اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


بازیافت انواع باتری موتور سیکلت

پیش از این­که به توضیح چگونگی بازیافت باتری موتور سیکلت بپردازیم ابتدا بهتر است با انواع باتری­ هایی که در موتور سیکلت­ ها به کار می­روند آشنا شویم.انواع باتری­ های موتور سیکلت عبارتند از:

  • باتری­ های سربی اسیدی.
  • باتری­ های لیتیومی.
  • و ….

نحوه بازیافت باترینحوه بازیافت باتری سربی اسیدی

در پروسه بازیافت این نوع باتری­ ها نخست آن­ها در دستگاه خردکن قرار می­گیرند و به قطعات کوچک خرد می­شوند. پس از آن تمامی قطعاتی که خرد شده ­اند در محفظه ه­ای مناسب قرار می­گیرند. در این محفظه سرب و مواد سنگین ته نشین می­شود و مواد پلاستیکی شناور باقی می­مانند.در این حین قطعات پروپیلنی بریده می­شوند و از بین می­روند، مایعی که داخل باتری وجود دارد خارج می­شود و سرب و مواد سنگین در آن به جا می­ماند. در نهایت هر ماده­ای به طور جدا وارد چرخه بازیافت می­شود.

نحوه بازیافت باتری­ های لیتیومی موتور سیکلت

بازیافت باتری موتور سیکلت و یا انواع دیگری از باتری­ ها به این دلیل حائز اهمیت است که مواد به کار رفته در ساخت آن­ها می­تواند به سلامتی انسان و محیط زیست خطراتی ایجاد کند از این رو دفع آن­ها خطرات جبران­ ناپذیری به بار خواهد آورد اما با بازیافت می­توان از این امر جلوگیری کرد و از باتری­های فرسوده مجددا در صنعت استفاده کرد.به منظور بازیافت، محتویات باتری ­ها بسته به این­که باتری­ ها چه اندازه ه­ایی دارند، با استفاده از چکش پرسرعت و یا خردکننده آماده می­شوند تا وارد مرحله بعدی گردند.

محتویات درون این باتری­ ها در مایع اسیدی و سوزاننده قرار داده نمی­شوند بلکه این محتویات در محلول سوزآوری قرار می­گیرند. قرار گرفتن در این محلول موجب می­شود که الکترولیت­ ها خنثی شوند از این رو فلزات آهنی و همچنین فلزات غیر آهنی بازیابی می­گردند. فلز قراضه تمیز شده و پس از آن به جبران­ کننده­ های فلز فروخته می­شوند. این امر باعث می­شود که هزینه ه­ای که بازیافت این باتری­ ها دارند جبران گردد.

دلایل داغ شدن باتری موتورسیکلت

پس از مراحل مذکور محلول فیلتر می­گردد. کربن، بازیافت شده و به ورق­های مرطوب کیک کربن فشار اعمال می­کند. مقداری از کربن با کبالت بازیافت می­گردد. لیتیوم هیدروکسید که لیتیوم موجود در محلول می­باشد به کربنات لیتیوم که پودری سفید رنگ می­باشد تبدیل می­گردد. لیتیوم کربنات جهت ساخت فلز شمش لیتیوم و فویل برای باتری­ ها مورد استفاده قرار می­گیرد. افزون بر این فلز لیتیوم را جهت فروش دوباره و ساخت فوم مهیا می­کند.

روش­ های هیدرو متالورژی و پیوتر متالورژی در بازیافت ضایعات باتری موتور سیکلت

بازیافت ضایعات باتری موتور سیکلتاستفاده و پردازش مجدد باتری­ ها با این هدف صورت می­گیرد که تعداد باتری­ هایی که به نوعی ضایعات محسوب می­شوند کاهش پیدا کند. باتری ­ها دارای چند ماده شیمیایی سمی و فلزات سنگین می­باشند از این رو رها کردن آن­ها در طبیعت می­تواند منجر به آلوده شدن آب و خاک گردد که همین امر منجر به نگرانی­ های زیست محیطی می­شود. بنابراین می­توان گفت که به منظور رعایت مزایای محیطی و بهداشتی لازم است که باتری­ ها بازیافت شوند.

امروزه مراکزی وجود دارند که باتری­های فرسوده را خریداری می­کنند و آن­ها را برای بازیافت به مراکز بازیافت منتقل می­کنند.در ادامه با روش­ های هیدرومتالورژی و پیوترمتالورژی در بازیافت ضایعات باتری موتور سیکلت آشنا خواهید شد. روش­هایی که به منظور خارج ساختن فلزات و همچنین مواد معدنی باارزش، سنگ معدن آن­ها مورد استفاده قرار می­گیرد. این فرآیند پایانی محسوب می­شود که در بازیافت باتری به منظور خارج کردن سرب و دیگر فلزات سنگین موجود در آن مورد استفاده قرار می­گیرد.

هیدرومتالوژی یک فرآیند استخراج می­باشد که با بهره ­گیری از شیمی آب در پروسه­ای که با استفاده از پیرومتالوژی صورت می­گیرد، سبب آسان شدن تحولات فیزیکی و شیمیایی جهت بازیافت سرب و همچنین دیگر فلزات باارزش موجود در باتری می­شود. فرایند مذکور شامل مراحل زیر می­باشد:

  • محاسبات.
  • حرارت­دهی.
  • ذوب.
  • پالایش(برای بازیابی محصول نهایی سرب می­باشد).

در کنار انواع روش­ هایی که برای بازگردانی وجود دارد روش هیدرومتالوژی پروسه تثبیت شده­ای به منظور جداسازی و بازگردانی فلزات بوده وشیوه بازگردانی با این روش شامل سه مراحل زیر می­باشد:

  • پیش عملیات.
  • لیچینگ.
  • بازیابی نهایی.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>