اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

زنجیر موتورسیکلت متشکل از قطعات متحرک فشرده است. انرژی که توسط موتور تولید می شود با کمک زنجیر به زنجیر چرخ و چرخ عقب منتقل می شود.

نقش زنجیر موتورسیکلت در انتقال قدرت

در واقع نقش زنجیر موتورسیکلت انتقال قدرت خروجی گیربکس به چرخ عقب است. زنجیر موتورسیکلت نیاز به نگهداری دارد، برای این کار توصیه می شود زنجیر هر چند ماه یک بار روغن کاری شود.در جهت روغن کاری زنجیر، روان کننده های زنجیر موتورسیکلت وجود دارد که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. عدم اهمیت به روغن کاری زنجیر موتورسیکلت نتیجه خرابی سریع زنجیر و سایش دندانه ها خواهد شد.

دنده زنجیر موتورسیکلت قطعه ای مهم در این وسیله است که بدون وجود آن ممکن است هر گونه مشکلی ایجاد گردد. از مهم ترین وظیفه آن می توان به انتقال قدرت به چرخ های عقب اشاره نمود. به طوری که سبب حرکت چرخ ها می شود.فرآیند انتقال قدرت با دنده زنجیر و زنجیر موتورسیکلت بدین گونه است که قدرت پیشرانه از شافت خروجی گیربکس خارج شده و از طریق دنده جلو به زنجیر انتقال یافته و توسط زنجیر نیز به دنده چرخ عقب انتقال می یابد.

زنجیر رشته ای طویل است که از حلقه های متصل به همدیگر ایجاد شده و معمولا جنس آن از فلز است. توان با کمک یک زنجیر فلزی با عبور از روی دنده زنجیر انتقال می یابد. دنده زنجیر تعداد زیادی دندانه دارد که در فاصله های خالی میان پین های زنجیر جای گرفته است.

هنگام چرخش دنده زنجیر، زنجیر بر روی دندانه های دنده زنجیر قرار گرفته و سبب انتقال نیرو می شود. با توجه به اهمیتی که این قطعات در عملکرد موتورسیکلت دارند، در جهت نگهداری آن ها لازم است به سفتی یا شل بودن آن دقت کرد. تنظیم کردن میزان استاندارد زنجیر باعث افزایش طول عمر این قطعات می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>