اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتورسیکلت

یکی از کارهای موتور سواری تعویض دنده است. نحوه تعویض دنده بستگی به این که موتورسیکلت گیربکس دستی یا گیربکس نیمه اتوماتیک داشته باشد متفاوت است.

تعویض دنده موتور بر روی گیربکس دستی

در ابتدا گشتاور گاز را شل کرده و سپس اهرم کلاچ تا انتها کشیده شود. با فشار دادن روی تعویض دنده به سمت پایین، دنده به سمت دنده اول چرخانده می شود. با آزاد کردن کلاچ به آرامی، گاز را فشار داده تا موتورسیکلت حرکت کند.بعد از انجام این کارها، چرخش به دریچه گاز اضافه شده و کلاچ تا انتها رها می شود.

با بالا رفتن سرعت موتورسیکلت باید اهرم کلاچ به آرامی آزاد شود. برای تعویض دنده بالاتر با فشار دادن اهرم کلاچ، باید چرخش گاز شل گردد.سپس پای چپ را زیر اهرم دنده قرار داده و اهرم بالا آورده شود. با بالا آوردن اهرم دنده می توان به چرخ دنده های بالاتر تغییر مسیر داد. با این کار یک بالابر به دنده دوم، یکی به دنده سوم و … می رود.

تعویض دنده موتور در گیربکس نیمه اتوماتیک

در مرحله اول موتور را روشن کرده و از خنثی بودن چرخ دنده اطمینان حاصل شود. با شل شدن گشتاور و فقط با یک سری فشار دادن دنده انجام می شود. با فشار وارد کردن دنده به سمت پایین می توان وارد چرخ دنده اول شد. دنده بعدی با کج شدن اهرم دنده به سمت بالا قابل تعویض است. برای کاهش سرعت موتورسیکلت می توان با فشار آوردن به اهرم دنده، دنده را به سطح پایین رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>