اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


بازیافت باتری موتور سیکلت

یکی از راه­های حفظ محیط زیست بازیافت است. به وجود آوردن چرخه بازیافت همت مردم، سازمان­های مرتبط و صاحبان صنایع را می­طلبد. از آن­جاییکه در ساخت باتری از فلزات سنگین استفاده می­شود و این فلزات در آلودگی محیط زیست نقش دارند بازیافت آن­ها اهمیت به سزایی دارد.مسلما بازیافت باتری موتور سیکلت هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه مراکزی وجود دارند که خواهان خریداری باتری­ های فرسوده می­باشند.

همه باتری ­ها دو عنصر عمومی دارند که ترکیب همین دو عنصر سبب تولید انرژی می­شود. این دو عنصر شامل محلول الکترولیت و فلزات سنگین می­باشد. یکی از دلایل اهمیت بازیافت این است که فلزات سنگین در آب و هوا انتشار پیدا نمی­کنند. علاوه بر این فلزات سنگین در گیاهان تجمیع می­شوند که همین ویژگی باعث می­شود این فلزات سنگین به چرخه مواد غذایی راه یابند. همین مسئله اهمیت بازیافت باتری را دو چندان می­کند.

بازیافت باتری موتور سیکلتعلاوه بر تمامی این موارد می­توان گفت که مواد بازیافتی که از باتری­ های فرسوده حاصل می­شوند را می­­توان در ساخت باتری جدید از آن­ها بهره گرفت. در باتری­ ها فلزات سنگینی از قبیل روی، جیوه، کادمیوم، سرب و نیکل وجود دارد از این رو زمانی­که این باتری­ها به طور ناصحیح دفع و یا سوزانده شوند امکان دارد که در هوا آزاد شوند و یا این­که در خاکستر تغلیظ گردند. باتری­ های تر دارای الکترولیت مایع می­باشند و به طور معمول انرژی موتور سیکلت­ ها و البته اتومبیل ها را فراهم می­کنند.

اغلب فروشندگان باتری، باتری­ های مستعمل را گردآوری می­نمایند و برای بازیافت به محل­ های به خصوصی ارسال می­کنند. پلاستیک و سرب از همدیگر تفکیک می­شوند. پلاستیک به کارخانه­های پلاستیک و سرب خالص برای کارخانه­ های باتری سازی و سایر صنایع مربوط ارسال می­گردند. گفتنی است که به معمول 60 الی 80 درصد از سرب و پلاستیکی که در باتری­ های جدید به کار می­روند بازیافتی می­باشند.

ضرورت بازیافت باتری موتور سیکلت چیست؟

یکی از انواع باتری­ هایی که در ساخت موتور سیکلت مورد استفاده قرار می­گیرد باتری­ های سربی اسیدی است. آلیاژ سرب با فلزات گوناگونی همچون آرسنیک، آنتیموان، برلیم و قلع دارای کاربردهای بسیاری در صنعت می­باشد. ساخت باتری­ های سربی اسیدی یکی از کاربردهایی که می­توان به آن اشاره کرد. بررسی­های صورت گرفته نشان داده است که این باتری­ ها چند واکنش­ شیمیایی را به طور همزمان انجام می­دهند و از این طریق انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای سیستم­ های خارجی مهیا می­کنند.

نحوه خواندن اطلاعات روی لاستیک موتورسیکلت

زمانی­که یک باتری به آهستگی شروع به تخلیه می­کند، غلظت اسید سولفوریک و در پی آن سرعت واکنش­ ها کاهش پیدا می­کند. تحقیقات انجام شده توسط دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست حاکی از آن است که باتری­ ها می­توانند چندین بار شارژ شده و مورد استفاده قرار گیرند، اما باید اذعان داشت که شارژ و تخلیه پی در پی باعث می­شود که صفحات آن­ها که از اکسید سرب ساخته شده است، کم کم به سولفات سرب آلوده شوند که همین امر سبب کاهش و نهایتا توقف واکنش­ ها می­گردد.

افزون بر این لایه ه­ای حاوی اکسید سرب، سولفات سرب و سرب فلزی در کف باتری پر می­شود، در این هنگام است که دیگر باتری قابلیت شارژ شدن نخواهد داشت و به بالاترین حد آلودگی رسیده است بنابراین باید گفت که این باتری فرسوده شده و دیگر کارایی نخواهد داشت و زمان بازیافت آن فرا رسیده است.

باتری­ ها حاوی مقدار بسیاری سرب می­باشند که نیاز است همراه با سایر فلزات اعم از آرسنیک، قلع، پلی­پروپیلن و آنتیموان که در آن­ها وجود دارد وارد پروسه بازیافت شوند و دوباره قابلیت بازگشت به صنعت را پیدا کنند. چنانچه این پروسه به علت داشتن فلزات سنگین، انواع پلاستیک و اسید سولفوریک به درستی کنترل نشود می­تواند خطرات جبران­ ناپذیری برای زندگی بشر و محیط زیست داشته باشد.

از این رو می­توان اذعان داشت که بازیافت این دست از مواد بسیار حائز اهمیت است.برای تهیه لوازم یدکی موتور سیکلت خود می­توانید به وب سایت جاویدان مراجعه کنید چرا که فروشگاه آنلاین جاویدان در عرصه فروش و ارائه لوازم یدکی موتور سیکلت فعالیت دارد.

نحوه بازیافت باتری موتور سیکلت

به استفاده مجدد از مواد، قبل و یا بعد از مصرف بازیافت گفته می­شود. امروزه اغلب محصولاتی که به تولید و مصرف می­رسند قابل بازیافت می­باشند. شاید باور این مسئله که حتی باتری موتور سیکلت هم قابل بازیافت است اندکی برایتان سخت باشد اما باید گفت که اصلا جای تعجب ندارد چرا که حتی باتری موتور سیکلت هم قابلیت بازیافت دارند از این رو می­توان باتری­ های فرسوده موتور سیکلت­ ها را در مراکزی که این باتری­ های فرسوده را خریداری می­کنند به فروش رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>