند و برای طی حداکثر 60 کیلومتر بر ساعت طراحی گشته ­اند. هزینه تولید این دست از موتور سیکلت­ ها با توجه به شرایطی که دارند بسیار پایین است البته باید اذعان داشت که عمر بسیار کوتاهی هم دارند این در حالیست که هزینه نگهداری آن­ها نیز بالا می­باشد. انجین­ هایی که به بوبین­ های خشک تجهیز شده ­اند محصولاتی هستند که به محیط به خصوصی تعلق دارند به گونه ای که اگر دمای محیط بالای 40 درجه باشد این دست از موتور سیکلت­ ها کارایی خود را از دست خواهند داد.

موتور سیکلت­ های بوبین مایع

این دست از انجین­ های تجهیز شده به سیستم خنک کننده هوا قادر به کار کردن در دمای 60 درجه هم می ­باشند و البته باید گفت که در دمای بالاتر از 60 درجه دیگر قادر به کار کردن نیستند. موتور سیکلت­ های بوبین مایع بر خلاف بوبین­ های خشک قادر به طی کردن مسیر نامحدودی می­باشند. همین امر سبب می­شود تا بتوان از آن­ها در مسیرهای برون شهری هم استفاده کرد. گفتنی است که موتور سیکلت­ های بوبین مایع دارای طول عمر بالایی هستند و هزینه سرویس و نگهداری از آن­ها نیز چندان زیاد نمی­باشد.

سیستم خنک سازی با مایعات(روغن، آب)

انجین­ هایی که به سیستم ­های خنک سازی مایعات تجهیز شده­اند طول عمر بسیار بالاتری دارند و می­توانند در محیطی با شرایط دمایی بالاتر از 100 درجه هم کار کنند. بیشتر موتور سیکلت­ ها و خودروهایی که دارای این نوع سیستم خنک سازی می­باشند می­توانند در ترافیک ­های سنگین و همچنین شرایط آب و هوایی گرم و خشک در مسیرهایی که طولانی می­باشند بدون کوچک ترین مشکلی طی مسیر کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>