اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

در صورتی که زنجیر چرخ دچار هر گونه آسیب و یا زنگ زدگی شود باید آن را تعویض کرد و یک زنجیر چرخ جدید جایگزین آن شود.هنگام تنظیم زنجیر چرخ باید همه قسمت های زنجیر چرخ بر روی دندانه های روی محور دایره ای شکل قرار بگیرد. باید دقت کرد حتی اگر یک قسمت آن از دندانه ها فاصله داشته باشد به معنای آن است که زنجیر چرخ به درستی سر جای خود قرار نگرفته است.

برای تنظیم زنجیر چرخ بر روی محورهای دایره ای شکل باید این را مد نظر داشت که زنجیر چرخ گیر نداشته باشد؛ یعنی با جایگزینی صحیح زنجیر چرخ باید به راحتی قابل چرخش باشد. برای انجام این کار بهتر است موتور را روی جک قرار داده و لاستیک عقب چرخانده شود.در حین این کار باید تمامی قسمت های زنجیر چرخ هم آزادانه حرکت کرده و اصلا گیر نکند. حرکت نکردن و به چرخش در نیامدن زنجیر بدین معناست که زنجیر چرخ به درستی سر جای خود تنظیم نشده است.

تنظیم زنجیر چرخ موتورسیکلت

برای تنظیم زنجیر چرخ موتورسیکلت نخست باید موتور را روی جک قرار داد و سپس پیچ شافت عقب را شل کرد به طوری که بتوان تایر را در جای خودش به سمت عقب و جلو حرکت داد.اگر زنجیر موتور شل باشد باید تایر را چرخاند تا زنجیر به اندازه سفت شدنش برسد.

بعد از انجام این کار پیچ گوشتی را میان چرخ دنده های عقب و زنجیر قرار داده و تایر به سمت جلو حرکت داده می شود تا پیچ گوشتی در بین زنجیر و دنده درگیر شود.سپس گوشواره سمت راست را باید شل یا سفت کرد. برای سفت کردن گوشواره ها از دو آچار باید استفاده کرد.با استفاده از آچار بزرگ مهره پشتی موجود در گوشواره ها را گرفته و باید ثابت باشند، در ادامه با آچار کوچک مهره های جلو را باید سفت کرد.

لازم به ذکر است با کوچک ترین چرخش مهره پشتی، تنظیم زنجیر چرخ بهم میخورد پس باید تا پایان کار پیچ گوشتی را درنیاورد و همان طور درگیر بماند. پس از سفت شدن گوشواره ها و اطمینان از محکم بودن آن ها پیچ گوشتی را باید درآورد. با انجام دادن موارد مذکور، زنجیر چرخ به درستی تنظیم شده و قابل چرخش است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمود بروغنی :
با سلام ...ببخشید این مورد که فرمودید پیچ گوشتی بین زنجیر و چرخ دنده عقب بزاریم رو متوجه نشدم ..میشه تصویری بزارید یا بفرمائید برای چی پیچ گوشتی بزاریم؟؟؟
آرمین نوری نسب:
آقا محمود بروغنی شما اگه دونفره کارو انجام بدین دیگه نیازی به پیچ گوشی گذاشتن بین زنجیر نیست یک نفر چرخ رو ثابت نگه داره که تکون نخوره اونوری تنظیم کنه اوکیه
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>