اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

زنجیر چرخ توان خود را از قسمت جلویی موتورسیکلت که انجین هم در آنجا جای گرفته است دریافت می کند و به قسمت عقب انتقال می دهد.با این که زنجیر چرخ مکانیزم ساده ای دارد ولی گاهی اوقات کاهش توان موتورسیکلت می تواند بر اثر مشکلات ناشی از زنجیر چرخ باشد، از این رو نیاز است همیشه مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرد.

جلوگیری از فرسوده شدن زنجیر چرخ موتورسیکلت

به دلایل مختلفی از جمله اصطکاک ممکن است زنجیر چرخ فرسوده شده و نیاز به سرویس یا تعمیر داشته باشد. البته جنس زنجیر چرخ و نحوه استفاده از آن، ضربه خوردن زنجیر چرخ، سرعت های گوناگون موتورسیکلت و … در مدت زمان سرویس یا تعمیر آن مؤثر است.

مطمئن بودن از عملکرد مناسب زنجیر چرخ بخش مهمی از عملکرد صحیح موتورسیکلت را به دنبال خواهد داشت. باید دقت داشت زنجیر چرخ در بازه زمانی منظم نیاز به روغن کاری دارد. این کار موجب کاهش فرسایش و آسیب دیدگی زنجیر چرخ می شود.

طریقه کوتاه یا بلند کردن زنجیر چرخ موتورسیکلت

برای کوتاه یا بلند کردن زنجیر چرخ باید پیچ شافت عقب را شل کرد تا تایر به سمت عقب و جلو حرکت کند. با این حرکت کردن می توان زنجیر را به اندازه کوتاه و بلند کرد.اگر زنجیر بلند باشد کافی است با چرخاندن تایر، زنجیر به اندازه سفت شدن خود رسیده و کوتاه می شود.

برای استفاده از زنجیر چرخ باید از کوتاه یا بلند بودن آن اطمینان حاصل شود. اگر زنجیر چرخ بیش از حد سفت و کوتاه باشد فشار زیادی بر زنجیر وارد شده و از کارایی موتورسیکلت کاسته می شود.

سفت یا شل بودن زنجیر چرخ موتورسیکلت

معمولا با سفت بودن زنجیر مقدار زیادی روغن موتور بر روی زمین می ریزد. شل و بلند بودن زنجیر چرخ می تواند گاهی در قسمت ابتدایی، گاهی قسمت میانی و یا انتهایی آن باشد. با مقایسه کردن قسمت میانی با انتهایی زنجیر شل بودن آن مشخص می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>