اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتورسیکلت


اصول کار هندل

هندل باعث حرکت موتورسیکلت می شود. شاید در نگاه اول هندل زدن برای موتور سوار کار ساده ای به نظر آید ولی این کار نیاز به مهارت کافی دارد.در صورت فشار زیاد وارده بر هندل توسط موتور سوار، منجر به شکستگی آن می شود. هنگامی که موتور سوار به موتور هندل میزند این انرژی پای موتور سوار است که بر هندل وارد شده و سبب حرکت موتور می شود.

هندل در موتورسیکلت های چهار زمانه و دو زمانه

به طور کلی کار هندل به گردش درآوردن موتورسیکلت است. در رابطه با موتورسیکلت های چهار زمانه این نکته صدق می کند که نخست اندکی گاز موتورسیکلت را چرخانده و همان جا دست را قفل کرده و سپس هندل زده شود. باید توجه داشت که در حین هندل زدن اصلا نباید میزان گاز را تغییر داد. اما در موتورسیکلت های دو زمانه موقع هندل زدن باید گاز هم داد.

در صورتی که چندین بار هندل زده شود و موتورسیکلت روشن نگردد باید از زدن هندل های متوالی خودداری کرد. البته با ضربه محکم به هندل این امکان وجود دارد قطعات شافت از درون بشکند. باید دقت داشت در زمان هندل زدن بعد از پایین آوردن هندل، آن را نباید رها کرد تا خود به جای اولیه اش بازگردد. حتما باید موتور سوار پای خود را با فشار کم روی آن نگه دارد تا از برگشتن هندل با سرعت بر سر جای خود جلوگیری شود.

سیستم کلاچ در موتورسیکلت

برخی مواقع موتورسیکلت با هندل زدن روشن نمی شود، در این شرایط هندل موتورسیکلت قفل شده است. از علل عمده این مشکل می توان اشاره کرد که مهره های درون هواکش و پیچ ساسات کاربراتور شل و از جای خود در رفته است. برای پیشگیری از چنین حالتی باید مهره های درون هواکش و پیچ ساسات به خوبی در سر جای خود سفت شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علیرضا سعیدی:
عالی ممنون ازت
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>